Πολύδωρος: Η Mastercard αρωγός στην ψηφιακή μετάβαση της ελληνικής οικονομίας

Νένα Μαλλιάρα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πολύδωρος: Η Mastercard αρωγός στην ψηφιακή μετάβαση της ελληνικής οικονομίας
Η Mastercard διαδραματίζει ήδη πρωταγωνιστικό ρόλο στην ψηφιακή μετάβαση της ελληνικής οικονομίας.

Από τους κύριους αρωγούς της ελληνικής οικονομίας στη διαδικασία μετάβασής της στη νέα, ψηφιακή εποχή, με αιχμή του δόρατος τις ψηφιακές πληρωμές, επιδιώκει να καταστεί η Mastercard.

Όπως είπε χθες σε εκπροσώπους του Τύπου ο κ. Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, η Mastercard διαδραματίζει ήδη πρωταγωνιστικό ρόλο στην ψηφιακή μετάβαση της ελληνικής οικονομίας, ενώ η στρατηγική και το όραμά της για το επόμενο διάστημα ορίζονται σε πέντε άξονες:

  1. Υψηλή προτεραιότητα στην περαιτέρω διεύρυνση και αύξηση της αποδοχής καρτών, αναπτύσσοντας την υφιστάμενη υποδομή, αλλά και αναβαθμίζοντας την ποιότητά της,
  2. Προσφορά καλύτερης και πιο ολοκληρωμένης εμπειρίας πληρωμών τόσο στον καταναλωτή όσο και στην επιχείρηση, τόσο σε επίπεδο ηλεκτρονικού εμπορίου, όσο και σε επίπεδο αύξησης των ψηφιακών καναλιών των τραπεζών,
  3. Συμβολή στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Στον τομέα του τουρισμού, μέσα από συνεργασίες και συνέργειες με φορείς του κλάδου, η Mastercard υλοποιεί σειρά από δράσεις. Η συνολική επένδυση που έχει αναλάβει η Mastercard την τελευταία τριετία για τη στήριξη του ελληνικού τουρισμού ανέρχεται σε σχεδόν 2,6 εκατ. ευρώ, τα οποία έχουν επενδυθεί σε κοινές δράσεις με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον Δήμο Αθηναίων.
  4. Δράση με κριτήρια βιωσιμότητας, ενσωματώνοντας ακόμη περισσότερο στη λειτουργία της τα κριτήρια ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Εταιρική Διακυβέρνηση),
  5. Επέκταση στον χώρο των πληρωμών και πέραν των καρτών, με είσοδο στο open banking και στο blockchain.

Όπως είπε ο κ. Πολύδωρος, υψηλή προτεραιότητα αποτελεί η δυναμική ανάπτυξη του συμβουλευτικού βραχίονα της εταιρείας, των Mastercard Advisors, με εξειδίκευση στον ευρύτερο τομέα των πληρωμών και συνεργασίες με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων και την κυβέρνηση. Οι Mastercard Advisors αξιοποιούν τον πλούτο των ανώνυμων δεδομένων και την τεχνογνωσία της Mastercard για το σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων στρατηγικής. Η ραγδαία ανάπτυξη του τμήματος, που βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας στην Ελλάδα, έρχεται σε συνέχεια της απόφασης της Mastercard για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού hub στην Αθήνα, που θα προσφέρει υπηρεσίες σε τοπικό, ευρωπαϊκό, αλλά και διεθνές επίπεδο.

Η διείσδυση των καρτών πληρωμών

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Mastercard που παρουσιάστηκαν στη χθεσινή συνάντηση με τους δημοσιογράφους, η διείσδυση της χρήσης ψηφιακών πορτοφολιών στην Ελλάδα ανέρχεται στο 9% του συνόλου των συναλλαγών με κάρτα. Η τάση είναι ανοδική, καθώς οι καταναλωτές πραγματοποιούν ανέπαφες πληρωμές μέσω mobile συσκευών όλο και πιο συχνά για τις αγορές τους. Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, έχουν γίνει μεγάλα βήματα, με τη χώρα πλέον να διαθέτει σημαντικό αριθμό «ψηφιακών πορτοφολιών».

Παράλληλα, έμφαση δίνεται και στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου αν και η δυναμική που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν διατηρήθηκε στο ίδιο υψηλό επίπεδο, η ανάπτυξή του ομαλοποιήθηκε, με ενίσχυση του τζίρου κατά 34%, σε σχέση με το 2021, με την τάση των τελευταίων μηνών να βαίνει αυξητική.

Η διείσδυση των καρτών στην ελληνική αγορά σημείωσε μεγάλη αύξηση τα τελευταία χρόνια: από 7% το 2015 , σε 12% το 2016, 18% το 2017, 21% το 2018, 23% το 2019, 27% το 2020, ενώ το 2021 η χρήση καρτών στην Ελλάδα ανήλθε στο 33% του διαθέσιμου καταναλωτικού εισοδήματος, κατατάσσοντας τη χώρα κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ο οικονομικός αντίκτυπος της μεγέθυνσης αυτής είναι σημαντικός, καθώς έχει υπολογιστεί ότι κάθε αύξηση 1% στον όγκο των καρτών αποδίδει 0,13 ποσοστιαίες μονάδες επιπλέον έσοδα από ΦΠΑ, ενώ κάθε αύξηση 1% στις συναλλαγές με κάρτες αποδίδει 0,09 ποσοστιαίες μονάδες επιπλέον έσοδα από ΦΠΑ. Το 2019 η αύξηση στη χρήση καρτών αύξησε τα έσοδα από ΦΠΑ κατά 17% (+ 273 εκατ. ευρώ).

Πάντως, η θετική τάση των τελευταίων ετών σε συνδυασμό με την υφιστάμενη υποδομή δημιουργεί περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη. Παράλληλα, οι ανέπαφες συναλλαγές κυριαρχούν, κατέχοντας το 96% επί του συνόλου που πραγματοποιούνται με κάρτα, στο φυσικό κόσμο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Παγκρήτια Τράπεζα: Το παρασκήνιο της ΑΜΚ και τα επόμενα βήματα

Schmieding (Berenberg): Αναμένουμε σοβαρή ύφεση το χειμώνα - H εκτεθειμένη Γερμανία και το μικρό πλεονέκτημα της Ελλάδας

Η VIE FINANCE και τα 700 χιλιάρικα πρόστιμο - Παγκρήτια: Στήριξαν οι τράπεζες - Σαράντης και ΛΕΝΙΔΙ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider