Πλώρη για πωλήσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ βάζει για φέτος η Αθηναϊκή Στρωματοποιία, περισσότερο γνωστή στο ευρύ κοινό για τη μάρκα της Media Strom, δρομολογώντας ταυτόχρονα επενδύσεις 1 εκατ. ευρώ σε τρεις βασικούς πυλώνες.
Όπως αποκάλυψε χθες στους δημοσιογράφους ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, Γιώργος Νιάρχος -γιος του ενός εκ των δύο ιδρυτών της κορυφαίας βιομηχανίας στρωμάτων στην Ελλάδα- το επενδυτικό πρόγραμμα της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας για το 2023 εστιάζει σε τρεις άξονες και συγκεκριμένα σε εκείνους της διανομής, της τεχνολογίας και της βιωσιμότητας.
Ειδικότερα, δρομολογείται για φέτος η δημιουργία τριών νέων εταιρικών καταστημάτων, η περαιτέρω ανάπτυξη του e-commerce, η αναβάθμιση των τεχνολογικών συστημάτων (αναβάθμιση ERP και μετάβαση στο Microsoft F&O 365), καθώς και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελς με στόχο την κάλυψη του 80-90% της παραγωγής ενέργειας του εργοστασίου.
Σε ό,τι αφορά τους οικονομικούς στόχους του 2023, η εταιρεία στοχεύει σε πωλήσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ για φέτος, με το 3% εξ αυτών να προέρχονται από το μέτωπο των ανατιμήσεων κι ενώ η Αθηναϊκή Στρωματοποιία κατέγραψε πωλήσεις ύψους 26,5 εκατ. ευρώ και EBITDA 5,8 εκατ. ευρώ το 2022, έναντι 22,1 εκατ. ευρώ και 6,2 εκατ. ευρώ αντίστοιχα το 2021. Μάλιστα ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας έκανε λόγο για αυξημένα λειτουργικά έξοδα το 2022, λόγω του υψηλού κόστους ενέργειας και μεταφορικών, εκτιμώντας ωστόσο ότι «τα δύσκολα έχουν περάσει».
Αναζητά συνεργασίες σε Βαλκάνια και Μέση Ανατολή
Διαθέτοντας από παλιά εξαγωγική εμπειρία, η εταιρεία βολιδοσκοπεί πλέον τις αγορές των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής με στόχο την αναζήτηση στρατηγικών συνεργατών, ενώ ως προς το όραμα των επόμενων δεκαετιών, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία επικεντρώνει τη στρατηγική της στην ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων λιανικής της Media Strom, στη συνεχώς αναπτυσσόμενη ξενοδοχειακή αγορά, καθώς και στη δημιουργία νέων επετειακών προϊόντων. Στον ξενοδοχειακό κλάδο η εταιρεία έχει θέσει ιδιαίτερα επιθετικούς στόχους για φέτος, στοχεύοντας σε ανάπτυξη 40% το 2023 έναντι τζίρου 2,1 εκατ. ευρώ τη χρονιά που μας πέρασε.
Τη δεδομένη στιγμή δεν εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγορών, καθώς, όπως εξήγησε ο κ. Νιάρχος «δεν βλέπουμε κάπου προστιθέμενη αξία», ενώ η εταιρεία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την είσοδό της στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Επένδυση 30 εκατ. ευρώ στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο Μαρκόπουλο Αττικής
Η εταιρεία διαθέτει ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής στρωμάτων στο Μαρκόπουλο Αττικής, το οποίο συγκαταλέγεται στα τρία κορυφαία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Πρόκειται για μια πρότυπη βιομηχανία που παράγει πρωτοποριακά προϊόντα υψηλής ποιότητας και υγιεινής και εκτείνεται σε μια περιοχή 40.000 τ.μ. Με τεχνολογία αιχμής και με το μοναδικό στην Ελλάδα εργαστήριο έρευνας και ανάπτυξης για την έκδοση πιστοποιητικών ποιότητας, το εργοστάσιο έχει δυνατότητα παραγωγής 1.000 στρωμάτων την ημέρα.
Το εργοστάσιο κατασκευάστηκε το 2010 σε μια επένδυση της τάξης των 30 εκατ. ευρώ. «Σε μια περίοδο πλήρους αποβιομηχάνισης της Ελλάδας, αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε εδώ το εργοστάσιό μας, αν και μας είχαν προσεγγίσει ιδιώτες από τη Βουλγαρία ώστε να κάνουμε εκεί την επένδυσή μας…», αποκάλυψε μάλιστα ο κ. Νιάρχος.
Πολλαπλά κανάλια διανομής και εμπορικά σήματα για όλες τις αγορές
Η Αθηναϊκή Στρωματοποιία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο με πολλαπλά κανάλια διανομής που περιλαμβάνει περίπου 400 σημεία διάθεσης, 1.300 ξενοδοχεία, 18 πολυκαταστήματα, e-shops και συνεργασίες με την ελληνική ναυτιλία.
Και μπορεί η Media Strom να αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο brand της εταιρείας στην Ελλάδα, με ένα ευρύ δίκτυο 128 καταστημάτων στη χώρα μας - εταιρικά, franchise και Shop in Shop - ωστόσο η Αθηναϊκή Στρωματοποιία αναπτύσσει κι άλλα εμπορικά σήματα, δημιουργώντας brands και συλλογές για διαφορετικές αγορές και καταναλωτικά κοινά. Το εμπορικό σήμα της Media Strom δημιουργήθηκε το 1977 ενώ αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει αρκετά υπό brands.
Πρόκειται για το brand Stromatex που η Αθηναϊκή Στρωματοποιία εξαγόρασε το 1992, αλλά και για το εμπορικό σήμα Zenius με αποκλειστική διάθεση στα Praktiker.
Νέα είσοδο στα brands της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας αποτελεί το Sleep Dimmer που προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις προϊόντων ύπνου στο πλαίσιο ενός έξυπνου sleep concept. Πρόκειται για ένα concept που «τρέχει» πιλοτικά εδώ και ένα χρόνο, απευθύνεται στα πιο νεανικά κοινά και στόχος είναι να προωθηθεί μέσω των λύσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Κατακερματισμένη η εγχώρια αγορά στρώματος
Σύμφωνα με τον κ. Νιάρχο, η αγορά στρώματος στην Ελλάδα είναι κατακερματισμένη. Παρά το γεγονός πως δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, η αγορά κυμαίνεται σταθερά πέριξ των 160 εκατ. ευρώ με βάση τις τιμές καταναλωτή, με 450.000-500.000 τεμάχια.
Λαμβάνοντας ως βάση τις πωλήσεις του 2021, τέσσερις είναι οι βασικοί «πρωταγωνιστές» στην εγχώρια αγορά στρώματος σήμερα. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Αθηναϊκή Στρωματοποιία με πωλήσεις ύψους 23,24 εκατ. ευρώ και ακολουθούν Greco Strom με 12,35 εκατ. ευρώ, Candia Strom με 11,32 εκατ. ευρώ και Elite Strom με 10,92 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, το εισαγόμενο στρώμα στην Ελλάδα δεν ξεπερνάει το 10-12%, αφού η πλειοψηφία αφορά σε εγχώρια παραγωγή.
Ακόμη πιο κατακερματισμένη είναι, σύμφωνα με τον κ. Νιάρχο, η αγορά επίπλου στην Ελλάδα, η οποία έχει περιοριστεί σημαντικά, τόσο σε πλήθος, όσο και σε παραγωγή.
Ένα ταξίδι 55 ετών στην αγορά ύπνου
Το ταξίδι της εταιρείας στην αγορά στρώματος ξεκίνησε το 1967 από δύο αδέλφια, τον Γιάννη και τον Νίκο Νιάρχο, σε μια γειτονιά του Μεταξουργείου. Η εταιρεία ξεκίνησε σε μια εποχή που ο κλάδος της στρωματοποιίας δεν ήταν οργανωμένος.
Με θεμέλιο τις στέρεες βάσεις που έθεσαν τότε οι ιδρυτές της, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία συμπληρώνει φέτος 55 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής στην ελληνική αγορά. Με 100 συνταγές στο προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, ικανές για 1.500 διαφορετικούς συνδυασμούς διαστάσεων στρωμάτων, η εταιρεία παραμένει ηγέτης στα προϊόντα ύπνου στην Ελλάδα.
Πλέον, περισσότεροι από 3 εκατομμύρια Έλληνες ξυπνούν πάνω στα προϊόντα της εταιρείας…