Public: Περνά στην αντεπίθεση στις λευκές συσκευές - Σχεδιάζει νέες επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Public: Περνά στην αντεπίθεση στις λευκές συσκευές - Σχεδιάζει νέες επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ
Τα σχέδια για τα νέα καταστήματα, οι επενδύσεις των 30 εκατ. ευρώ και το πλάνο για τις υπηρεσίες.

Νέες ροές εσόδων μέσα από υπηρεσίες αλλά και διεύρυνση του δικτύου των καταστημάτων για την ενίσχυση των πωλήσεων των λευκών συσκευών θέτει σε προτεραιότητα το Public στην στρατηγική ανάπτυξης της επόμενης τριετίας. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα δρομολογεί επενδύσεις 30 εκατομμύρια ευρώ - 10 εκατ. κατ' έτος - και εκτιμά ότι το 2024 θα είναι η πρώτη χρονιά που η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών θα γυρίσει σε θετικό cash flow.

Ειδικότερα όπως ανακοίνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης, Ρόμπυ Μπουρλάς, κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, η αλυσίδα σχεδιάζει να διευρύνει το δίκτυο των καταστημάτων της τόσο μέσα από ανακαινίσεις υφιστάμενων, ώστε να χωρούν σε αυτά μεγάλες λευκές συσκευές όσο και μέσα από την δημιουργία νέων καταστημάτων σε περιοχές που μέχρι σήμερα δεν καλύπτονται. Από τα 59 καταστήματα που διατηρεί σήμερα η αλυσίδα, τα 28 φιλοξενούν μικροσυσκευές ενώ τα 23 εξ' αυτών έχουν τη δυνατότητα να πωλούν και μεγάλες λευκές συσκευές. Στόχος είναι μέσα στην επόμενη τριετία τα καταστήματα των Public να φτάσουν τα 70 και η πλειονότητα αυτών, αν όχι όλα, να φιλοξενούν μέρος των λευκών συσκευών που διαθέτει το κατάστημα, η πλήρη γκάμα των οποίων είναι διαθέσιμη στο public.gr.

Συγκεκριμένα μέσα στο 2024 σχεδιάζεται να δημιουργηθούν νέα καταστήματα σε Κρήτη, Πελοπόννησο και Αττική ενώ θα μεταστεγαστούν για να μεγαλώσουν και να ενταχθούν στο δίκτυο Public + Home και τα καταστήματα σε Ιωάννινα, Πειραιά, Ρόδο και Βόλο. Αντίστοιχα προβλέπονται ανακαινίσεις και σε βασικά καταστήματα όπως αυτό του Συντάγματος, του Mall και της Λάρισας.

Έως το 2026 δε, τα Public σχεδιάζουν να έχουν μπει και στο Ελληνικό, καθώς έχει υπάρξει συμφωνία για ένα τριώροφο κατάστημα συνολικής επιφάνειας 3.000 τ.,μ. Ο ένας όροφος θα διαθέτει οικιακές συσκευές, ο δεύτερος προϊόντα τεχνολογίας ενώ ο τελευταίος θα είναι αφιερωμένος στον πολιτισμό με τον CEO των Public να αναφέρει ότι το εν λόγω κατάστημα θα είναι ένα από τα καλύτερα της αλυσίδας. Παράλληλα τα Public στοχεύουν στην εγκατάσταση των iRepair μέσα σε όλα τα Public, αλλά και στη δημιουργία 24 shop-in-shop με τη Vodafone.

Οι επενδύσεις στο δίκτυο των καταστημάτων έρχονται να συμπληρώσουν την αγοραστική εμπειρία των Public η οποία όλο και περισσότερο στρέφεται στο omnichannel κανάλι. Με όχημα μάλιστα τις λευκές συσκευές και δεδομένου ότι έχει ολοκληρωθεί η ενοποίηση με την Media Markt, το 2024 αναμένεται να είναι το πρώτο έτος που η εταιρεία θα γυρίσει σε θετικό cash flow σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά.

Να θυμίσουμε ότι ο τζίρος το 2023 ξεπέρασε το ορόσημο του μισού δισ. - έφτασε τα 515 εκατ. ευρώ – με τις οικιακές συσκευές να εισφέρουν το 27% αυτού το 2023, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2022 ήταν 23%. Για το 2024 ο τζίρος εκτιμάται ότι θα παραμένει στα επίπεδα των 500 εκατ. ευρώ, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν συμπιέσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Ωστόσο η λειτουργική κερδοφορία θα ενισχυθεί περαιτέρω στα 25 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τα στελέχη των Public. Όσο για τον στόχο των πωλήσεων των λευκών συσκευών μπαίνει στα 100 εκατ. ευρώ και τα έσοδα αναμένεται να στηριχθούν κι από τις υπηρεσίες που εμπλουτίζονται συνεχώς.

Οι υπηρεσίες σε πρώτο πλάνο

Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα ο όμιλος παρουσίασε πρόσφατα το νέο loyalty πρόγραμμα Public +, που θα περιλαμβάνει επιστροφή χρημάτων στο Public Wallet των πελατών και μακροπρόθεσμα επιβράβευση με ελκυστικά προνόμια.

Το πορτοφόλι των Public θα είναι για αποκλειστική χρήση στα καταστήματα της Public και έρχεται να αντικαταστήσει το κομμάτι των πόντων και τα loyalty προγράμματα των τραπεζών που μπερδεύουν τους καταναλωτές, σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά. «Είμαστε από τα brands που οι καταναλωτές λένε ότι θα ήθελαν χρήματα σε ένα wallet γιατί όλο και κάπου θα τα ξοδέψουν. Για τον πελάτη είναι σαν μετρητά», τόνισε και πρόσθεσε ότι στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται επίσης και η σκέψη να επεκταθεί η χρήση του και στη Bookvoice και άλλους συνεργάτες.

Για την ακρίβεια, το wallet θα αποτελεί μια ψηφιακή κάρτα που αντί για πόντους θα έχει ευρώ για να ξοδέψει ο καταναλωτής, ενώ μέσα στη χρονιά υπάρχει ο σχεδιασμός να αναπτυχθεί μια εφαρμογή για την διευκόλυνση των αγορών από τον χρήστη, ακόμα και να παρακολουθεί την παράδοση του προϊόντος. Ωστόσο στα σχέδια για το νέο wallet δεν περιλαμβάνεται η είσοδος στις ψηφιακές πληρωμές είτε από την ίδια την Public είτε μέσω κάποιας συνεργασίας.

Στο πεδίο των υπηρεσιών έμφαση δίνεται και στο Public Now Pay Later υπηρεσία που η εταιρεία προσφέρει σε συνεργασία με την Klarna. Να θυμίσουμε ότι τα Public έχουν προχωρήσει ήδη στην επέκταση της υπηρεσίας “Public Now Pay Later” με Klarna και στα φυσικά καταστήματα, ενώ πρόσθεσε τη δυνατότητα πληρωμής μέσω Apple Pay και Google Pay στο public.gr

Οι υπηρεσίες που έχουν ήδη υλοποιηθεί, αφορούν και τη γρήγορη επισκευή smartphones, laptops και tablets μέσω της iRepair, τη next-day παράδοση σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα έχοντας τις συνεργασίες με BoxNow και SVUUM, την εγκατάσταση οικιακών συσκευών μέσω της πλατφόρμας Douleutaras.gr, αλλά και με την υπηρεσία secondgo για την αγορά πιστοποιημένων μεταχειρισμένων smartphones.

Όσον αφορά στον επενδυτικό βραχίονα PCP (Public Capital Partners), δεν αναμένονται σύντομα νέες επενδύσεις. Να θυμίσουμε ότι το 2023 επένδυσε στη μεγαλύτερη πλατφόρμα audiobooks στην Ελλάδα, το BookVoice, αλλά και την ηγέτιδα εταιρεία σε Digital Marketing τη Sleed. Με τις επενδύσεις αυτές τα συνολικά επενδεδυμένα κεφάλαια του PCP ξεπέρασαν τα 30 εκατ ευρώ και πλέον προωθείται η ανάπτυξη των εταιρειών, η οποία στην περίπτωση της Book Voice θα περιλαμβάνει το λανσάρισμα μιας νέας συνδρομητικής υπηρεσίας Audiobooks, στα πλαίσια του Spotify.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Public Group: Πάνω από μισό δισ. οι πωλήσεις το 2023 - Στα 20 εκατ. τα επαναλαμβανόμενα EBITDA

Κωτσόβολος: Μέσω του προγράμματος «Δεύτερο Σπίτι» προσφέρει 421 συσκευές στους Οργανισμούς «Το Χαμόγελο του Παιδιού, «ΚΥΑΔΑ» και «Εξέλιξη Ζωής»

LG Hellas: Λευκές συσκευές έδωσαν ώθηση το 2023 - Οι στόχοι του 2024 και η στροφή στις online πωλήσεις

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider