PepsiCo Hellas: Πώς μεθοδεύει τη μετάβασή της στη νέα εποχή - To ανανεωμένο λογότυπο, οι επενδύσεις και μια ιστορική αλλαγή

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
PepsiCo Hellas: Πώς μεθοδεύει τη μετάβασή της στη νέα εποχή - To ανανεωμένο λογότυπο, οι επενδύσεις και μια ιστορική αλλαγή
Μια προς μια οι κινήσεις της ελληνικής θυγατρικής του πολυεθνικού κολοσσού το τελευταίο διάστημα που ανοίγουν νέο κεφάλαιο στην επιχειρηματική της διαδρομή. Το τέλος της Pepsi Max και η άφιξη της Pepsi Zero. Η στρατηγική απόφαση για επαναπατρισμό της παραγωγής των προϊόντων ΗΒΗ και η ανανέωση του λογοτύπου μετά από 14 χρόνια.

Νέο κεφάλαιο στην επιχειρηματική της διαδρομή ανοίγει, μέσω μιας σειράς στρατηγικών κινήσεων, η PepsiCo Hellas, η ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού PepsiCo.

Με στόχο την ακόμη μεγαλύτερη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς της, καθώς και την υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων που αποσκοπούν τόσο στην ανάπτυξη και παραγωγή νέων προϊόντων όσο και σύγχρονων εργαλείων προώθησης πωλήσεων στην αγορά, η PepsiCo Hellas έχει ήδη βάλει πλώρη για τη νέα εποχή, στοχεύοντας στην ολοένα και πιο αποτελεσματική κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών.

Το νέο λογότυπο

Κατά τη διάρκεια της συμμετοχής της στην έκθεση HORECA πριν από δύο εβδομάδες, η εταιρεία παρουσίασε στο καταναλωτικό κοινό το νέο λογότυπο της Pepsi. Πρόκειται για ανανέωση του εμβληματικού λογότυπου της Pepsi μετά από 14 χρόνια, το οποίο σηματοδοτεί μάλιστα την 125η επέτειο της ιστορικής μάρκας.

Ο νέος σχεδιασμός παρουσιάζει μια τολμηρή γραμματοσειρά και μια ανανεωμένη χρωματική παλέτα, που εισάγει το μπλε electric και το μαύρο για να φέρει αντίθεση, ζωντάνια και μια σύγχρονη πινελιά στο κλασικό χρωματικό σήμα της Pepsi.

Η Pepsi Max φεύγει, η Pepsi Zero Sugar έρχεται

Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε στη HORECA, το τελευταίο διάστημα συντελείται μια πολύ μεγάλη αλλαγή που στέλνει στο… χρονοντούλαπο της ιστορίας ένα εμβληματικό brand name.

Μετά από περίπου τρεις δεκαετίες στην Ελλάδα, πέφτουν… οι τίτλοι τέλους για την Pepsi Max. Και αυτό γιατί η γνωστή μαύρη συσκευασία μετονομάστηκε σε Pepsi Zero Sugar, σε μια κίνηση που αντανακλά τη δέσμευση της εταιρείας για zero sugar προϊόντα.

Πρόκειται για το ίδιο προϊόν χωρίς καμία αλλαγή στη γεύση, που ωστόσο αλλάζει επωνυμία για να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στα προϊόντα χωρίς ζάχαρη - μια τάση που κερδίζει ολοένα και περισσότερη απήχηση στις προτιμήσεις των καταναλωτών - αλλά και για να διεκδικήσει με αξιώσεις μια ισχυρή θέση έναντι των αντίστοιχων προϊόντων του ανταγωνισμού.

Σταδιακά, οι καταναλωτές θα δουν αυτή την ιστορική αλλαγή στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Και μπορεί η αλλαγή της επωνυμίας να έχει ληφθεί σε επίπεδο μητρικής και να συνιστά μια παγκόσμια κίνηση, ωστόσο έχει τη σημασία της στην ελληνική αγορά, καθώς ένα ισχυρό brand name ετοιμάζεται να δώσει τη θέση του σε ένα νέο.

Η στρατηγική κίνηση για τον επαναπατρισμό της παραγωγής της ΗΒΗ

Ήταν ακριβώς πριν από έναν χρόνο, τον Φεβρουάριο του 2023, όταν η PepsiCo Hellas ανακοίνωσε τη μεταφορά της παραγωγής των εμβληματικών αναψυκτικών της ΗΒΗ στην Ελλάδα, προκειμένου αυτά να συσκευάζονται στις εγκαταστάσεις της ΕΨΑ στο Βόλο. Η συμφωνία των PepsiCo Hellas και ΕΨΑ αφορούσε στη συσκευασία κουτιών αλουμινίου και ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο, μετά από αρκετά χρόνια όπου η παραγωγή είχε μεταφερθεί σε εργοστάσια της Ευρώπης.

«Η PepsiCo Hellas μας προσέγγισε. Είναι κάτι που το συζητούσαμε χρόνια. Προηγήθηκαν αρκετές ασκήσεις επί χάρτου πριν την οριστικοποίηση της συνεργασίας» δήλωνε πέρυσι στο insider.gr ο Γενικός Διευθυντής της ΕΨΑ, Μιχάλης Τσαούτος.

Η απόφαση της PepsiCo Hellas να προχωρήσει σε επαναπατρισμό της παραγωγής των αναψυκτικών ΗΒΗ σε συνεργασία με μία ελληνική εταιρεία ακολούθησε τον ευρύτερο αναπτυξιακό της σχεδιασμό, αποτελώντας ταυτόχρονα υλοποίηση μιας σημαντικής δέσμευσης. Υπενθυμίζεται ότι η PepsiCo Hellas προχώρησε στη διακοπή των παραγωγικών της δραστηριοτήτων στην Ελλάδα πριν από μια εξαετία περίπου, μεταφέροντας την παραγωγή σε χώρες της Ευρώπης. Είχε προηγηθεί σταδιακό «λουκέτο» στις τρεις μονάδες παραγωγής και διανομής μη αλκοολούχων ποτών που διέθετε σε Οινόφυτα, Κορωπί, Λουτράκι.

Η ΗΒΗ είναι ένα ιστορικό προϊόν της PepsiCo Hellas που κυκλοφορεί από το 1926 στην ελληνική αγορά και περιλαμβάνει αναψυκτικά με γεύσεις, mixers και χυμούς.

Η επαναλειτουργία του ιστορικού εμφιαλωτηρίου στο Λουτράκι

Τον Σεπτέμβριο του 2021 ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία της PepsiCo Hellas με τη N.U. AQUA, με στόχο την άμεση επαναλειτουργία της εμβληματικής μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού Λουτρακίου Κορινθίας.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ, η οποία στην πλήρη ανάπτυξη της θα υπερβεί τα 55 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας λίγο καιρό αργότερα και συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 2022 άνοιξε ξανά τις πόρτες του το ιστορικό εργοστάσιο εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού «ΚΑΡΑΝΤΑΝΗ» στο Λουτράκι, αποκτώντας ξανά ζωή μετά από δέκα χρόνια, αφού οι μηχανές του σταμάτησαν να λειτουργούν το 2012.

Το πρώτο εργοστάσιο εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού στην Ελλάδα - κι ένα από τα πρώτα της Ευρώπης - που ιδρύθηκε από τον Κλέαρχο Καραντάνη το 1907, υπήρξε για χρόνια σημείο αναφοράς για το Λουτράκι, με αυτή του την ιδιότητα να αναβιώνει ξανά…

Πλέον, το φυσικό μεταλλικό νερό με την ονομασία «Eonio Λουτράκι» από την NU AQUA εμφιαλώνεται στις παλαιές εγκαταστάσεις της PepsiCo Hellas, οι οποίες μετά την πλήρη αναβάθμισή τους αποτελούν μια επένδυση με ισχυρό οικονομικό αποτύπωμα για τον δήμο Λουτρακίου.

«Έσπασαν το φράγμα» των 200 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις

Σύμφωνα δε με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της PepsiCo Hellas στο ΓΕΜΗ, στη χρήση 2022 το μικτό κέρδος ανήλθε σε 83,58 εκατ. ευρώ, έναντι 77,39 εκατ. ευρώ το 2021. Η εν λόγω αύξηση που προσεγγίζει το 8% οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αισθητή αύξηση πωλήσεων. Εν προκειμένω, οι πωλήσεις κατόρθωσαν να σπάσουν το «φράγμα» των 200 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας τα 201,17 εκατ. ευρώ, έναντι 170,93 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένες κατά 30,24 εκατ. ευρώ ή κατά ποσοστό 17,69%.

Σημαντική συνεισφορά στην ανοδική πορεία των πωλήσεων, είχαν προϊόντα όπως τα Lay’s, τα Ruffles, τα Doritos, τα Kinder, το Lipton και η Pepsi.

Το κόστος πωλήσεων εμφάνισε επίσης άνοδο (25,72%), κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους αγοράς των εμπορευμάτων και των πρώτων υλών, σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσά για τη χρήση 2021. Συγκεκριμένα, το κόστος πωλήσεων ανήλθε για τη χρήση του 2022 σε 117,59 εκατ. ευρώ, έναντι 93,54 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2021. Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε 5,73 εκατ. ευρώ από 4,17 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση κατά 1,56 εκατ. ευρώ.

Παρόλο που τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης αυξήθηκαν κατά 7,11 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2021, η προαναφερόμενη αύξηση του μικτού περιθωρίου, όπως επίσης και η αύξηση στα κέρδη από τη διάθεση μη κυκλοφορούντων στοιχείων -κατά 3,67 εκατ. ευρώ- αιτιολογούν πλήρως τη μεταβολή στα κέρδη προ φόρων, όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση.

Παράλληλα, οι εμπορικές απαιτήσεις της Pepsico Hellas αυξήθηκαν κατά 2,24 εκατ. ευρώ και ανήλθαν σε 29,07 εκατ. ευρώ το 2022 από 26,83 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Η μεταβολή αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση που παρουσίασαν οι πωλήσεις.

Στην περίπτωση της μητρικής εταιρείας, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Οι καταναλωτές απολαμβάνουν τα προϊόντα της PepsiCo… ένα δισεκατομμύριο φορές την ημέρα σε περισσότερες από 200 χώρες σε όλο τον κόσμο. Ο κύκλος εργασιών της PepsiCo το 2022 ξεπέρασε τα 86,4 δις. και προήλθε κυρίως από τα προϊόντα Frito - Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker και Tropicana. Η γκάμα των προϊόντων της PepsiCo περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα από απολαυστικά τρόφιμα και ποτά, εκ των οποίων οι 23 μάρκες φέρνουν η καθεμία τζίρο περισσότερο από 1 δισ. δολάρια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Καύσιμα: Σταθερά ακριβότερη η βενζίνη – Φόβοι για νέα άνοδο στις τιμές

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR: Τα μεγάλα projects της ελληνο-ινδικής συμμαχίας – Το αεροδρόμιο Κρήτης και η «βλέψη» για Καλαμάτα

Πληθωριστική αύξηση τζίρου στο λιανεμπόριο το 2023 – «Στενάζουν» οι μικροί της αγοράς  

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider