«Βουτιά» άνω του 11% έκανε η μετοχή της BMW στις συναλλαγές της Τρίτης στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης μετά την ανάκληση και διακοπή παραδόσεων περίπου 1,5 εκατ. οχημάτων λόγω ενός ελαττωματικού συστήματος πέδησης (φρένων) από την προμηθεύτρια Continental, οδηγώντας την εταιρεία σε αναθεώρηση των προοπτικών της για το έτος.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά πλέον ότι τα κέρδη της θα είναι σημαντικά χαμηλότερα απ' ό,τι πριν από ένα χρόνο (18,9 δισ. δολάρια), προβλέποντας μειωμένο λειτουργικό περιθώριο κέρδους θα είναι μόλις 6%.
Η ανάκληση των αυτοκινήτων θα πρέπει να ολοκληρωθεί φέτος, με πιθανότητα κάποιας παράτασης μέχρι το 2025.
Το πρόβλημα με τα φρένα μπορεί να μειώσει την ισχύ και την αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποβοήθησης, σύμφωνα με εκπρόσωπο της BMW. Η Continental, η οποία επεξεργάζεται μια απόσχιση και πιθανή εισαγωγή της μονάδας αυτοκινήτων της στο χρηματιστήριο, δήλωσε ότι ευθύνεται ένα ελαττωματικό ηλεκτρονικό εξάρτημα. Και οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι, παρά το ελαττωματικό ηλεκτρονικό εξάρτημα που μπορεί να επηρεάσει το σύστημα πέδησης, τα οχήματα είναι ασφαλή για οδήγηση.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια δύσκολη περίοδο για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων EV επιβραδύνονται, ειδικά στην Ευρώπη, η συντηρητική στρατηγική της BMW αποδεικνύεται αποτελεσματική, αφού οι καταναλωτές αναζητούν υβριδικά ή συμβατικά αυτοκίνητα. Παράλληλα όμως, η υποτονική αγορά στην Κίνα συνέβαλε στην αναθεωρημένη επί τα χείρω καθοδήγηση, όπως ανέφερε η BMW.
Για την Continental, οι ανακλήσεις αυτοκινήτων προσθέτουν άλλο ένα πλήγμα σε μια σειρά προβλημάτων. Η γερμανική προμηθεύτρια ανέφερε τον Αύγουστο ότι προσανατολίζεται να διαχωρίσει τον προβληματικό κλάδο ανταλλακτικών από την πιο επιτυχημένη επιχείρηση ελαστικών. Η μετοχή της Continental υποχώρησε πάνω από 10% την Τρίτη στη Φρανκφούρτη.
Η BMW πούλησε 2,25 εκατ. οχήματα πέρυσι σε όλες τις μάρκες της, μαζί με το Mini.