Στις καλένδες η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στις καλένδες η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ

Είτε λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος, είτε λόγω απόφασης της κυβέρνησης, η ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), η οποία και αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, φαίνεται να οδηγείται στις ελληνικές καλένδες.

Η τελευταία προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων ξεκίνησε το 2014 από το ΤΑΙΠΕΔ, όπου διερευνήθηκε αν το ενδιαφέρον της αγοράς για τον καθολικό φορέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της χώρας μας έχει αναζωπυρωθεί. Όμως τελικά αποδείχτηκε ότι δεν υπήρχε έντονο ενδιαφέρον.

Αυτή ήταν η τρίτη και τελευταία, όπως όλα δείχνουν προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ, καθώς οι δύο προηγούμενοι δεν τελεσφόρησαν. Μάλιστα το 2012 οι Lazzards και Price WaterHouse Coopers, οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι που είχε ορίσει για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου, γύρισαν με έναν μόνο «μνηστήρα» στο χαρτοφυλάκιό τους, τα βελγικά ταχυδρομεία.

Υπενθυμίζεται ότι 2009 που η τότε κυβέρνηση είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την πώληση της εταιρείας Ταχυμεταφορές - ΕΛΤΑ τα βελγικά ταχυδρομεία είχαν συμμετάσχει στη διαδικασία καταθέτοντας μάλιστα και δεσμευτική προσφορά σε κοινοπραξία με την Imperio και την Star Investments. Ωστόσο η προσφορά που είχε καταθέσει τότε η κοινοπραξία είχε θεωρηθεί χαμηλότερη της αποτίμησης και ο διαγωνισμός είχε κηρυχθεί άγονος.

Να σημειωθεί ότι προ ημερών τοποθετήθηκε η νέα διεύθυνση στα ΕΛΤΑ τα οποία θα κληθούν να τρέξουν το νέο πρόγραμμα. Πρόεδρος ορίστηκε η Φρόσω Στρατάκη και διευθύνων σύμβουλος ο Γ. Ζαρολιάγκης.

Το νούμερο ένα πρόβλημα των ΕΛΤΑ, σύμφωνα με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Γιάννη Ζαρολιάγκη, που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, είναι η έλλειψη ρευστότητας του οργανισμού.
Υπενθυμίζεται ότι οι οικονομικές απαιτήσεις των ΕΛΤΑ ανέρχονται σήμερα σε 165 εκα. ευρώ, με το δημόσιο που είναι και ο κύριος μετοχός του να έχει και το μεγαλύτερος μέρος των οφειλών.

Να σημειωθεί ότι το 2014 η μητρική εταιρεία εμφάνισε τζίρο 350 εκατομμυρίων ευρώ, μειωμένο κατά 15 εκατομμύρια σε σχέση με το 2013 οπότε και είχαν διαμορφωθεί στα 365 εκατομμύρια ευρώ.

Την τελευταία διετία δηλαδή τα Ελληνικά Ταχυδρομεία απώλεσαν 50 εκατομμύρια ευρώ σε έσοδα, καθώς μόλις το 2012 ο κύκλος εργασιών έφτανε τα 400 εκατομμύρια ευρώ.

Παρά όμως την μείωση του κύκλου εργασιών υπολογίζεται ότι κατά την προηγούμενη χρονιά οι ζημιές της ήταν χαμηλότερα από τα 5 εκατ. ευρώ. Παρότι η εταιρεία παραμένει σε ζημιογόνο θέση εν τούτοις καταγράφει βελτίωση του οικονομικού της αποτελέσματος, περιορίζοντας τις ζημίες.

Επίσης σημαντική παράμετρος, που έχει συμβάλει στην μείωση του λειτουργικού κόστους, είναι και η μείωση του αριθμού των απασχολουμένων στα ΕΛΤΑ που πλέον είναι λιγότεροι από 8.000 για τον όμιλο έναντι 8.159 ατόμων το 2013 και 9.230 εργαζομένων στο 2012.

Στην μητρική εταιρεία το 2014 οι εργαζόμενοι ανέρχονται στις 7.000, έναντι 7.977 ατόμων το 2013 ενώ κατά το 2012 ο αριθμός των εργαζομένων στην εταιρεία ανέρχονται στα 8.837 άτομα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider