Στη μακροπρόθεσμη εξέλιξή της στοχεύει η Frezyderm, προκειμένου να ενισχύσει έτι περαιτέρω το αποτύπωμά της στους κλάδους καλλυντικών, φαρμακευτικών ειδών και ειδών παιδικής διατροφής και να διεκδικήσει ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς.
Με στόχο, λοιπόν, την ενδυνάμωση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά, αλλά και τη διείσδυσή της σε νέες αγορές του εξωτερικού, η εταιρεία ακολουθεί πιστά ένα στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης, βασικοί άξονες του οποίου είναι η ανάπτυξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, η ενίσχυση της ανταγωνιστικής στρατηγικής και η αύξηση του πελατολογίου, οι επενδύσεις σε γραμμή παραγωγής και logistics, ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός, η ανάπτυξη διαφορετικών δικτύων διανομής προϊόντων, η αύξηση των επενδύσεων στην κατεύθυνση του μάρκετινγκ, καθώς οι δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Στο πλαίσιο αυτού του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης και με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των δραστηριοτήτων της, η Frezyderm μέσα στο 2023 προέβη στην αγορά πρόσθετων χώρων γραφείων στην Αθήνα όπου στεγάζεται η έδρα της, αλλά και στη Θεσσαλονίκη όπου στεγάζεται το υποκατάστημά της.
Παράλληλα, στο πλαίσιο αναβάθμισης και ενδυνάμωσης των παραγωγικών της εγκαταστάσεων αποφάσισε να προχωρήσει στην αγορά τριών αγροτεμαχίων στον ΒΙ.ΠΕ Αυλώνα.
Να σημειωθεί εδώ πως στις 18/04/2008 η εταιρεία προχώρησε στη σύναψη σύμβασης πώλησης και επαναμίσθωσης (sale & leaseback) με δικαίωμα εξαγοράς του ακινήτου της στη Μεταμόρφωση Αττικής. Η διάρκεια της σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης είχε οριστεί σε 15 έτη, ήτοι έληγε την 18.04.2023. Η εταιρεία εξάσκησε το δικαίωμα εξαγοράς του ακινήτου της και ως εκ τούτου το ακίνητο περιήλθε στην κυριότητά της.
Έτος θετικών επιδόσεων το 2022
Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, το 2022 ήταν ένα ακόμα έτος θετικών επιδόσεων. Η Frezyderm συνέχισε την πορεία της αξιοποιώντας αποτελεσματικά τις ευκαιρίες που της προσφέρουν η εγχώρια και διεθνής αγορά, ενώ «παρέμεινε προσηλωμένη στο μακρόπνοο σχέδιο για τη βιώσιμη και κερδοφόρα ανάπτυξή της».
Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 10,6% στα 55,35 εκατ. ευρώ έναντι 50,04 εκατ. ευρώ το 2021, μια αύξηση την οποία η εταιρεία αποδίδει «στη σταθερή σχέση εμπιστοσύνης που έχει αναπτύξει με τους καταναλωτές και στην ευρεία αναγνώριση και αποδοχή των ποιοτικών και καινοτόμων προϊόντων της από τους επαγγελματίες υγείας και τα φαρμακεία. Η εταιρεία ανέκτησε μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στα οδοντιατρικά προϊόντα, την παιδική διατροφή και τα συμπληρώματα και επιπρόσθετα ανέπτυξε τη δερματολογική της σειρά».
Τα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 24,39 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένα κατά 10,8% έναντι της προηγούμενης χρήσης, ενώ τα λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και φόρων (ΕΒΙΤ) υποχώρησαν στα 3,41 εκατ. ευρώ από 4,27 εκατ. ευρώ το 2021, παρουσιάζοντας μείωση κατά 20%. Τα λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων, αποσβέσεων και φόρων (EBITDA) ανήλθαν σε 4,19 εκατ. ευρώ έναντι 5,16 εκατ. ευρώ το 2021, μειωμένα κατά 18,8%, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 2,28 εκατ. ευρώ έναντι 3,05 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Στο τέλος Δεκεμβρίου 2022 ο συνολικός δανεισμός της εταιρείας διαμορφωνόταν σε 2,24 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση έναντι συνολικού δανεισμού ύψους 3,56 εκατ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2021.
Πώς «απαντά» στις τρέχουσες προκλήσεις
«Η απότομη αύξηση των επιτοκίων και οι αναταράξεις στην αγορά ενέργειας οδηγούν σε ανοδικές τιμές πρώτων υλών. Επιπρόσθετα, οι σημαντικές γεωπολιτικές εντάσεις έχουν επηρεάσει αρνητικά τις μακροοικονομικές συνθήκες παγκοσμίως καθώς και της Ελλάδας. Οι δραστηριότητες της εταιρείας επηρεάζονται σημαντικά από το ύψος του διαθέσιμου εισοδήματος και της καταναλωτικής δαπάνης που με τη σειρά τους επηρεάζονται από τις οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα. Τυχόν αρνητικές εξελίξεις στην οικονομία θα επηρέαζαν την ομαλή λειτουργία της εταιρείας ωστόσο, η διοίκηση με συνεχή παρακολούθηση των εξελίξεων προσαρμόζεται διαρκώς στις καταστάσεις και διασφαλίζει ότι πραγματοποιούνται όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να περιοριστούν οι τυχόν επιπτώσεις στις δραστηριότητες της εταιρείας», αναφέρει η διοίκηση στις οικονομικές καταστάσεις.
Όπως προσθέτει «ο κίνδυνος ρευστότητας διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα, μέσω της διαθεσιμότητας επαρκών ταμειακών διαθεσίμων ή / και πιστωτικών ορίων, που διασφαλίζουν την εκπλήρωση των χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων με λήξη στους επόμενους 12 μήνες. Τα ταμειακά διαθέσιμα, ταμειακά ισοδύναμα και κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας στις 31 Δεκεμβρίου 2022 ανέρχονταν σε 27,72 εκατ. ευρώ και τα δάνεια και οι υποχρεώσεις από μισθώσεις ανέρχονταν σε 3,36 εκατ. ευρώ.
Η επιχειρηματική διαδρομή και οι χρονιές - σταθμοί
Η Frezyderm Α.Β.Ε.Ε. ιδρύθηκε το 1986 από τον Αναστάσιο Αναστασίου με αντικείμενο δραστηριότητας το σχεδιασμό, την παραγωγή και την εμπορία δερματολογικών προϊόντων, την παρουσίασή τους μέσω της ιατρικής ενημέρωσης σε δερματολόγους και τη διακίνησή τους μέσω του φαρμακευτικού καναλιού διανομής. Βασικό μέλημα της εταιρείας ήταν ο σχεδιασμός και η παραγωγή ασφαλών και αποτελεσματικών προϊόντων υψηλής ποιότητας, με αυστηρώς φαρμακευτικά κριτήρια, προκειμένου να αποτελέσουν έναν αξιόπιστο συνεργάτη των δερματολόγων.
Το 2002 εγκαινιάστηκε το ιδιόκτητο εργοστάσιο παραγωγής δερμοκαλλυντικών, μια σύγχρονη και άρτια οργανωμένη μονάδα παραγωγής εξειδικευμένων καλλυντικών προϊόντων, εναρμονισμένη στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το εργοστάσιο διαθέτει ερευνητικά εργαστήρια στελεχωμένα με άρτια καταρτισμένους και απόλυτα εξειδικευμένους επιστήμονες, καθετοποιημένη γραμμή παραγωγής καθώς και αποθηκευτικούς χώρους πρώτων υλών και έτοιμου προϊόντος.
Το 2009 η Frezyderm εισήγαγε στην ελληνική αγορά τη βιολογική βρεφική διατροφή με αποκλειστική διάθεση στα φαρμακεία. Τον Ιανουάριο του 2009 παρουσίασε το πρώτο βιολογικό βρεφικό γάλα Frezylac και στη συνέχεια, τον Μάιο του 2010, η σειρά βιολογικής βρεφικής διατροφής συμπληρώθηκε με τις βρεφικές κρέμες βιολογικής προέλευσης Frezylac.
Σήμερα η εταιρεία διοικείται από τους γιους του ιδρυτή της, Ιωάννη και Ευθύμιο Αναστασίου και παραμένει στενός συνεργάτης αρκετών ειδικοτήτων ιατρών, όπως είναι οι παιδίατροι, οι γυναικολόγοι, οι δερματολόγοι.
Με γνώμονα τη διαρκή εξέλιξη των προϊόντων της αλλά και την ανάπτυξη νέων που θα ικανοποιούν ακόμη και τις πιο εξειδικευμένες ανάγκες των γιατρών, δημιούργησε τμήμα έρευνας και ανάπτυξης δερμοκαλλυντικών προϊόντων, το οποίο στη συνέχεια ανέπτυξε συνεργασίες με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια με σκοπό τη μελέτη και αξιολόγηση των προϊόντων της. Παράλληλα, τα σύγχρονα δεδομένα της αγοράς οδήγησαν την εταιρεία στη δημιουργία τμήματος πωλήσεων.
Το δίκτυό της αναπτύσσεται σε όλη την επικράτεια με έναν κύκλο 4.500 φαρμακείων που αναπτύσσουν το brand name της Frezyderm, ενώ πέραν της ελληνικής αγοράς τα προϊόντα της κατόρθωσαν να διεισδύσουν σε διεθνείς αγορές στη Μέση Ανατολή, τον Καναδά, τα Βαλκάνια, την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, διασφαλίζοντας πλέον παρουσία σε 41 ξένες αγορές.