Τον δρόμο προς την υπαγωγή του στο καθεστώς Στρατηγικών Επενδύσεων έχει πάρει ένα μεγάλο project του διεθνούς επενδυτικού fund της HIG Capital στον Ασπρόπυργο, ύψους 244 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, το σχετικό project τέθηκε χτες σε διαβούλευση έως τις 4 Μαρτίου. Όπως σημειώνεται, η εταιρεία «ΣΤΡΙΜ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ Α.Ε.», κατέθεσε στην «ENTERPRISE GREECE A.E.» τον αριθ. πρωτ. 11700/15-12-2022 επενδυτικό φάκελο-αίτηση για το έργο «HULL LOGISTICS PARK». O φορέας επιθυμεί την υπαγωγή του έργου στις διατάξεις του ν. 4864/2021 ως «Στρατηγική Επένδυση 1, περίπτωση αα» και αιτείται το κίνητρο της χωροθέτησης (εκπόνηση Ε.Σ.Χ.Α.Σ.Ε.), του σταθερού φορολογικού συντελεστή και της ταχείας αδειοδότησης. Το έργο είναι προϋπολογισμού 244,2 εκατ. ευρώ.
Κατά την περίοδο λειτουργίας της, η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει 900 νέες θέσεις εργασίας. Αντικείμενο του επενδυτικού σχεδίου είναι η κατασκευή και λειτουργία ενιαίας πρότυπης υπερσύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και συνδυασμένων μεταφορών, χερσαίων-θαλάσσιων-σιδηροδρομικών (tri-modal), στην περιοχή Ασπρόπυργου στη Δυτική Αττική.
Ποια είναι η επένδυση
Την εταιρεία «ΣΤΡΙΜ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ Α.Ε.» με έδρα το Μαρούσι «τρέχουν» τα γνωστά στελέχη της HIG, Στέλιος Θεοδοσίου και Κων/νος Μπήτρος. Η περιοχή επέμβασης έχει επιφάνεια 291 στρέμματα και βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου. Η έκταση διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα).
Στο τμήμα Α προβλέπονται κτήριο πολλαπλών χρήσεων (εμπορικά, γραφεία, ξενοδοχείο, εστιατόριο κ.α.), αποθήκες, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, parking. Στο τμήμα Β ανήκει ο λιμένας, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, σταθμός διακίνησης φορτηγών, αποθήκη σταθμός διακίνησης Ι.Χ.
Ειδικότερα, στους κύριους χώρους (Α+Β τμήμα) προβλέπονται 4 αποθήκες εμβαδού 122,7 χιλ. τ.μ., εμπορικά γραφεία επιφάνειας 14.000 τ.μ., 4 γραφεία αποθηκών έκτασης 10.700 τ.μ., χώροι φιλοξενίας οδηγών (1.400 τ.μ.), χώρος εστιατορίου (1.000 τ.μ.), 2.416 θέσεις στάθμευσης σε έκταση 60,4 χιλ. τ.μ., η εγκατάσταση Φ/Β μονάδων στις οροφές των αποθηκών συνολικής ισχύος 175.200 Mwh και βέβαια ο λιμένας πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί. Η έκταση έχει μέτωπο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.
Ο συνδυασμός αυτός, που δίνει στο προτεινόμενο Πάρκο τη δυνατότητα να ενώσει και να εκμεταλλευτεί τα τρία βασικά δίκτυα μεταφορών και περαιτέρω με το αεροδρόμιο, καθιστά εφικτή τη δημιουργία σημαντικών οικονομιών κλίμακας για τις εταιρείες που θα εδράσουν σε αυτό, καθώς και περιβαλλοντικά οφέλη (μείωση εκπομπών CO2, ηχορύπανσης, κατανάλωσης μη-ΑΠΕ, κ.λπ.).
Ενεργητικό 1,5 δισ. ευρώ
Σε πρόσφατη παρουσίαση των επενδυτικών πλάνων της HIG Capital είχε γίνει αναφορά στη δημιουργία χαρτοφυλακίου επενδύσεων στους κλάδους των ξενοδοχείων και της κατακερματισμένης αγοράς logistics (αποθηκών – μεταφορών), με συνολική αξία ενεργητικού 1,5 δισ. ευρώ (με επενδύσεις ιδίων κεφαλαίων άνω των 350 εκατ.) στην οποία στοχεύει το γνωστό fund, προωθώντας projects αξίας περίπου 500 εκατ. ευρώ με ορίζοντα 3ετίας. Σημαντική θέση σε αυτό το επενδυτικό πλάνο έχουν η επένδυση στον Ασπρόπυργο (στην πρώην Ελληνική Χαλυβουργία ΑΕ) όπου η Η.Ι.G προχωρά στη μετατροπή του οικοπέδου σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τραίνου, πλοίου, φορτηγών- trimodal), με προοπτική ολοκλήρωσης το 2025.
Όπως είχε τότε αναφέρει ο κ. Κωνσταντίνος Μπήτρος, γενικός διευθυντής της Inventio, η οποία εκπροσωπεί τα συμφέροντα και τις επενδύσεις της H.I.G. στην Ελλάδα ως αποκλειστικός συνεργάτης, η υλοποίηση της επένδυσης στον Ασπρόπυργο έχει ξεκινήσει με την κατάθεση στην αρμόδια υπηρεσία του ΕΣΧΑΣΕ (Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων). Η έγκρισή του αναμένεται το Φθινόπωρο, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη το πλάνο περιβαλλοντικής ανασυγκρότησης της έκτασης, η απομάκρυνση μηχανημάτων, το γκρέμισμα κτηρίων κ.λπ. Το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή γέφυρας που θα βοηθήσει στην κυκλοφορία, ενώ υπενθυμίζεται ότι υπάρχει και άδεια για λιμάνι. Το εκτιμώμενο ετήσιο όφελος για την ελληνική οικονομία, βάσει των εκτιμήσεων της H.I.G., ανέρχεται σε 70 εκατ. από την έναρξη λειτουργίας του. Επιδίωξη της H.I.G. είναι η μίσθωση του εν λόγω logistics center σε ξένους διανομείς που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη Ελλάδα ως βάση, π.χ. για τη μεταφορά προϊόντων από Κίνα σε Ευρώπη και το αντίστροφο. Πιθανή είναι και η δημιουργία μιας μικρής μονάδας παραγωγής ή συναρμολόγησης. Μάλιστα, ήδη υπάρχει η σχετική ζήτηση, σύμφωνα με τον κ. Μπήτρο.