Zakcret: Παίζει «μπάλα» στα αθλητικά με τζίρο 50 εκατ. ευρώ και διεκδικεί πελάτες με υψηλότερα εισοδήματα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Zakcret: Παίζει «μπάλα» στα αθλητικά με τζίρο 50 εκατ. ευρώ και διεκδικεί πελάτες με υψηλότερα εισοδήματα
Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις της γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών για το 2023.

Η επέκταση των δραστηριοτήτων της σε νέες αγορές, με σκοπό «την προσέλκυση πελατών με υψηλότερο εισόδημα», καθώς και η βελτίωση των ήδη υπαρχουσών υπηρεσιών και προϊόντων, με παράλληλη εισαγωγή σε νέες δραστηριότητες υψηλής προστιθέμενης αξίας, αποτελούν τις βασικές αναπτυξιακές στρατηγικές των επόμενων ετών για τη Zakcret, την ελληνική εταιρεία με σημαντική παρουσία στον κλάδο της λιανικής πώλησης αθλητικών και sportswear ειδών.

Για το 2024, δε, με την ίδρυση νέων υποκαταστημάτων και την αύξηση της δυναμικής του υφιστάμενου δικτύου, η εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Χαϊκάλη ποντάρει «σε αύξηση των πωλήσεων που σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη συγκράτηση των δαπανών λόγω αποτελεσματικότερης χρήσης των διαθέσιμων πόρων, οδηγούμαστε στη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων συμπεριλαμβανομένου και του EBITDA».

Μια ανάσα από τα 50 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2023

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν τα τελευταία 24ωρα στο ΓΕΜΗ, το 2023 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 49,31 εκατ. ευρώ, έναντι 43,57 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022, παρουσιάζοντας μία αύξηση λόγω της αναπτυξιακής πολιτικής και της ενδυνάμωσης των μεγεθών του υπάρχοντος δικτύου κατά 13,17%.

Τα μικτά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 21,50 εκατ. ευρώ από 18,54 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα, αυξημένα λόγω στοχευμένων ενεργειών μείωσης κόστους και οικονομιών κλίμακας κατά 15,97%, ενώ το EBITDA το 2023 ανήλθε σε 2,46 εκατ. ευρώ έναντι 1,50 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, σημαντικά αυξημένο κατά 64,63%.

Στη χρήση δε του 2023 στην εταιρεία απασχολήθηκαν κατά μέσο όρο 439 εργαζόμενοι έναντι 419 εργαζομένων που απασχολήθηκαν στη χρήση του 2022.

Νέα καταστήματα σε Γλυφάδα και Γαλάτσι

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της Zakcret, κατά τη διάρκεια του 2024 έγιναν δύο ενάρξεις υποκαταστημάτων σε Γλυφάδα και Γαλάτσι.

Πώς ξεκίνησαν όλα

Συνολικά 48 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής στον κλάδο του λιανικού εμπορίου μετρά η Zakcret. Ήταν το 1975 όταν το πρώτο φυσικό κατάστημα αθλητικών ειδών με την επωνυμία ZAK-CRET άνοιξε τις πύλες του στο Γαλάτσι στη Λεωφόρο Βεΐκου, ακολουθώντας το χαρακτηριστικό στιλιστικό trend των ‘70s που συνδύαζε το τζιν με το σακάκι.

Δύο χρόνια αργότερα, το 1977, το Γαλάτσι «υποδέχεται» το δεύτερο κατάστημα, που μέχρι και σήμερα αποτελεί ένα από τα πιο ιστορικά κτήρια της περιοχής, με αθλητικά είδη για όλη την οικογένεια.

Τα χρόνια περνούν και το 1995 η εταιρεία «γιορτάζει» μια εικοσαετία στον χώρο του λιανεμπορίου, διαγράφοντας μια σταθερή επιχειρηματική πορεία, με τη δημιουργία τεσσάρων φυσικών καταστημάτων. Μόλις τρία χρόνια μετά, το 1998, τα ΖΑΚ-CRET αλλάζουν λογότυπο και μετονομάζονται σε ZAKCRET Sports, ενώ το 2006 και με το «βλέμμα» στραμμένο στο μέλλον, η εταιρεία αποφασίζει να λανσάρει το δικό της Private Label ενδυμάτων. Το 2007 δύο νέα καταστήματα είναι διαθέσιμα στο καταναλωτικό κοινό, στο Περιστέρι και στο Χαλάνδρι.

Το 2008 τα ZAKCRET Sports αλλάζουν ξανά, φέροντας το νέο τους και παρόν λογότυπο, με μοντέρνο και αθλητικό χαρακτήρα, ενώ την ίδια χρονιά δημιουργείται ο ιστότοπος zakcret.gr. Το μεγάλο e-shop της εταιρείας «ανεβαίνει» online και προσφέρει γρήγορες και εύκολες λύσεις σε όποιον θέλει να κάνει τις αγορές του μέσω διαδικτύου.

Το διάστημα 2009-2013 τέσσερα φυσικά καταστήματα προστίθενται στο δίκτυο των ZAKCRET Sports και δη στο Πικέρμι, τον Κορυδαλλό, τη Νέα Ιωνία και το Αιγάλεω.

Το 2013 η εταιρεία χαράζει νέα στρατηγική από τα νέα κεντρικά της γραφεία στα Σπάτα, ενώ το 2015 αποκτά φυσική παρουσία στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Ακριβώς 30 χρόνια μετά την ίδρυσή της, η εταιρεία ανοίγει τις πόρτες της στους κατοίκους του Πειραιά, με ένα κατάστημα τριών ορόφων και μεγέθους 1.700 τ.μ. Ένα χρόνο αργότερα ανοίγει το πρώτο Flagship Store της εταιρείας στην οδό Ερμού στο κέντρο της Αθήνας.

Το 2017 δύο νέα Private Labels λανσάρονται από την εταιρεία ., με σκοπό να καλύψουν διάφορες ανάγκες της αγοράς. Το DISTRICT75 αποτελεί ένα brand με sportswear και casual στιλιστικές επιλογές για τον άνδρα, τη γυναίκα και το παιδί, ενώ το VENIMO καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες κάθε αθλητή, ομάδας και συλλογών/σωματείων, με την εξειδικευμένη σειρά sports υποδημάτων, ενδυμάτων και αξεσουάρ.

Τη διετία 2017-2018 ανοίγουν νέα καταστήματα σε Άλιμο, Νέα Σμύρνη και στην οδό Πανεπιστημίου, ενώ παράλληλα η εταιρεία αποφασίζει την επέκταση των δραστηριοτήτων της στον χώρο της sneaker culture, με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος, με την επωνυμία SNEAKER CAGE, στο Χαλάνδρι. Παράλληλα, λανσάρεται και το e-shop με το όνομα sneakercage.gr, ενώ ταυτόχρονα, δημιουργείται το OUTLET CENTER, το μεγαλύτερο αθλητικό κατάστημα outlet στην Αττική, με δύο τεράστια κτήρια συνολικού μεγέθους 2.000 τ.μ. στο Περιστέρι και το Γαλάτσι και με διαδικτυακή παρουσία στο outletcenter.gr.

Από το 2019 μέχρι και σήμερα η εταιρεία συνεχίζει την επέκταση του δικτύου της, αριθμώντας το 2025 περισσότερα από 35 φυσικά καταστήματα αθλητικών ειδών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Sportswashing: Πώς τα δισεκατομμύρια που προσφέρονται σε χορηγίες χάνουν το... χρώμα τους

Βακάκης: Γιατί συνεχίζονται οι ελλείψεις στα ράφια της Jumbo - Ο γεωπολιτικός κίνδυνος και το «κόστος πολέμου»

Στην αγορά του τσαγιού μπαίνει η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων

gazzetta
gazzetta reader insider insider