Σούπερ μάρκετ: Με «όχημα» την καινοτομία σχεδιάζουν το αύριο στη σκιά των πληθωριστικών πιέσεων

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σούπερ μάρκετ: Με «όχημα» την καινοτομία σχεδιάζουν το αύριο στη σκιά των πληθωριστικών πιέσεων
Ποια είναι η επίδραση της καινοτομίας στον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων της οργανωμένης λιανικής τροφίμων στη σκιά των έντονων πληθωριστικών πιέσεων. Τι κερδίζουν οι επιχειρήσεις που καινοτομούν και τι ρίσκα καλούνται να πάρουν. Η επόμενη μέρα. 

Ισχυρές αντιστάσεις απέναντι στη δύσκολη συγκυρία που τροφοδοτούν οι επίμονες πληθωριστικές πιέσεις καλούνται να επιδείξουν τα σούπερ μάρκετ, την ώρα που η τρέχουσα κρίση στο κόστος διαβίωσης φέρνει τα πάνω κάτω στην καταναλωτική συμπεριφορά.

Μέσα σε αυτό το ιδιαίτερα ρευστό περιβάλλον ο κλάδος της οργανωμένης λιανικής πρέπει να υιοθετήσει γρήγορα αντανακλαστικά και να επιστρατεύσει κάθε διαθέσιμο «όπλο» που διαθέτει στη φαρέτρα του, αντιλαμβανόμενος πως μόνο μέσα από τον δρόμο της καινοτομίας μπορεί να περάσει στη νέα εποχή.

Το στοίχημα της καινοτομίας

«Ο κλάδος πρέπει να πάει μπροστά και αυτό θα γίνει μέσω της καινοτομίας» δήλωνε πρόσφατα, μιλώντας στο 14ο συνέδριο του ΙΕΛΚΑ, η Sales Director της εταιρείας Circana, Δήμητρα Κατσίπη. «(Οι καταναλωτές) ζητάνε πράγματα από τον κλάδο», ανέφερε, εξηγώντας πως οι καταναλωτές αναζητούν πλέον μια νέα διάσταση στην κατανάλωσή τους, έχουν θέσει ψηλά στην ατζέντα τα θέματα της βιωσιμότητας και δίνουν μεγάλη βαρύτητα σε ζητήματα ευεξίας και υγιεινής. «Ο καταναλωτής του σήμερα τι θέλει λοιπόν; Να βρίσκει διαθέσιμο το προϊόν που επιθυμεί να αγοράσει, να μπορεί να υποστηρίξει την αγορά του από πλευράς τιμής, καθώς και να μπορεί να το λάβει. Διαθεσιμότητα, τιμή, δίκτυο είναι τρεις σημαντικές έννοιες για τον σύγχρονο καταναλωτή», σχολίασε.

Αναφερόμενη δε στους μύθους και τις αλήθειες που συνοδεύουν την έννοια της καινοτομίας, παραδέχθηκε, μεταξύ άλλων, πως οι επιχειρήσεις που καινοτομούν είναι και οι πιο πετυχημένες, ενώ εκείνες που αντιλαμβάνονται ταχύτατα τις νέες τάσεις της αγοράς διαθέτουν όλα τα εχέγγυα για να πετύχουν.

Κομβικό δε χαρακτήρισε τον ρόλο που δύναται να διαδραματίσει η καινοτομία στην κατεύθυνση εξασφάλισης της προστασίας των καταναλωτών του λιανεμπορίου, μέσα από νέες πρακτικές υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων, η Διευθύντρια Υγιεινής και Ασφάλειας Τροφίμων της αλυσίδας Διαμαντής Μασούτης, Αυγουστίνα Γκαλιτσοπούλου. Σύμφωνα με την ίδια, η ασφάλεια των τροφίμων βρίσκεται πλέον στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος εν μέσω πληθώρας διατροφικών σκανδάλων στην Ευρώπη και καθώς η ακρίβεια έχει κάνει ανελαστικό τον καταναλωτή ως προς τα θέματα ποιότητας. «Το κλειδί είναι η εμπιστοσύνη του καταναλωτή», τόνισε, μιλώντας πριν λίγες ημέρες στο ίδιο συνέδριο, προσθέτοντας πως η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει.

«Η τεχνολογία είναι το ιδανικό εργαλείο για την τήρηση της διαφάνειας από τον παραγωγό μέχρι τον τελικό καταναλωτή, καθώς και για την αύξηση του επιπέδου παρακολούθησης των υγειονομικών παραμέτρων που μπορούν να επηρεάσουν την ασφάλεια των προϊόντων», σημείωσε, αναφερόμενη στα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει η εφαρμογή της τεχνολογίας blockchain. Παρουσίασε μάλιστα το σύστημα «Σίνων, που αποτελεί ένα καινοτόμο σύστημα απομακρυσμένης παρακολούθησης των εχθρών υγειονομικής σημασίας σε αποθήκες τροφίμων με τη χρήση ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος «Διαδικτύου των Πραγμάτων» (IoT), το οποίο αποτελείται από δίκτυο ηλεκτρονικών αισθητήρων και παγίδων, από υποδομή cloud, καθώς και από ψηφιακή εφαρμογή για τον τελικό χρήστη.

Το… metro connect παρουσίασε από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής Οργάνωσης και Πληροφορικής της METRO ΑΕΒΕ, Αντώνης Γιαννόπουλος, αποκαλύπτοντας πως πρόκειται για μια ενιαία πλατφόρμα ανταλλαγής πληροφοριών διαφόρων τμημάτων της αλυσίδας με τους προμηθευτές της, η οποία «τρέχει» από τον Φεβρουάριο του 2021.

«Με την ανταλλαγή δεδομένων επιδιώκουμε να γίνουμε όλοι… digital (ψηφιακοί) με στόχο τόσο τη βελτιστοποίηση του κωδικολογίου όσο και την χαρτογράφηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών», εξήγησε ο ίδιος για να προσθέσει πως τα επόμενα βήματα περιλαμβάνουν πολλές νέες δυνατότητες, όπως η ενημέρωση του καταλόγου επισκεπτών ή του τιμοκαταλόγου, η διαχείριση θεμάτων όπως οι θέσεις στην αποθήκη και οι κωδικοί των προωθητικών ενεργειών, καθώς και η ενημέρωση εγγράφων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε εορταστικούς ρυθμούς η αγορά – Ξεκινούν καλάθια Χριστουγέννων και Αϊ Βασίλη

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider