Ποια τεχνική εταιρεία «μπαίνει» στο οδικό έργο «Μπράλος – Άμφισσα» της ΑΒΑΞ 

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποια τεχνική εταιρεία «μπαίνει» στο οδικό έργο «Μπράλος – Άμφισσα» της ΑΒΑΞ 
Έργα
Υπεργολαβία στην τοπική εταιρεία «ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ» δίνει η ΑΒΑΞ στο «Οδικό τμήμα “Μπράλος – Άμφισσα” του διαγώνιου άξονα Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο», αρχικού ύψους 285,5 εκατ. ευρώ. Ποιο είναι το έργο.

Υπεργολάβο, ως συνηθίζεται στα κατασκευαστικά έργα, αποκτά η ΑΒΑΞ στο μέτωπο της Κεντρικής Ελλάδας, δίνοντας τμήμα της σύμβασης σε εταιρεία που γνωρίζει την περιοχή. Ειδικότερα, στην έγκριση σύναψης υπεργολαβίας για το έργο: «Οδικό τμήμα “Μπράλος – Άμφισσα” του διαγώνιου άξονα Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο», αρχικού ύψους 285,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), μεταξύ της αναδόχου εταιρείας «ΑΒΑΞ», και της υπεργολάβου εταιρείας «ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ Α.Τ.Ε.Β.Ε.», για ποσό 21.730.900 ευρώ, προχώρησε το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Είχε προηγηθεί σύνταξη ιδιωτικού συμφωνητικού ανάμεσα στις δύο εταιρείες για το παραπάνω ποσό (προφανώς και το αντικείμενο» της υπεργολαβίας) καθώς και αίτημα της ΑΒΑΞ προς τους φορείς για την αναγνώριση εγκεκριμένης υπεργολαβίας για την κατασκευή τμήματος του έργου από την εταιρεία «ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ Α.Τ.Ε.Β.Ε.».

Από την ανατροπή στην υπεργολαβία

Αυτό, βέβαια, που κατά βάση είχε προηγηθεί ήταν η επικράτηση της ΑΒΑΞ στον εν λόγω διαγωνισμό (η δημοπράτηση έγινε τον Φεβρουάριο του 2022) και μάλιστα με ανατροπή, όπως είχε αποκαλύψει το insider.gr. Αρχικά, καλύτερη προσφορά (δηλαδή μεγαλύτερη έκπτωση, στο 14%) είχε δώσει το σχήμα CMC - ΙΝΤΕΡΚΑΤ - ΤΕΚΑΛ. Ωστόσο, η αρμόδια επιτροπή διαγωνισμού «ακύρωσε» την κοινοπραξία διότι έκρινε «ότι δεν υφίστανται όλα εκείνα τα κατά νόμο αναγκαία στοιχεία για να σχηματίσει βεβαία κρίση ότι η ιταλική εταιρεία Cooperativa Muratori e Cementisti – C.M.C. di Ravenna soc. Coop. έχει τις χρηματοοικονομικές δυνατότητες να ανταποκριθεί στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου και είναι σε θέση να εκτελέσει τη σύμβαση, λαμβάνοντας υπόψη τις ισχύουσες διατάξεις και τα μέτρα για τη συνέχιση της επιχειρηματικής του λειτουργίας». Εισήγηση που έγινε αποδεκτή από την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Έτσι, η κοινοπραξία αποκλείστηκε και το έργο κέρδισε η ΑΒΑΞ (έκπτωση) 10,1%που είχε δώσει μεγαλύτερη έκπτωση από τις Μυτιληναίος (6,05 %), ΤΕΡΝΑ (5,5%), Intrakat (4,92%), ΑΚΤΩΡ (4,89%), ενώ ακολούθησε η υπογραφή της σύμβασης. Πλέον, η ΑΒΑΞ, όπως προκύπτει, έδωσε τμήματα του έργου στην εταιρεία «ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ Α.Τ.Ε.Β.Ε.», που συνδέεται με την Ιντερκάτ, του γνωστού στην περιοχή Πανουργιά Παπαϊωάννου, Δημάρχου Λαμιέων (το 2012 έγινε μεγαλομέτοχος και πρόεδρος του Π.Α.Σ. ΛΑΜΙΑ 1964). Ο όμιλος έχει αναλάβει διάφορα έργα στην ευρύτερη περιοχή, ενώ έχει σημαντικό στόλο οχημάτων, χωματουργικού εξοπλισμού κ.α.

Η πορεία του έργου

Σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου, η διαδικασία είναι σε φάση ολοκλήρωσης των μελετών και έχει ολοκληρωθεί το 90% των γεωτεχνικών εργασιών. Και σε αυτό το έργο υπάρχει θέμα με τις απαλλοτριώσεις και με διαδοχικές αναβολές σε εκδικάσεις λόγω απεργίας δικηγόρων, τελικά έγινε δικαστήριο στις 9 Απριλίου, έχει εκδοθεί απόφαση και αναμένεται η υπογραφή αποφάσεων δεσμεύσεων του ποσού. Η έναρξη εργασιών έγινε στις 23 Νοεμβρίου 2023. Ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου παραμένει για τις 15 Αυγούστου 2027.

Ποιο είναι το αντικείμενο

Το αντικείμενο του έργου «Οδικό τμήμα “Μπράλος – Άμφισσα” του διαγώνιου άξονα Λαμία- Ιτέα - Αντίρριο» αφορά στην μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα «Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο», στο τμήμα «Μπράλος – Άμφισσα», μήκους 25 περίπου χλμ. Αναλυτικά, το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:

• 1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)

• 2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700).

Ειδικότερα, στο αντικείμενο της υπόψη σύμβασης περιλαμβάνεται η κατασκευή έξι (6) ισόπεδων κόμβων, δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων καθώς και η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών έργων, τεχνικών έργων (οχετών, γεφυρών, τοίχων, δύο (2) σηράγγων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων κλπ.), έργων οπλισμένης γης, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης, οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης-αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμός υπαίθριων έργων, εγκαταστάσεις υπόγειων έργων), κλπ.

Το υπόψη έργο αποτελεί τμήμα του Διαγώνιου Οδικού Άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», ο οποίος συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65» και είναι μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης καθώς συμβάλλει στην σημαντική αναβάθμιση των συνθηκών κυκλοφορίας και ασφάλειας της χρήσης του άξονα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Οι τράπεζες σε εγρήγορση - Μέχρι την Κυριακή... - Τα κοινοτικά κονδύλια στο επίκεντρο

«Θριάσιο 2»: «Σύννεφα» πάνω από το logistics park αξίας 561 εκατ. ευρώ των Hellenic Train-Damco Energy;

Στις 23 Αυγούστου η «μάχη» των ισχυρών κατασκευαστών για το αρδευτικό ΣΔΙΤ 210 εκατ. στην Ξάνθη 

gazzetta
gazzetta reader insider insider