Ενεργά παραμένουν τα πλάνα της Quest για διεύρυνση της παρουσίας της στη λιανική, παρά την μη επίτευξη συμφωνίας για την εξαγορά του Κωτσόβολου, με τα στελέχη του Ομίλου να δηλώνουν κατά την χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές ότι θα εξετάσουν οποιαδήποτε άλλη σχετική ευκαιρία προκύψει. Την ίδια στιγμή στόχος του Ομίλου είναι και η επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας, που εντάσσονται στον ευρύτερο χώρο των οικιακών συσκευών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν, αναμένεται να δοθεί περαιτέρω έμφαση στον κλιματισμό μέσα κι από ενδεχόμενη επέκταση της συγκεκριμένης δραστηριότητας στη Ρουμανία. Παράλληλα βέβαια εξετάζεται και το ενδεχόμενο ανοίγματος σε νέες κατηγορίες οικιακών συσκευών, τόσο μικρών όσο και μεγάλων, οι οποίες συνδυάζονται με τις ήδη υπάρχουσες δραστηριότητες. Έναυσμα για την επέκταση στην λιανική φαίνεται να αποτελεί η καλή πορεία αφενός των προϊόντων κλιματισμού, στον οποίο εισήλθε σχετικά πρόσφατα η Quest, μέσω της εξαγοράς της Γ.Ε. Δημητρίου κι αφετέρου της επέκτασης της διανομής των προϊόντων της Xiaomi στη Ρουμανία.
Όσο για την διεύρυνση της παρουσίας της Quest στη λιανική κατόπιν σχετικής ερώτησης για την «εμπλοκή» της Quest Holdings στην διαδικασία πώλησης της Κωτσόβολος, επισημάνθηκε ότι η κίνηση αυτή έγινε με σκοπό να ενισχυθεί το ποσοστό των εσόδων που προέρχονται από το χώρο της λιανικής πώλησης προϊόντων. Σημειωτέον ότι ο όμιλος διαθέτει σήμερα φυσικά καταστήματα (iSquare, Xiaomi stores) αλλά και e-shop (you.gr) και το ποσοστό των εσόδων από τη λιανική διαμορφώνεται στο 20% (περίπου 150 εκατ. ευρώ). Υπό αυτό το πρίσμα, όπως εξήγησαν τα στελέχη του Ομίλου, αν υπάρξει κάποια άλλη αντίστοιχη ευκαιρία επέκτασης στη λιανική θα διερευνηθεί, λαμβάνοντας βέβαια υπόψη τόσο τα οφέλη όσο και τα ρίσκα που ενέχει.
Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα για το 9μηνο του 2023, οι πωλήσεις του ομίλου της Quest έφτασαν τα 827 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του +11,8%, κυρίως χάρη στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τεχνολογίας. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 59,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση +9,6% ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 41,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση της τάξης του -2,7%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 32,2 εκατ. ευρώ, όντας οριακά μειωμένα κατά -0,9%. Τα ποσά του 9μηνου του 2022 περιείχαν κεφαλαιακά κέρδη 1,3 εκατ. ευρώ από την πώληση μειοψηφικών συμμετοχών και έκτακτα ανόργανα έσοδα 1,2 εκατ. ευρώ. Εξαιρώντας τα εν λόγω έκτακτα και ανόργανα αποτελέσματα, τα κέρδη προ φόρων στο 9μηνο του 2023 ήταν βελτιωμένα κατά περίπου 3% σε σχέση με τα προσαρμοσμένα πέρυσι.