Κάλυψη των διυλιστηρίων ξεκινά η Morgan Stanley - Οι τιμές στόχοι

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κάλυψη των διυλιστηρίων ξεκινά η Morgan Stanley - Οι τιμές στόχοι
Τα εγχώρια διυλιστήρια ξεκινά να καλύπτει η Morgan Stanley. Προτίμηση προς την Motor Oil. Τι λέει για τα μέτρα της κυβέρνησης.

Κάλυψη των εγχώριων διυλιστηρίων (Motor Oil - HelleniQ Energy) ξεκινά η Morgan Stanley, δίνοντας έμφαση πέρα από τα περιθώρια διύλισης και το άνοιγμα στις ΑΠΕ και στην απροσδόκητη - έκτακτη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων.

Όπως αναφέρει ο οίκος, οι πρόσφατες ανακοινώσεις για την επιβολή μέτρων στα διυλιστήρια, προκάλεσαν έκπληξη, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, όπου η κυβέρνηση ανακοίνωσε Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης στα κέρδη των διυλιστηρίων για το 2023, τα οποία, όπως λέει, θα ανέλθουν σε 300 εκατ. ευρώ. Η νόμος που κατατέθηκε στη Βουλή ορίζει ότι τα διυλιστήρια θα πρέπει να πληρώνουν φόρο 33% επί των κερδών υπερβαίνουν το 20% του μέσου όρου των αποτελεσμάτων των 2018 - 2023. Η κυβέρνηση έχει θέσει επίσης έναν εφάπαξ φόρο στα «πλεονάζοντα κέρδη» των εταιρειών ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη Morgan Stanley, τέτοιες κινήσεις υποδεικνύουν τους συνεχιζόμενους κινδύνους αυξημένης φορολόγησης στους τομείς της ενέργειας και της διύλισης.

Ο αμερικανικός οίκος θέτει σύσταση «equal-weight» για τη HelleniQ Energy με τιμή στόχο στα 8 ευρώ, και «overweight» για τη Motor Oil με τιμή στόχο στα 29 ευρώ.

Για τη HelleniQ Energy η M.S θεωρεί πως έχουν αποτιμηθεί πλήρως τα θετικά νέα. Όπως αναφέρει, ο όμιλος επωφελείται (όπως και η Motor Oil) από την ισχυρή ζήτηση καυσίμων στην Ελλάδα, με τις αερομεταφορές να είναι ιδιαίτερα ισχυρές, ενώ οι στόχοι για ΑΠΕ είναι παρόμοιοι με τη ΜΟΗ (~2GW έως το 2030). Η συναλλακτική δραστηριότητα έχει επίσης βελτιωθεί από τότε που οι βασικοί μέτοχοι πούληωσαν ένα τμήμα των θέσεών τους τον Δεκέμβριο του 2023. Ωστόσο, η αρνητική παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών το 2024/25 και η χαμηλότερη μερισματική απόδοση είναι οι λόγοι που φέρνουν τους αναλυτές του οίκου στην «equal-weight» στάση.

Ως προς τη Motor Oil, η M.S θεωρεί πως αποτελεί ένα «ποιοτικό play». «Η Motor Oil είναι, κατά μία έννοια, μια από τις πιο απλές ιστορίες στην κάλυψη μας, καθώς λειτουργεί ένα διυλιστήριο στην Ελλάδα, έχει σταθμούς καυσίμων, και επεκτείνει το αποτύπωμά της σε ΑΠΕ. Ακόμη και όταν οι επενδύσεις για την ενεργειακή μετάβαση επιταχύνονται κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, πιστεύουμε ότι η εταιρεία θα πρέπει να είναι σε θέση να να φέρει εις πέρας μια μερισματική απόδοση 7%», αναφέρουν οι αναλυτές. Παράλληλα, βλέπουν τη ΜΟΗ ως ένα από τα «ποιοτικά play» του κλάδου, με τη διοίκηση να έχει αποδεδειγμένο track record. Το πρόσφατο pullback στη μετοχή, το οποίο οι αναλυτές αποδίδουν κυρίως στην (απροσδόκητη) ανακοίνωση του φόρου αλληλεγγύης για τα διυλιστήρια, αποτελεί ένα ενδιαφέρον σημείο εισόδου στη μετοχή».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider