Τι συμβαίνει με το κτηριακό ΣΔΙΤ αξίας 140 εκατ. για τη νέα «στέγη» της Γ.Γ. Υποδομών

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι συμβαίνει με το κτηριακό ΣΔΙΤ αξίας 140 εκατ. για τη νέα «στέγη» της Γ.Γ. Υποδομών
Γιατί ο ανάδοχος Intrakat – Redex ζήτησε περιθώριο έως το τέλος 2024 για την οριστικοποίηση της σύμβασης σύμπραξης. Προς αποχώρηση ο όμιλος Κοπελούζου; Ποιο είναι το ΣΔΙΤ έργο, ποια είναι τα οφέλη.

Στη χορήγηση παράτασης της χρονικής διάρκειας της περιόδου οριστικοποίησης της σύμβασης σύμπραξης, στο πλαίσιο της ανάθεσης του έργου με τίτλο: «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ, ΜΕΣΩ Σ.Δ.Ι.Τ.» κατά πέντε μήνες ήτοι, έως την 19-12-2024, προχώρησε το αρμόδιο υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για το έργο της κατασκευής της νέας «πράσινης στέγης» της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, μια ΣΔΙΤ αρχικού εκτιμώμενους ύψους 140 εκατ. ευρώ, με το σχήμα Intrakat – Redex (όμιλος Κοπελούζου) να έχει επικρατήσει (αν και χωρίς ανταγωνισμό στο τέλος) στον σχετικό διαγωνισμό και να έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος.

Ωστόσο, όπως έχει συμβεί και με άλλα κτηριακά ΣΔΙΤ που χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο ωρίμανσης, τεχνικά αλλά κυρίως χρηματοοικονομικά, ο ανάδοχος έχει ζητήσει αρκετές φορές χορήγηση παράτασης επιμέρους προθεσμιών της Περιόδου Οριστικοποίησης Σύμβασης Σύμπραξης. Την τελευταία φορά, με το από 15-07-2024 αίτημά της, η προσωρινή ανάδοχος, ένωση εταιρειών «INTRAKAT– REDEX AE», αιτήθηκε την «παράταση της προθεσμίας Οριστικοποίησης Σύμβασης Σύμπραξης του εν θέματι έργου κατά 5 μήνες, ήτοι έως την 19-12-2024 για την υποβολή των λοιπών στοιχείων που εκκρεμούν και δεν έχουν προσκομισθεί, επικαλούμενη την πληθώρα των εμπλεκόμενων μερών (ΙΦΣ, Μελετητές, Χρηματοδότες, Σύμβουλοι κ.α.) και την απαίτηση σημαντικού χρόνου για τον συντονισμό τους, προκειμένου να επιτευχθεί η οριστικοποίηση των βασικών και κυρίων θεμάτων των συμβατικών τευχών του εν θέματι έργου, με στόχο να εξασφαλιστεί η μέγιστη αποδοτικότητα στη διεξαγωγή της διαδικασίας οριστικοποίησης αλλά και το πληρέστερο και ακριβέστερο αποτέλεσμα», όπως σχετικά αναφέρεται. Με το υπουργείο να αναγνωρίζει ότι «κρίνεται εύλογη, η χορήγηση παράτασης της περιόδου Οριστικοποίησης της Σύμβασης Σύμπραξης καθώς - σύμφωνα και με την από 15-07-2024 αίτησή του Προσωρινού Αναδόχου - απαιτείται σημαντικός χρόνος, προκειμένου να υποβάλει τα λοιπά στοιχεία που εκκρεμούν και δεν έχουν προσκομισθεί αναφορικά με τον ανεξάρτητο ελεγκτή, να προβεί στην ίδρυση ΑΕΕΣ, στον έλεγχο και επαλήθευση του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου, στην οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων που απαιτούνται για την υπογραφή της εν λόγω σύμβασης καθώς και να προβεί σε οποιαδήποτε προβλεπόμενη».

Πάντως, όπως αρχικά είχε αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, σε σχετική ενημερωτική συνάντηση, και επιβεβαίωσε λίγες ημέρες αργότερα ο αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Αλ. Εξάρχου, είναι σε εξέλιξη αίτημα υποκατάστασης του ενός από τους δύο αναδόχους στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για τη Γενική Γραμματεία Υποδομών, μετά από σχετικό αίτημα της REDEX του ομίλου Κοπελούζου, η οποία είχε κερδίσει το έργο με την Intrakat. Όπως αναφέρθηκε το υπουργείο παρακολουθεί το θέμα με χρηματοδοτικούς σύμβουλους, ωστόσο το έργο απαιτεί περίπλοκες διαδικασίες, ενώ οι τράπεζες πρέπει να επιβεβαιώσουν το μοντέλο και τη βιωσιμότητα. Επίσης, πρέπει να μεταφερθούν οι εγκαταστάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε διπλανή εγκατάσταση της ΓΑΙΑΟΣΕ. Ενδεχομένως, η γενικότερη επιφυλακτικότητα που επικρατεί για κτηριακά ΣΔΙΤ να οδηγεί ακόμα και σε έξοδο από κάποια έργα, με τη Redex να διερευνά το ενδεχόμενο πώλησης της κατά 50% συμμετοχής της σε αυτό. Πάντως, ο κ. Εξάρχου, στην πρόσφατη Γ.Σ. του ομίλου, σημείωσε ότι το μερίδιο της REDEX θα το πάρει η ίδια η Intrakat.

Ποια (θα) είναι η νέα «στέγη» της Γενικής Γραμματείας Υποδομών

Το νέο κτήριο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτήριο της Οδού Πειραιώς 166, όταν σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτήρια, συμβάλλοντας σημαντικά και στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ ετησίως, ή αλλιώς των 90 εκατ. ευρώ στα 30 έτη. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Το αντικείμενο της προς ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του βιοκλιματικού σχεδιασμού, στις οποίες συνυπάρχουν το περιβάλλον και η ενέργεια, και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο), και 1 πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο. Επιπλέον, περιλαμβάνει την ανάπλαση τού περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της Ο.Σ.Ε. Α.Ε., που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ, το οποίο θα αποτελεί ουσιαστικά την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τι έφεραν οι παλιοί καιροί - Η συνέλευση της Eurobank και τα παρασκήνια - Ας πάμε λίγο πιο έξω

Σιδηρόδρομος: «Χάνει το τρένο» της χρηματοδότησης για το λιμάνι της Πάτρας;

Ακίνητα - Dimand: Προ των πυλών η έκδοση αδειών για τα νέα Δικαστήρια Πειραιά

gazzetta
gazzetta reader insider insider