Στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δημοσιεύθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, για την «Αναπροσαρμογή διοδίων τελών στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες (α) Α/Κ Σιάτιστας έως το Μεθοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής, (β) Α/Κ Λαγκαδά/Σερρών έως το Μεθοριακό Σταθμό Προμαχώνα, (γ) Α/Κ Χαλάστρας έως τον Μεθοριακό Σταθμό Ευζώνων».
Πρόκειται για την περίφημη ΚΥΑ που πρόσφατα υπεγράφη και αποτελούσε βασικό προαπαιτούμενο στον δρόμο προς την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης (35 ετών) για την Εγνατία Οδό, που θα λάβει χώρα σήμερα τις 4 το απόγευμα, μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis. Οι τιμές των διοδίων αυξάνονται κατά μέσο όρο έως 30% με 35%.
Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ανοίγει το δρόμο και για το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας, με την είσπραξη από το δημόσιο του τιμήματος, περίπου 1,4 δισ. ευρώ, το οποίο πάντως εκτιμάται ότι θα γίνει το φθινόπωρο. Θα προηγηθεί η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή και η παράδοση του αυτοκινητόδρομου στην παραχωρησιούχο κοινοπραξία
Η κοινοπραξία θα αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων, καθώς και των 3 κάθετων οδικών αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Η σύμβαση προβλέπει πως τα πρώτα χρόνια της παραχώρησης η κοινοπραξία θα προχωρήσει σε μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου.