Η καθήλωση των 737 Max 9 της Boeing επιταχύνθηκε γρήγορα λαμβάνοντας παγκόσμιες διαστάσεις, καθώς αερομεταφορείς από τις ΗΠΑ, τον Παναμά, την Τουρκία και αλλού αποσύρουν το μοντέλο από την υπηρεσία, για επιθεωρήσεις μετά την αποκόλληση ενός τμήματος ατράκτου σε ένα ολοκαίνουργιο αεροσκάφος της Alaska Airlines κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Αφού αρχικά η Alaska Air κράτησε το στόλο της με 65 737 Max 9 στο έδαφος μετά το περιστατικό στις 5 Ιανουαρίου, η United Airlines η κορυφαία εταιρεία που διαθέτει τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, ακολούθησε το παράδειγμα καθηλώνοντας αρκετά αεροπλάνα. Στη συνέχεια, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) διέταξε την προσωρινή καθήλωση 171 αεροπλάνων στις ΗΠΑ, επιταχύνοντας την ανταπόκριση μεταξύ άλλων αεροπορικών εταιρειών. Η Aeromexico έβγαλε εκτός λειτουργίας όλα τα Max 9 της και η Copa Airlines του Παναμά έκανε το ίδιο με τα περισσότερα τζετ της.
No passengers were seated next to a cabin panel that blew out during an Alaska Airlines Boeing 737 MAX 9 flight, the head of the US National Transportation Safety Board said https://t.co/UJPMs0poFz pic.twitter.com/tb5j4vPUcD
— Reuters (@Reuters) January 7, 2024
Η διαδοχικές καθηλώσεις σηματοδοτούν τις πιο σοβαρές αντιδράσεις, από τότε που ολόκληρος ο στόλος των αεροσκαφών Max της Boeing βρέθηκε στο έδαφος το 2019 μετά από δύο θανατηφόρες συντριβές. Το 737 Max είναι μακράν το πιο δημοφιλές αεροσκάφος της εταιρείας και η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της. Το περιστατικό της Alaska Airlines επαναφέρει την εστίαση στους κατασκευαστικούς ελέγχους της Boeing, ακριβώς τη στιγμή που ετοιμαζόταν να αυξήσει την παραγωγή του επικερδούς της μοντέλου, έχοντας ανατρέψει την κακή εικόνα του παρελθόντος για το 737 Max.
«Είμαστε πολύ τυχεροί που αυτό δεν κατέληξε σε κάτι πιο τραγικό», είπε η Τζένιφερ Χόμεντι, επικεφαλής του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), σε συνέντευξη Τύπου στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, το Σάββατο.
Μόνο δύο αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ χρησιμοποιούν τον τύπο 737 Max 9: Η United με 79 αεροσκάφη στον στόλο της και η Alaska Air με 65. Η Alaska Air ανακοίνωσε αργά το Σάββατο ότι αφαιρούσε από το πτητικό της έργο 18 737 Max 9 που είχαν επιστρέψει σε λειτουργία ύστερα από πρόσφατη συντήρησή τους. Πρόσθεσε ότι θα αναμένει για λεπτομέρειες σχετικά με τις πρόσθετες εργασίες συντήρησης που θα απαιτηθούν από την FAA.
Airlines affected by grounding of their Boeing 737 MAX 9 fleet have started the inspection of emergency exit doors, including those deactivated.
📸 One_Advertising_7965#aircraft #airlines pic.twitter.com/e3V6mIKiMo
— FL360aero (@fl360aero) January 7, 2024
Η ρυθμιστική αρχή αερομεταφορών της Κίνας πραγματοποίησε έκτακτη συνάντηση μια ημέρα μετά το περιστατικό της Alaska Air, για να εξετάσει τις προοπτικές, συμπεριλαμβανομένης μιας πιθανής καθήλωσης του στόλου Boeing Max στη χώρα, Πάντως η παραλλαγή του αεροσκάφους που εμπλέκεται στο περιστατικό της Alaska Air δεν χρησιμοποιείται από κινεζικούς αερομεταφορείς.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η ρυθμιστική αρχή της Ινδίας (DGCA) . Παρά το γεγονός ότι οι αερομεταφορείς της χώρας χρησιμοποιούν 737 Max 8 και όχι Max 9, η DGCA ζήτησε τον έλεγχο όλων των αεροσκαφών.
Η καθήλωση των αεροσκαφών αποτελεί σημαντική οπισθοδρόμηση για την Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει κατασκευαστικά ελαττώματα και δαπανηρές επισκευές τα τελευταία χρόνια. Η Boeing αναγκάστηκε να διορθώσει κακώς ευθυγραμμισμένες τρύπες στο πίσω μέρος των 737 και πιο πρόσφατα, η FAA ανέφερε ότι προβαίνει σε στοχευμένες επιθεωρήσεις αεροπλάνων Boeing 737 MAX, εξετάζοντας για ένα πιθανώς χαλαρό μπουλόνι στο σύστημα ελέγχου του πηδαλίου.
Με πληροφορίες από Bloomberg, Reuters