Μπορεί ο ρυθμός αύξησης, το περασμένο εξάμηνο, του αριθμού των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που απέκτησαν και χρησιμοποιούν τερματικά μηχανήματα συναλλαγών (POS) να «έτρεξε» με 14% και πλέον περισσότερες οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις να διαθέτουν POS από 64,4% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό το πρώτο εξάμηνο του 2017. Όμως τουλάχιστον για τις περισσότερες από τις μικρές επιχειρήσεις τα τερματικά μηχανήματα δεν είναι και πολύ δημοφιλή. Αυτό αναφέρει η έκθεση της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδος για το Οικονομικό κλίμα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σύμφωνα με την οποία αν και σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις έχουν POS δεν φαίνεται να το χρησιμοποιούν όσο θα έπρεπε με τις μικρές επιχειρήσεις να δηλώνουν ότι πραγματοποιούν μόλις το 1/3 του κύκλου εργασιών τους .
Η αυξητική τάση στη διάθεση των ηλεκτρονικών μέσων δε μεταφράζεται δηλαδή σε σημαντική ανά επιχείρηση αύξηση του μεριδίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιείται με τη χρήση ψηφιακών- ηλεκτρονικών μέσων.
Η απουσία ακατάσχετου επαγγελματικού λογαριασμού αποτρέπει μεγάλο αριθμό επαγγελματιών, -στο μέτρο που μπορούν -,να περνούν τις συναλλαγές από τα μηχανάκια ενώ επιδιώκουν τις συναλλαγές με μετρητά κάνοντας εκπτώσεις στους πελάτες τους στο ταμείο.
Για τους εκπρόσωπους των μικρομεσαίων επιχειρήσεων η επέκταση της χρήσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών μπορεί να επιτευχθεί και ο πραγματοποιούμενος τζίρος μέσω αυτών των συναλλαγών να μεγαλώσει μόνο εφόσον η κυβέρνηση προχωρήσει στη θέσπιση ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού.
Μάλιστα στην έκθεση της ΓΣΕΒΕΕ οι οκτώ στους δέκα (80,1%) επιμένουν στον ακατάσχετο λογαριασμό. Επισημαίνουν επίσης ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση θα ήταν επωφελής τόσο για τον ιδιωτικό τομέα, όσο και για τις τράπεζες και το δημόσιο, καθώς θα αποκαθιστούσε την εμπιστοσύνη στην αγορά και θα αύξανε τις ροές καταθέσεων προς το εσωτερικό. Όπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι της ΓΣΕΒΕΕ η θεσμοθέτηση του ηλεκτρονικού ακατάσχετου επαγγελματικού λογαριασμού, που θα εξασφαλίζει προστασία για τις πληρωμές εργαζομένων, προμηθευτών, ενοικίων και λοιπών λειτουργικών εξόδων, θα δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον για την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης και τη βελτίωση των επιχειρηματικών πρακτικών.