Αυξημένο τζίρο α’ εξαμήνου κατέγραψε η βιομηχανία γάλακτος Κρι-Κρι σύμφωνα με την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε €83,39 εκ. έναντι €70,23 εκ. το 2021 (αυξημένος +18,7%).
Τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €7,50 εκ. έναντι €14,65 εκ. το 2021. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €5,07 εκ., έναντι €12,58 εκ. το 2021.
Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €4,06 εκ., έναντι €10,05 εκ. το 2021.
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +17,3% σε αξία και +14,0% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +21,0%, αγγίζοντας τα €33 εκ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση +26%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση +11%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία.
Σε επίπεδο οχταμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το +25%. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση +13,3%, αγγίζοντας τα €28 εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε πτώση, -9,1% σε όγκο και -2,9% σε αξία [στοιχεία IRI, Ιαν.-Ιούν. 2022].
Ωστόσο, όπως επισημαίνει η εταιρεία, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 17,1%, αυξημένο κατά 1 ποσοστιαία μονάδα [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο οχτάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το +15%.
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις της Κρι-Κρι εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή +16,6%. Σε αυτήν συντελούν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και του λανσαρίσματος της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το υπόλοιπο της καλοκαιρινής σαιζόν οι πωλήσεις παγωτού συνεχίζουν με σχετικά αντίστοιχο ρυθμό.