Εξάρχου (Intrakat): Στοχεύουμε στην πρώτη θέση - Η Αττική Οδός, ο ΒΟΑΚ και το μέρισμα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Εξάρχου (Intrakat): Στοχεύουμε στην πρώτη θέση - Η Αττική Οδός, ο ΒΟΑΚ και το μέρισμα
Με την εξαγορά της Άκτωρ, η οποία γίνεται για να δώσει στο νέο σχήμα την τεχνική επάρκεια για την εκτέλεση των έργων, το ανεκτέλεστο συνολικά θα διαμορφωθεί σε 4,9 δισ.  

Η εξαγορά της Άκτωρ οδηγεί την Intrakat στη δεύτερη θέση ανάμεσα στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, ενώ όπως είπε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Εξάρχου, στο πλαίσιο της Γ Σ., στόχος είναι «να κάνουμε την Intrakat πρώτη δύναμη».

Μιλώντας στους μετόχους ο επικεφαλής της Intrakat σημείωσε πως μέσα σε ένα χρόνο η εταιρεία έχει αλλάξει εντελώς και αυτή η νέα εικόνα έχει γίνει αντιληπτή σε όλους.

Μεταξύ άλλων, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων από 1,25 δισ. ευρώ το 2022 έχει διαμορφωθεί σε 2,1 δισ. ευρώ. Εντός του τρέχοντος έτους υπεγράφη η σύμβαση για την εκτέλεση του οικιστικού πύργου στο Ελληνικό, Riviera Tower (προϋπολογισμού 350 εκατ.) και σήμερα με την εταιρεία Ecomar Storage Solutions FZE», με έδρα στη Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για την εκτέλεση του έργου Ecomar Phase 3 Terminal Project, προϋπολογισμού 382,7 εκατ. δολ. (πρόκειται για φίλια εταιρεία καθώς ανήκει στους βασικούς μετόχους της Intrakat, Μπάκο και Καϋμενάκη).

Ο ίδιος επεσήμανε την επιστροφή στη λειτουργική κερδοφορία το δεύτερο εξάμηνο του 2022 και για το πρώτο εξάμηνο του 2023 σημείωσε την αύξηση κεφαλαίου 100 εκατ. ευρώ και βέβαια την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ, για την οποία ελπίζει ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα δώσει το «πράσινο φως» έως τον Σεπτέμβριο. Αναφέρθηκε επίσης στην υπογραφή των συμβάσεων για τα οδικά ΣΔΙΤ (Καλαμάτα - Πύλος, οδικός άξονας ΒΟΑΚ στη Κρήτη), αλλά και στη συμμετοχή σε κοινοπραξία με την πορτογαλική Brisa για τη διεκδίκηση της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού με ποσοστό που πλέον έχει διαμορφωθεί στο 49% (από 30% πριν).

Με τη εξαγορά της Άκτωρ, η οποία γίνεται για να δώσει στο νέο σχήμα την τεχνική επάρκεια για την εκτέλεση των έργων, το ανεκτέλεστο συνολικά θα διαμορφωθεί σε 4,9 δισ..

Επίσης ο κ. Εξάρχου είπε ότι δεν αποκλείεται, μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Άκτωρ και εφόσον η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις - Μυτιληναίος κερδίσει την παραχώρηση του ΒΟΑΚ, η Intrakat να αποκτήσει - αγοράσει ένα μερίδιο στο ειδικό όχημα που θα δημιουργηθεί.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Intrakat, το 2023 η εταιρεία θα βρεθεί σε break even ή οριακή κερδοφορία και η προοπτική είναι να γυρίσει σε κερδοφορία στην επόμενη οικονομική χρήση ώστε να δώσει μέρισμα το 2025 για τη χρήση του 2024.

Μιλώντας γενικά για τα έργα, ανέφερε ότι τα ιδιωτικά έργα όταν είναι ασφαλή είναι σημαντική εναλλακτική πηγή εσόδων. Η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ θα εξασφαλίσει την εκτέλεση του ανεκτέλεστου καθώς όπως είπε, το ανεκτέλεστο χωρίς την επάρκεια της εκτέλεσης δεν επαρκεί.

Επίσης τόνισε πως θα πρέπει η κυβέρνηση να διεξάγει «ταχείες δημοπρατήσεις» για να τρέξουν τα έργα. Για τις εγγυητικές, ο κ. Εξάρχου πρότεινε να δίδονται εγγυητικές μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης προκειμένου να μπορούν τα έργα να θωρακιστούν και χρηματοδοτικά. «Πρέπει το θέμα των εγγυητικών να λυθεί από την κυβέρνηση καθώς είναι πολιτικό το θέμα».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γ. Περιστέρης: Οι ΑΠΕ αντίδοτο στην ενεργειακή εξάρτηση – Αγκάθια γεωγραφικοί αποκλεισμοί και αποθήκευση

Kariera: Επεκτείνεται από την Ελλάδα σε 10 χώρες με τριπλάσια μεγέθη

gazzetta
gazzetta reader insider insider