Οι περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές έχουν χρησιμοποιήσει τουλάχιστον ένα από τα προϊόντα που εντάσσονται στο ευρύ χαρτοφυλάκιο της. Λίγοι, ωστόσο, γνωρίζουν ότι η επιχειρηματική διαδρομή της MEDISEI ξεκίνησε από τη μίσθωση ενός μικρού χώρου στην περιοχή της Νέας Σμύρνης Αττικής και μέσα σε 25 χρόνια έκανε τέτοια αναπτυξιακά άλματα που πλέον τα προϊόντα της ταξιδεύουν στο εξωτερικό.
Οι πρώτες κινήσεις εξωστρέφειας
Η επιχειρηματική της διαδρομή ξεκινά στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν έξι συνάδελφοι που εργάζονται σε μια παραφαρμακευτική εταιρεία ως πωλητές, αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να κάνουν το δικό τους μεγάλο άλμα στον επιχειρηματικό κλάδο. Η ιδέα γίνεται πράξη, τουλάχιστον για τους πέντε εκ των έξι, οι οποίοι εγκαταλείπουν την μισθωτή τους εργασία και στις 26 Φεβρουαρίου του 1998 υπογράφουν το πρακτικό σύστασης της MEDISEI ΕΠΕ.
Για ξεκίνημα μισθώνουν ένα μικρό ισόγειο στην περιοχή της Νέας Σμύρνης και ξεκινούν να πουλούν κατά κύριο λόγο επιδεσμικό υλικό. Οι πωλήσεις πηγαίνουν καλά, όμως η επαφή με τις αγορές του εξωτερικού γίνεται εφαλτήριο για τον εμπλουτισμό του καταλόγου τους με νέα καινοτόμα προϊόντα στον χώρο του παραφαρμάκου. Μετά τις επισκέψεις της διοίκησης στις μεγάλες εκθέσεις της Ιταλίας και της Γερμανίας, η MEDISEI αποφασίζει να διευρύνει το πορτφόλιό της εισάγοντας στην ελληνική αγορά καθιερωμένα brands όπως η KAISER και η X-MED. Έκτοτε κερδίζει το δικό της «ράφι» στο χώρο του φαρμακείου με τις προοπτικές ανάπτυξής της αρχίζουν να φαντάζουν πολλά υποσχόμενες.
Από την εμπορία στην παραγωγή
Στις αρχές της νέας χιλιετίας, το στοίχημα αλλάζει και η διοίκηση λαμβάνει την στρατηγική απόφαση να περάσει από την εισαγωγή των παραφαρμακευτικών στην παραγωγή ενός δικού της προϊόντος, που θα φέρει την σφραγίδα της και την δική της γνήσια συνταγή. Η αρχή γίνεται την ίδια χρονιά, το 2000, όταν η MEDISEI, συστήνει στο αγοραστικό κοινό τη σειρά Summerline. Η εντομοαπωθητική λοσιόν για το πρόσωπο και το σώμα κερδίζει τον τίτλο του best seller προϊοντος, καθώς συνδυάζει την προσιτή αποτελεσματικότητα με ένα προϊόν που είναι κατάλληλο για όλη την οικογένεια. Το πρώτο breakthrough λανσάρισμα της εταιρείας συνεχίζει να γράφει υψηλές πωλήσεις μέσα στην επόμενη πενταετία.
Κάπου τότε, έρχεται η στιγμή για το δεύτερο μεγάλο βήμα στην παραγωγή, το οποίο φέρει την επωνυμία Panthenol Extra. Ο λόγος για την εξειδικευμένη κρέμα ενυδάτωσης Panthenol Extra Cream, η πρώτη της εποχής με urea 5% που διατίθεται στην ελληνική αγορά. Τα κλινικά αποδεδειγμένα αποτελέσματα του προϊόντος γίνονται αισθητά στο καταναλωτικό κοινό και η Panthenol Extra αρχίζει να μετατρέπεται σε ένα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα brands για την περιποίηση της επιδερμίδας.
Καθώς η ανάπτυξη πωλήσεων αλλά και νέων προϊόντων συνεχίζεται, η MEDISEI δείχνει έτοιμη να προχωρήσει σε ένα ακόμα βήμα, ικανό να χωρέσει την ανάπτυξή της. Αγοράζει το 2008 στο Παλαιό Φάληρο μία τριώροφη οικοδομή η οποία αποτελεί την μέχρι και σήμερα έδρα της.
Η κρίση ως ευκαιρία
Το έτος ορόσημο στην επιχειρηματική της διαδρομή έρχεται βέβαια τέσσερα χρόνια αργότερα, συγκεκριμένα το 2012, όπου η εταιρεία διευρύνει την οικογένεια του brand Panthenol Extra με δύο κρέμες προσώπου αυτή τη φορά. Η αποδοχή του κοινού για την Panthenol Extra Day Cream SPF15 και Panthenol Extra Face & Eye Cream ξεπερνά κάθε προσδοκία και προσφέρει στην εταιρεία τα απαραίτητα εχέγγυα για την δημιουργία μίας ολοκληρωμένη σειράς περιποίησης δέρματος. Η επέκταση δείχνει μονόδρομος και έτσι η Medisei αποφασίζει να επενδύσει στην αγορά αποθηκών στη Μάνδρα Αττικής και στην αύξηση του προσωπικού της.
Το ταξίδι προς την επιτυχία προχωρά ταχύτατα και η MEDISEI γίνεται πλέον ένας σημαντικά υπολογίσιμος δρομέας στο στίβο του ανταγωνισμού. Όχι γιατί ήταν γρήγορη αλλά γιατί στο βιράζ του γηπέδου επίλεξε τη σωστή διαδρομή την κατάλληλη στιγμή. Κάπως έτσι, κι ενώ στα πέτρινα χρόνια της κρίσης άλλες εταιρείες φυγοπονούν, η MEDISEI διευρύνει τα μερίδια αγοράς της ακολουθώντας την ίδια συνταγή προσιτής πολυτέλειας με την οποία συστάθηκε.
Εκείνη την περίοδο στρέφεται δυναμικά στην τηλεοπτική διαφήμιση, με προσωπικότητες από την εγχώρια show biz να γίνονται τα «πρόσωπα» των προϊόντων της, κάνοντάς την ευρύτερα γνωστή στο καταναλωτικό κοινό. Παράλληλα ενισχύει την στελέχωση των υπαρχόντων τμημάτων της και προχωρά και στην δημιουργία νέων, όπως το τμήμα προώθησης προϊόντων (trade marketing) το 2014 και τμήμα μάρκετινγκ το 2017.
Τα ταξίδι εκτός συνόρων
Έχοντας κερδίσει το στοίχημα της ελληνικής αγοράς, η διοίκηση της εταιρείας, αποτελούμενη πλέον από 2 μετόχους, τον κ. Λυμπέρη Παναγιώτη και κ. Γούλια Νίκο, και έχοντας αλλάξει τη νομική της μορφή από ΕΠΕ σε ΑΕ αποφασίζει ότι πρέπει να ανοίξει τα φτερά της για τις αγορές του εξωτερικού. Για τον λόγο αυτό δίνει ξανά το παρών στις εκθέσεις που άλλοτε αποτέλεσαν το έναυσμα για τον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου της. Όχι όμως ως επισκέπτης, αλλά ως περιπτερούχος. Στο ραντάρ της μπαίνουν πόλεις όπως το Ντουμπάι, η Μπολόνια, η Νυρεμβέργη και τα προϊόντα της ξεκινούν το εκτός συνόρων ταξίδι τους.
Τα χρόνια που ακολουθούν μέχρι και σήμερα η εταιρεία συνεχίζει τα αναπτυξιακά της βήματα. Δημιουργεί το δικό της e-shop καθώς και νέα, πολλά υποσχόμενα brands όπως η premium σειρά ΤΙΜΕ ERASER, βελτιώνει την διάρθρωση της με νέα τμήματα όπως αυτό του HR, επενδύει σε νέα κεφαλαιουχικά προϊόντα, αναβαθμίζει το σύστημα logistics της, και στρέφεται με ζήλο στις δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, θέλοντας να επιστρέψει μέρος της ανάπτυξής της στην κοινωνία.
Τα επόμενα βήματά της, μένει να γραφούν, τόσο από την διοίκηση όσο κι από τους εργαζόμενους της ελληνικής εταιρείας με διεθνές αποτύπωμα η οποία κλείνει αισίως τα 26 της χρόνια ζωής. Σε κάθε περίπτωση όμως, όπως υποστηρίζουν οι επικεφαλής της σε κάθε ευκαιρία, θα έχουν ως πλοηγό το «εμείς» αντί του «εγώ», το οποίο αποτελεί καθ' όλη την πορεία της το εισιτήριο της επιτυχίας της.
Branded Content