Στόχο να καταστεί ένας ισχυρός «παίκτης» στην αγορά του καφέ έχει βάλει η Coca-Cola Τρία Έψιλον, διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερα μερίδια σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά.
«Ο καφές δεν θα μπορούσε να λείπει από το ολοκληρωμένο portfolio μας» δήλωσε χθες η Γενική Διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για την Ελλάδα και την Κύπρο, Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, κατά την επίσημη παρουσίαση του premium ιταλικού Caffè Vergnano στην ελληνική αγορά.
Με την εξαγορά του 30% του Caffè Vergnano, ενός brand συνώνυμου με τον αυθεντικό ιταλικό espresso και με ιστορία 140 χρόνων, η Coca-Cola Τρία Έψιλον ενισχύει έτι περαιτέρω το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο στην κατηγορία του καφέ. Πρόκειται για τη δεύτερη επένδυση της εταιρείας σε μια άκρως δυναμική αγορά που έρχεται λίγα χρόνια μετά την απόκτηση του brand Costa Coffee.
Η συμφωνία και τα επόμενα βήματα στην αγορά HoReCa
Σύμφωνα με την κυρία Αναργύρου-Νίκολιτς, η συμφωνία της Coca-Cola Τρία Έψιλον με την Caffè Vergnano ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2021, ενώ η συνεργασία ξεκίνησε ακριβώς πριν από έναν χρόνο, τον Ιανουάριο του 2022.
Με ένα ολοκληρωμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο σε μορφή κόκκων και συνολικά έξι blends espresso, ο Caffè Vergnano έρχεται να καλύψει πλήρως τις ανάγκες των χώρων εστίασης. Αυτή τη στιγμή, διατίθεται αποκλειστικά σε περίπου 100 καταστήματα HoReCa σε πανελλαδικό επίπεδο, ενώ στόχος είναι να «μπει» σε 300 καταστήματα έως το τέλος του 2023 και σε 1.000 σε ορίζοντα τριετίας. Την ίδια στιγμή το brand Costa Coffee διατίθεται σε 500 σημεία σε όλη την Ελλάδα.
«Η αγορά HoReCa είναι και μεγάλη και ανθεκτική. Αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την Coca-Cola Τρία Έψιλον», εξήγησε η ίδια, εκτιμώντας μάλιστα πως το 2023 θα καταγραφεί μια εκπληκτική τουριστική σεζόν τόσο για την ελληνική οικονομία, όσο και για τις επιχειρήσεις.
Ο στόχος για το... 24/7
Η προσθήκη του Caffè Vergnano ενδυναμώνει την ευελιξία του χαρτοφυλακίου της Coca-Cola Τρία Έψιλον, συμβάλλοντας στην υλοποίηση του οράματός της να αποτελεί συνεργάτη επιλογής για τους πελάτες της 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Costa Coffee και Caffè Vergnano είναι άλλωστε δύο brands με αρκετά διαφορετικό προφίλ, γεγονός που αυξάνει αυτόματα τις επιλογές των πελατών της εταιρείας. «Είμαστε ο απόλυτος συνεργάτης για το 24/7», τόνισε χαρακτηριστικά η κυρία Αναργύρου-Νίκολιτς.
Με στόχο την παραγωγή προϊόντων που ικανοποιούν τις επιθυμίες των καταναλωτών κάθε στιγμή της ημέρας σε οποιαδήποτε περίσταση, η Coca-Cola Τρία Έψιλον διαχειρίζεται τα εμπορικά σήματα της The Coca-Cola Company, όπως τα αναψυκτικά Coca-Cola, Sprite, Fanta, Schweppes και το παγωμένο τσάι FUZETEA, καθώς και προϊοντικές μάρκες που ανήκουν στον όμιλο Coca-Cola HBC, όπως οι χυμοί Amita και Frulite, το φυσικό μεταλλικό νερό ΑΥΡΑ και τα Tsakiris Chips. Ταυτόχρονα, αποτελεί τον επίσημο διανομέα στην Ελλάδα των ενεργειακών ποτών Monster αλλά και των αλκοολούχων ποτών των οίκων Edrington, Brown-Forman, Gruppo Campari και Ισιδώρου Αρβανίτου.
Η «ιδιαίτερη» αγορά καφέ της Ελλάδας
Λαμβάνοντας τον λόγο η Coffee Business Manager της Coca-Cola Τρία Έψιλον, Φωτίνα Φαφούτη, χαρακτήρισε τεράστια την αγορά του καφέ στην Ελλάδα, την οποία η εταιρεία καλύπτει σε ένα ποσοστό άνω του 90% της επικράτειας με ένα δίκτυο αποκλειστικών διανομέων σε όλη την Ελλάδα.
«Η ελληνική αγορά καφέ είναι ιδιαίτερη. Πιάνει διαρκώς τις νέες τάσεις και παρουσιάζει πολλές ευκαιρίες. Η νέα τάση που έρχεται είναι εκείνη των premium προϊόντων», εξήγησε η από την πλευρά της η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, με την Coffee, Pr. Spirits και Snacks Business Director της εταιρείας, Αθηνά Ποπώφ, να συμπληρώνει πως για τους Έλληνες ο καφές δεν είναι απλά ένα ρόφημα. «Η Ελλάδα είναι μια χώρα του καφέ, καθώς ένας μέσος καταναλωτής καταναλώνει περί τις 500 κούπες καφέ το χρόνο», ανέφερε.
Σε ό,τι αφορά τη λιανική, τα μερίδια αγοράς της Coca Cola Τρία Έψιλον στην κατηγορία του καφέ (σ.σ. για τον Costa Coffee) ανέρχονται για την κάψουλα στο 5,5% και για τον αλεσμένο πάνω από 8%, με στόχο να προσεγγίσει σύντομα το 10%.
Το «όνειρο» της Caffè Vergnano
«Όνειρο μας είναι το φλιτζάνι μας να φτάσει σε όλες τις χώρες του κόσμου» αποκάλυψε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Caffè Vergnano, Carolina Vergnano, η πρώτη γυναίκα που βρίσκεται στα ηνία της εταιρείας στη μακρόχρονη επιχειρηματική της διαδρομή.
«Θέλουμε να κάνουμε διεθνή βήματα και η Coca-Cola Τρία Έψιλον, μια οικογένεια μεγαλύτερη από εμάς, μας δίνει αυτή τη δυνατότητα. Η ελληνική αγορά ήταν πάντα πολύ σημαντική για εμάς και μια από τις πρώτες αγορές που σκεφτήκαμε όταν εξετάζαμε την προοπτική των διεθνών αγορών. Είναι μια γόνιμη αγορά η ελληνική», τόνισε.
Πώς ξεκίνησαν όλα...
Ήταν το μακρινό 1882 σε ένα χωριό κοντά στο Τορίνο όταν η οικογένεια Vergnano άνοιξε ένα μικρό μαγαζί με στόχο να καβουρδίζει καφέ. Τελικά, από γενιά σε γενιά αποφάσισαν ότι αυτή η οικογενειακή επιχείρηση του καφέ ήταν η επένδυση της ζωής τους.
Τα χρόνια πέρασαν και σήμερα 140 χρόνια μετά ο Caffè Vergnano -που μεγάλωσε τέσσερις γενιές- είναι ένα από τα αναγνωρίσιμα brand ιταλικού καφέ. Είναι ένας αρωματικός ιταλικός espresso που «κουβαλάει» μέσα του την ιταλική κληρονομιά και αυθεντικότητα.
Για την παρασκευή του ακολουθείται μια αργή και προσεκτική διαδικασία καβουρδίσματος, με σκοπό την ανάδειξη των γευστικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών του κάθε μοναδικού κόκκου, χάρη στη μέθοδο «split roasting», όπου οι ποικιλίες καβουρδίζονται μεμονωμένα -στις βέλτιστες, για την κάθε μία, συνθήκες- προτού αναμειχθούν.