Mediterra: Ποια ήταν η πιο επιτυχημένη χρονιά στην ιστορία της και ποια τα σχέδια σε ορίζοντα δεκαετίας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Mediterra: Ποια ήταν η πιο επιτυχημένη χρονιά στην ιστορία της και ποια τα σχέδια σε ορίζοντα δεκαετίας
Τι έδειξαν οι τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις

Χρονιά ορόσημο αποδείχθηκε το 2023 για τη Mediterra, θυγατρική εταιρεία της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου που λειτουργεί ως ο σημαντικότερος μηχανισμός προβολής της χιώτικης μαστίχας.

Όπως αναφέρει η διοίκηση στις οικονομικές καταστάσεις που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από μερικά 24ωρα «η χρήση του 2023 αξιολογείται ως η πλέον επιτυχημένη της εταιρείας από την ίδρυσή της το 2002». Ειδικότερα, ο συνολικός κύκλος εργασιών της Mediterra ανήλθε στα 12,38 εκατ. ευρώ έναντι 10,73 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 15%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων της χρήσης 2023 διαμορφώθηκαν σε 932.491 ευρώ έναντι 764.412 ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά, ενώ τα κέρδη προ φόρων έκλεισαν μια ανάσα από τις 500.000 ευρώ αφού ανήλθαν σε 492.402 ευρώ έναντι 374.127 ευρώ στη χρήση 2022. Τέλος, τα κέρδη μετά από φόρους της χρήσης 2023 ανήλθαν σε 384.073 ευρώ έναντι 276.981 ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρήση.

Όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση «τα αποτελέσματα στο σύνολό τους ήταν καλύτερα έναντι του αρχικού προϋπολογισμού του 2023, παρά την αβεβαιότητα των αγορών λόγω της αυξανόμενης γεωπολιτικής αστάθειας αλλά και του κύματος ακρίβειας που σαρώνει την ελληνική αγορά».

Τα πεπραγμένα του 2023…

Στα σημαντικότερα γεγονότα της χρήσης περιλαμβάνονται, σύμφωνα με τη διοίκηση, οι εξαιρετικές επιδόσεις όλων των μαρκών και δραστηριοτήτων της εταιρείας, η ολοκλήρωση του ερευνητικού έργου Chios Power Foods για την αξιολόγηση κόνεων μαστίχας και μανταρινιού Χίου με τη μέθοδο της κρυοξήρανσης, η ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος μεταποίηση, εμπορία ή και ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων με τελικό προϊόν, τα εγκαίνια του Κέντρου Έρευνας Μαστίχας, καθώς και η υποβολή πρότασης στο πλαίσιο του έργου Βιομηχανικά Διδακτορικά σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του 2023 παρουσιάστηκαν 20 νέα προϊόντα. Από αυτά οκτώ αφορούν στη σειρά Cultura Mediterra, επτά τη σειρά Mastihashop, ένα τη σειρά Art of Nature, ένα τη σειρά mastihacare και τρία τη μάρκα ELMA.

… και οι στόχοι για το 2024 και την επόμενη δεκαετία

Όπως επίσης τονίζεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, τα θετικά αποτελέσματα (κέρδη) της χρήσης 2023 δημιουργούν και ενισχύουν τις θετικές προσδοκίες για το 2024 παρά τις συνεχιζόμενες συντηρητικές προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία. Εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι τα αποτελέσματα και οι επιδόσεις του 2024 θα οριοθετηθούν τόσο από τις πληθωριστικές πιέσεις και τη μείωση της κατανάλωσης όσο και από τις νέες εταιρικές δραστηριότητες (νέα προϊόντα και κανάλια πώλησης).

Στις εταιρικές προτεραιότητες για το 2024 παραμένουν η αλλαγή του εταιρικού παραγωγικού και ψηφιακού αποτυπώματος, η ενσωμάτωση νέων καινοτομιών στη παραγωγή και οι επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών πολιτικών «από το χωράφι στο ράφι» και η πράσινη μετάβαση. Παράλληλα, δε, στις σημαντικές προτεραιότητες για το 2024 περιλαμβάνεται και η παρουσίαση τουλάχιστον 15 νέων προϊόντων.

Σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες ανάπτυξης της εταιρείας για την επόμενη δεκαετία περιλαμβάνονται η διαρκής ανανέωση της ποικιλίας των προϊόντων της, η αύξηση των πωλήσεων πρώτων υλών με μαστίχα στη βιομηχανία, η αύξηση των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο, η αύξηση των επώνυμων πωλήσεων τελικών προϊόντων, καθώς και η ενίσχυση και διαφοροποίηση του δικτύου mastihashop.

Μια πορεία 22 ετών

Η Mediterra ιδρύθηκε το 2002 στη Χίο και από τότε έχει αφοσιωθεί στην προώθηση της μαστίχας Χίου, την παραγωγή υψηλής ποιότητας προϊόντων, καθώς και στην ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων λιανικής πώλησης.

Η πλέον προβεβλημένη δραστηριότητά της είναι το δίκτυο καταστημάτων λιανικής πώλησης mastihashop με παρουσία στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ως θυγατρική της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου διαχειρίζεται όλες τις μάρκες τελικών προϊόντων μαστίχας, είτε αυτά παράγονται από την ίδια είτε από άλλα συνδεδεμένα νομικά πρόσωπα. Με πηγή έμπνευσης την πολυχρηστικότητά της, τη φαρμακευτική της διάσταση καθώς και τη μακραίωνη παράδοση στη διατροφική κουλτούρα των λαών της Ανατολικής Μεσογείου εντάχθηκαν στην παραγωγή νέες και παλιές ιδέες: τσίκλες, σνακ, μαρμελάδες, ροφήματα, ποτά, καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής, προϊόντα στοματικής υγιεινής και άλλα προϊόντα μαστίχας που συνθέτουν το πολύχρωμο και πολυπολιτισμικό καλάθι των mastihashop. Τα προϊόντα εντάσσονται στις μάρκες: mastihashop (delicatessen, δερμοκαλλυντικά), ART OF NATURE (παραφαρμακευτικά), ΕΛΜΑ (τσίκλες & σνακ), CULTURA MEDITERRA (προϊόντα σκόνης), ENOSIS & KENTOS (λικέρ).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Unilever: Αρχίζουν διαβουλεύσεις με τους εκπροσώπους των εργαζομένων για τις περικοπές – Τι θα γίνει στην Ελλάδα

Θερινές εκπτώσεις: Κατώτερη των προσδοκιών η έναρξη της σεζόν – Πού στρέφει τις ελπίδες του ο εμπορικός κόσμος

Ελένη Παπαθανασοπούλου: Θεμελιώδες συστατικό της κουλτούρας της Coca-Cola Τρία Έψιλον ο ψηφιακός μετασχηματισμός – Οι επενδύσεις

gazzetta
gazzetta reader insider insider