Στις 24 Ιουνίου «κληρώνει» για τη μαρίνα Mega Yachts στην Κέρκυρα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Στις 24 Ιουνίου «κληρώνει» για τη μαρίνα Mega Yachts στην Κέρκυρα
Μια ακόμα, ολιγοήμερη αυτή τη φορά, παράταση όσον αφορά στην Πρόσκληση Υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τον τουριστικό λιμένα Κέρκυρας έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

Μια ακόμα, ολιγοήμερη αυτή τη φορά, παράταση όσον αφορά στην Πρόσκληση Υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του τουριστικού λιμένα Κέρκυρας (Μαρίνα Mega Yachts), έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ. Το Ταμείο παρέτεινε την ημερομηνία υποβολής έως την Παρασκευή 24 Ιουνίου 2022. Ηδη, είχε δοθεί και άλλη παράταση από τον Απρίλιο για την Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022 αλλά τελικά δόθηκε μια πρόσθετη χρονική προθεσμία ολίγων ημερών.

Όπως από καιρό έχει αναφέρει το insider.gr, υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι για το εν λόγω project, Έλληνες και ξένοι, μεταξύ των οποίων και κατασκευαστικοί όμιλοι καθώς ο διαγωνισμός έχει και σημαντικό τεχνικό αντικείμενο. Παράλληλα, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον και από ομίλους που δραστηριοποιούνται στον τομέα του yachting με αποτέλεσμα να απαιτείται, κατά τα φαινόμενα, περισσότερος χρόνος για να «χτιστούν» συμμαχίες και συνεργασίες αλλά και να ετοιμαστούν οι προσφορές. Στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν στόχο να αξιοποιήσουν τις προοπτικές ανάπτυξης του εν λόγω κλάδου που ενισχύεται ολοένα και περισσότερο, ενισχύοντας ταυτόχρονα και το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Να σημειωθεί ότι γενικότερα καταγράφεται μια αυξανόμενη τάση για yachting στην Ευρώπη και παγκοσμίως, την οποία επιχειρεί να εκμεταλλευθεί το ΤΑΙΠΕΔ, με τον σχετικό κορεσμό στη Δυτική Μεσόγειο να ενισχύει θεωρητικά τη ζήτηση και τις προοπτικές για την Ελλάδα, μια χώρα με ναυτική παράδοση, καλές συνθήκες και το κυριότερο, πάνω από 16 χιλ. χλμ. ακτογραμμής, η μεγαλύτερη στη λεκάνη της Μεσογείου. Προς την κατεύθυνση αυτή, θεωρείται σημαντική η αύξηση του αριθμού θέσεων ελλιμενισμού, η βελτίωση των υποδομών και η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών (φιλοξενία) για μεγαλύτερα και πολυτελή σκάφη αναψυχής. Για αυτό και παρατηρείται συντονισμένη προσπάθεια από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ για αξιοποίηση μαρίνων και τουριστικών λιμένων του χαρτοφυλακίου του στο πλαίσιο της στρατηγικής του για την ανάπτυξη περιουσιακών στοιχείων με σημαντικό τοπικό αποτύπωμα και την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης μέσω των σκαφών αναψυχής.

Όσον αφορά στη μαρίνα mega yacht Κέρκυρας, το insider.gr έχει αναδείξει το σχετικό teaser του ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Ταμείου, η μαρίνα για mega – yacht στην Κέρκυρα προβλέπεται να καλύπτει 98 θέσεις ελλιμενισμού, με μέγιστο μήκος (LOA) 140 μέτρων. Στόχος, είναι να δημιουργηθεί μια υπερσύγχρονη μαρίνα αποκλειστικά για μεγάλα και πολυτελή σκάφη, λειτουργώντας όχι μόνο ως σημείο διέλευσης αλλά και ως αρχικό λιμάνι (homeport). Η διάρκεια της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης θα είναι ίση με τριάντα πέντε (35) χρόνια τουλάχιστον. Σύμφωνα με όσα αναφέρονταν στη προκήρυξη, η αδειοδοτημένη Μαρίνα χωροθετείται δυτικά του λιμένα, πλησίον του Σταθμού Επιβατών. Δύναται να εξυπηρετεί 98 Yachts μέχρι 140 μ. και έχει Χερσαία Ζώνη 39.400 τ.μ., ενώ με την προβλεπόμενη επέκταση η Μαρίνα θα καλύψει χερσαία ζώνη περίπου, κατά μέγιστο, 100.000 τ.μ..

Η δυναμικότητα του λιμένα είναι 98 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής (θαλαμηγούς), με μέγιστο μήκος (LOA) 140 μέτρων. Εξ αυτών, το 50% θα είναι έως 30 μ. μήκος και 8 μ. πλάτος, ενώ 20 θα είναι από 30 έως 40 μέτρα, άλλες 17 έως 50μ., 5 θέσεις για 60-70 μ. και 2 για πάνω από 140 μέτρα μήκος. Οι χρήσεις περιλαμβάνουν ξενοδοχείο, εμπορικά καταστήματα, γυμναστήριο, 2 γήπεδα τένις, σούπερ μάρκετ, εγκαταστάσεις συντήρησης σκαφών, πύργο ελέγχου, εστιατόριο, γραφεία, Τελωνεία, Κέντρο υγείας, μπαρ, πρατήριο καυσίμων, συλλογή αποβλήτων κ.λπ., συνολικού εμβαδού άνω των 39 χιλ. τ.μ. και με μέγιστη συνολική κάλυψη 7.800 τ.μ. Υπάρχουν σχετικά λίγες και μόνο μικρές μαρίνες στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου Πελάγους. Ως εκ τούτου, επί του παρόντος υπάρχει μεγάλη ζήτηση για μαρίνες στις οποίες μεγάλα σκάφη θα ήταν σε θέση να αγκυροβολήσουν και πολύ μικρή προσφορά. Επί του παρόντος, δεν υπάρχει πλησίον ανταγωνισμός κοντά, επομένως αναμένεται υψηλή εκμετάλλευση των θέσεων ελλιμενισμού της μαρίνας εξαρχής.

Ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση της μαρίνας μεγάλων σκαφών αναψυχής (mega yachts) στην Κέρκυρα φέρεται σε διερευνητικό στάδιο να είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον από Ελληνικούς, Ευρωπαϊκούς αλλά και Αμερικανούς επενδυτές, με τον συγκεκριμένο κλάδο να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Επίσης, λόγω του κατασκευαστικού αντικειμένου που περιλαμβάνεται στο έργο, ενδέχεται το project να προσελκύσει ενδιαφερόμενους και από τον χώρο των κατασκευαστικών ομίλων, αν και αυτό μένει να φανεί. Ωστόσο, όλα αυτά μένει να επιβεβαιωθούν καθώς έκτοτε έχει επιβαρυνθεί το γεωπολιτικό «σκηνικό», το ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον αλλά και το κατασκευαστικό κόστος. Πλην όμως, η Ελλάδα προβάλλει εκ νέου, μετά από μια διετία δύσκολη που προηγήθηκε και λόγω πανδημίας, ως ελκυστικός τουριστικός προορισμός και μάλιστα υψηλής προβολής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υπ. Υποδομών/Μεταφορών: Ποιο οδικό έργο 55 εκατ. ευρώ στην Κεφαλονιά «πάει» προς δημοπράτηση

Ακίνητα: Πώς θα διορθώσετε λάθη και παραλείψεις στον λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider