Ακόμη μεγαλύτερη «διείσδυση» στα ράφια των σούπερ μάρκετ του εξωτερικού αναμένεται να πραγματοποιήσει το 2025 η εταιρεία Παλίρροια της οικογένειας Σουλιώτη, ανεβάζοντας ακόμη υψηλότερα τον πήχη της ανάπτυξής της κι ενώ το πιο διάσημο πιάτο της, το παραδοσιακό ντολμαδάκι, συνεχίζει να ταξιδεύει στα πέρατα του κόσμου.
Με παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες παγκοσμίως και με το 85% των συνολικών της πωλήσεων να αφορούν σε εξαγωγές, η Παλίρροια έχει θεμελιώσει τη θέση της ως leader στην κατηγορία έτοιμων γευμάτων, ενώ βασικός της στόχος παραμένει η ενίσχυση της παρουσίας της στο κανάλι του retail.
«Μπαίνει» σε Waitrose και Αuchan
Όπως δε αποκάλυψε στο insider.gr o πρόεδρος της εταιρείας Κωνσταντίνος Σουλιώτης, εφέτος η σειρά έτοιμων γευμάτων της Παλίρροια αναμένεται να κάνει δυναμική είσοδο και σε νέα σούπερ μάρκετ του εξωτερικού. Ειδικότερα, το αμέσως επόμενο διάστημα τα προϊόντα της θα φιγουράρουν στα ράφια της βρετανικής αλυσίδας Waitrose, ενώ τον Οκτώβριο του 2025 προγραμματίζεται να μπουν και στη γαλλική αλυσίδα Αuchan. Υπενθυμίζεται εδώ ότι η σειρά έτοιμων γευμάτων της Παλίρροια φιγουράρει ήδη στη βρετανική αλυσίδα Tesco.
Σύμφωνα με τον κ. Σουλιώτη, το 2024 έκλεισε με ανάπτυξη 13% για την εταιρεία, ενώ ο πήχης για την ανάπτυξη του 2025 τοποθετείται μεταξύ 10-12%.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι στη χρήση 2023 ο κύκλος εργασιών της Παλίρροια έφτασε για πρώτη φορά στην ιστορία της τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ τη διετία 2023-2024 η εταιρεία «έτρεξε» επενδύσεις συνολικού ύψους 18-19 εκατ. ευρώ, με την πλειοψηφία εξ αυτών να αφορά σε αντικατάσταση και βελτίωση του μηχανολογικού της εξοπλισμού, με στόχο την ενίσχυση της παραγωγικότητάς της.
Με την αμέριστη στήριξη του VNK Capital των Βασίλη και Νέλλης Κάτσου που συμμετέχουν τα τελευταία χρόνια σε ποσοστό 36% επί του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, η Παλίρροια προχώρησε τον Ιανουάριο του 2023 σε μια κίνηση ματ για την μετέπειτα εξέλιξή της, αποκτώντας τη βιομηχανία κατεψυγμένης ζύμης Τσαμπάσης με έδρα στο Άργος. Η εν λόγω εξαγορά – που πρόσθεσε στον τζίρο της Παλίρροια 17 εκατ. ευρώ – δεν σηματοδότησε μόνο την είσοδο της εταιρείας στην αγορά της κατεψυγμένης ζύμης, αλλά αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα στο δρόμο για τον μετασχηματισμό της σε μια ισχυρή εταιρεία τροφίμων με σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό.
Η Παλίρροια σε αριθμούς
Σήμερα η Παλίρροια διαθέτει συνολικά επτά εργοστάσια σε ολόκληρο τον κόσμο - δύο στην Κίνα, δύο στη Βουλγαρία, δύο στην Ελλάδα και ένα στην Ιορδανία - στα οποία απασχολούνται περισσότερα από 1.600 άτομα.
Στα δύο εργοστάσια της Ελλάδας – το ένα βρίσκεται στα Πολιτικά Ευβοίας και το δεύτερο στο Άργος – παράγεται το 40% επί του συνόλου της παραγωγής της εταιρείας, ενώ οι πωλήσεις των προϊόντων της στην ελληνική αγορά ανέρχονται στο 30% επί του συνολικού της τζίρου.
Στο εργοστάσιο στα Πολιτικά Ευβοίας απασχολούνται σήμερα 150 άτομα, από τα οποία οι 130 είναι γυναίκες. Εκεί παράγονται ντολμάς, όσπρια και έτοιμα φαγητά. Στη μια γραμμή παραγωγής παράγονται 150 κονσέρβες το λεπτό, ήτοι πάνω από 120.000 κονσέρβες σε μια βάρδια.
Στο εργοστάσιο υπάρχουν 45 θέσεις εργασίας για το παραδοσιακό τύλιγμα στο χέρι του ντολμά, με την κάθε εργαζόμενη να τυλίγει από 2.900 έως 4.000 ντολμαδάκια σε μια οκτάωρη βάρδια.
Σε διεθνές επίπεδο, οι έμπειρες τεχνίτριες τυλίγουν καθημερινά στο χέρι πάνω από 1.800.000 ντολμαδάκια, καθιστώντας την Παλίρροια τον μεγαλύτερο παραγωγό ντολμά σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ο ντολμάς αντιστοιχεί στο 35% επί του συνολικού τζίρου της εταιρείας, οι κατεψυγμένες πίτες στο 25%, τα έτοιμα φαγητά ψυγείου στο 5%, ενώ το 45% προέρχεται από τα όσπρια.
Η εταιρεία αναπτύσσει και branded προϊόντα, αλλά και ιδιωτικής ετικέτας, με τα τελευταία να αντιστοιχούν στο 65% επί του τζίρου της.
Τυλίγοντας ντολμαδάκια από το 1957
Η Παλίρροια ξεκίνησε το 1957 από την κουζίνα ενός παραδοσιακού σπιτιού στο χωριό Πολιτικά της Εύβοιας, κάτω από την καθοδήγηση του Αντώνη Σουλιώτη και με στόχο την παραγωγή και διανομή ελληνικών, ποιοτικών, παραδοσιακών έτοιμων γευμάτων στην ελληνική αγορά.
Το 1974 πραγματοποιείται η πρώτη εξαγωγή στις ΗΠΑ, ενώ το 1982 η επιχείρηση μετατρέπεται από προσωπική σε Ανώνυμη Εταιρεία με τη συμμετοχή των γιών του Αντώνη Σουλιώτη, Κώστα και Βασίλη. Σταδιακά, με μια σειρά από καίριες στρατηγικές κινήσεις, εξελίσσεται από μικρή βιοτεχνία σε έναν σύγχρονο εξαγωγικό όμιλο τροφίμων.
Το 1989 ξεκινά η υλοποίηση ενός μακρόπνοου επενδυτικού σχεδίου, αρχικά με την ανέγερση υπερσύγχρονων, τεχνολογικά προηγμένων εγκαταστάσεων λίγο έξω από τα Πολιτικά Ευβοίας, όπου παραμένουν τα κεντρικά της εταιρείας μέχρι και σήμερα.
Το 2000 δημιουργείται η πρώτη εκτός συνόρων σύγχρονη παραγωγική μονάδα στη Βουλγαρία, με την επωνυμία Paliria Bulgaria Ltd, ενώ το 2008 ιδρύεται νέα παραγωγική μονάδα, αυτή τη φορά εκτός Ευρώπης, στην Κίνα, με στόχο την ταχύτερη εξυπηρέτηση της Αμερικής και των χωρών της Μέσης Ανατολής.
Το 2010 αναπτύσσεται εντατικά το πεδίο των εξαγωγών, οι οποίες καλύπτουν όλο και μεγαλύτερο μέρος του συνολικού τζίρου της εταιρείας, ενώ το 2018 ολοκληρώνεται και η δεύτερη παραγωγική μονάδα στη Βουλγαρία.
Ένα χρόνο αργότερα, το 2019, ολοκληρώνεται η συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας με τη VNK Capital, με τη συμμετοχή της τελευταίας σε ποσοστό 36% επί του μετοχικού κεφαλαίου της Παλίρροια, ενώ ταυτόχρονα η εταιρεία μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία έτοιμων γευμάτων ψυγείου λανσάροντας τη σειρά Σπιτικά στην ελληνική αγορά.
Το 2020 ιδρύεται και δεύτερη παραγωγική μονάδα εκτός Ευρώπης, στην Ιορδανία, λόγω της αυξημένης απήχησης των προϊόντων στην Μέση Ανατολή, ενώ το 2021 επενδύονται πάνω από 3 εκατομμύρια στον παραγωγικό εκσυγχρονισμό της εταιρείας, με τη συνολική ετήσια παραγωγή της να ανέρχεται στους 21.000 τόνους.