Η άνοδος και η πτώση της Victoria's Secret

Χρυσάνθη Στέτου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η άνοδος και η πτώση της Victoria's Secret
Πλέον η Victoria's Secret βρίσκεται αντιμέτωπη με την πιθανότητα της πτώχευσης...

Από τα τέλη της δεκαετίας του '90 η Victoria's Secret αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα και δημοφιλή brand εσωρούχων στον κόσμο. Από τη μία, τα εσώρουχα της εταιρείας ήταν πολυπόθητα προϊόντα για γυναίκες και άντρες και από την άλλη, τα ετήσια σόου για τις νέες κολεξιόν ήταν εμβληματικές παραγωγές με υψηλό εμπορικό χαρακτήρα, σε διεθνές επίπεδο.

Όμως, μία σειρά από «ατυχείς» επιλογές, όπως η υποβίβαση της ποιότητας και η αδυναμία να προσαρμοστεί στις ανάγκες της νέας εποχής, έφερε στο χείλος της οικονομικής καταστροφής της εταιρείας.

Πλέον το status της έχει δεχθεί ισχυρά πλήγματα και όλα είναι πιθανά για τη Victoria's Secret, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη ακόμα και με την πιθανότητα της πτώχευσης...

Δείτε τις ημερομηνίες που σημάδεψαν την εταιρεία:

Το 2020 δεν ξεκίνησε με τις καλύτερες συνθήκες για την εταιρεία, καθώς ο Γουέξνερ ανακοίνωσε πως θα παραιτηθεί από τον ενεργό ρόλο της διαχείρισης, παραμένοντας όμως στο διοικητικό συμβούλιο. Παράλληλα, ανακοίνωσε πως το 55% της Victoria's Secret πωλείται στη Sycamore Partners.

Τα σχέδια ανάταξης της εταιρείας ανατράπηκαν στις αρχές Μαρτίου, όταν η πανδημία του κορονοϊού έφερε μαζικά «προσωρινά λουκέτα» στα καταστήματα της εταιρείας, διεθνώς, αλλά κυρίως στις ΗΠΑ, όπου παραμένουν κλειστά, μέχρι και τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι σειρές. 

Στα τέλη του Απριλίου, η Sycamore Partners -η εταιρεία που απέκτησε το 55% της Victoria's Secret στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, απειλεί τώρα να ακυρώσει τη συμφωνία, μια απόφαση που αποδίδει τόσο στις άμεσες επιπτώσεις του κορονοϊού, όσο και στη κακή διαχείριση της κρίσης από την Victoria's Secret, την οποία καταγγέλλει πως δεν τήρησε τους όρους της συμφωνίας. 

Στις 4 Μαΐου η L Brands, μητρική της Victoria's Secret, ανακοίνωσε πως η συμφωνία με την Sycamore δεν βρίσκεται πλέον σε ισχύ και πλέον τα επόμενα βήματα της εταιρείας και το μέλλον του brand παραμένουν αβέβαια...

Το 2016 ήταν μία καταλυτική χρονιά για την εταιρεία, με τον Γουέξνερ να αναλαμβάνει προσωρινός CEO και να κάνει μια σειρά από γρήγορες αλλαγές, όπως το να καταργήσει τον κατάλογο, τη σειρά των μαγιό και των ενδυμάτων, επαναφέροντας τα εσώρουχα ως κεντρικό προϊόν. 

Παράλληλα, χώρισε το brand σε 3 ξεχωριστά παραρτήματα. Εσώρουχα, καλλυντικά και νεανικά προϊόντα. 

Μέχρι το 2018, η εταιρεία κατέγραφε συστηματικά απώλειες εσόδων ύψους 24% - 33%, κάτι που οι αναλυτές αποδίδουν στην αδυναμία του brand να ακολουθήσει τις αλλαγές στις τάσεις της εποχής. Ενώ, δεν έλειψαν και τα «παράπονα» καταναλωτών πως η ποιότητα των προϊόντων έγινε κατώτερη. 

Παράλληλα, η εταιρεία δέχθηκε δριμεία κριτική για τη φιλοσοφία της και την «ομοιομορφία» των μοντέλων της, καθώς θεωρήθηκε πως προωθεί μη υγιή και ρατσιστικά πρότυπα.

Το Νοέμβριο του 2018 η εταιρεία ανακοίνωσε την ακύρωση του ετήσιου σόου!

Το 2000 η Σάρεν Τζέστερ ανέλαβε τη θέση της CEO του καταλόγου της Victoria's Secret και πραγματοποίησε δραστικές αλλαγές που αναβάθμισαν την αισθητική και τη δημοφιλία της εταιρείας. 

Το 2006 ανέλαβε ως CEO όλο το brand και στα 9 χρόνια που ακολούθησαν, η Victoria's Secret βρισκόταν στην κορυφή του κλάδου, με αυξημένα ετήσια έσοδα κατά 70%, στα 7,7 δισ. δολάρια.

Στις αρχές της δεκαετίας του '90 το brand είχε γίνει ο μεγαλύτερος πωλητής lingerie εσωρούχων στις ΗΠΑ, με 350 καταστήματα και ετήσια έσοδα που ξεπερνούσαν το 1 δισ. δολάρια. 

Ενώ το 1995 έγινε το πρώτο ετήσιο σόου μόδας, το οποίο απέκτησε σχεδόν ανεξάρτητη ύπαρξη από τα εσώρουχα αυτά καθ'εαυτά. Δύο χρόνια αργότερα, το σόου έγινε αυτό που γνωρίζουμε όλοι σήμερα με την «εισαγωγή» του όρου «αγγελάκια».

Το 1997 η εταιρεία άρχισε να φέρνει τοπ μόντελς όπως η Ζιζέλ και η Χάιντι Κλουμ για να περπατήσουν στην πασαρέλα και να γίνουν τα «αγγελάκια της Victoria's Secret. Λίγο αργότερα, το 1999 το σόου προβλήθηκε για πρώτη φορά διαδικτυακά και «έσπασε» το Internet, με ακροαματικότητα ρεκόρ για την εποχή, με 1,5 θεατές που «έριξαν» κυριολεκτικά το site.

Μέχρι το 1982 η εταιρεία είχε φτάσει να καταγράφει ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. δολαρίων, όμως σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές «πλησίαζε» στην πτώχευση λόγω της κακοδιαχείρισης.

Τότε ήταν που ο Λες Γουέξνερ (ιδρυτής των L Brands) εξαγόρασε τα έξι καταστήματα της Victoria's Secret και τον κατάλογο προϊόντων της έναντι μόλις 1 εκατ. δολαρίων. 

Ο Γουέξνερ άλλαξε ριζικά το προφίλ της εταιρείας και έκανε τις γυναίκες το target group του. Σκοπός τους ήταν να «δημιουργήσει» ένα brand που θα ακολουθούσε την αισθητική και την πολυτέλεια της ευρωπαϊκής «La Perla», όμως στη λίγο πιο οικονομική εκδοχή του.

Η εταιρεία εσωρούχων Victoria's Secret ιδρύθηκε το 1977, από τον Αμερικανό επιχειρηματία Ρόι Ρέιμοντ, όταν μετά από μία «άβολη» εμπειρία σε ένα κατάστημα ρούχων, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα μέρος που οι άνδρες δεν θα αισθάνονται άβολα να ψωνίσουν εσώρουχα για τις συντρόφους τους.

Έτσι δημιούργησε το πρώτο κατάστημα εσωρούχων που είχε κοινό - στόχο τους άνδρες και το ονόμασε Victoria's Secret εμπνευσμένος από τα εσώρουχα της βικτοριανής εποχής στην Αγγλία. 

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:42

Συνάντηση Ερντογάν - Πούτιν στις 23 Οκτωβρίου, στην Συνόδου Κορυφής των BRICS

23:30

Ανακοίνωση της ΕΛΑΣ σχετικά με τον θάνατο κρατουμένου σε ΑΤ της Αθήνας

23:15

Wall Street: Επισφράγισε το υψηλό ο S&P 500 - Πάνω από 250 μονάδες υψηλότερα ο Dow

22:58

Βενεζουέλα: Τουλάχιστον δύο νεκροί εξαιτίας ναυαγίου σε λίμνη

22:49

Μπάιντεν: «Η Ρωσία δεν θα υπερισχύσει», διαβεβαιώνει τον Ζελένσκι

22:36

Τετραμερής συνάντηση ΥΠΕΞ Ελλάδας - Βουλγαρίας - Ρουμανίας - Κροατίας - Τι βρέθηκε στο επίκεντρο

22:24

Ισραήλ: «Έτοιμη» η Πολεμική Αεροπορία να υποστηρίξει χερσαίες επιχειρήσεις στον Λίβανο

22:05

Τζόκερ: Νέο τζακ ποτ - Κληρώνει 18,5 εκατ. ευρώ την Κυριακή

21:53

Πτώση άνω του 2% για πετρέλαιο λόγω Ριάντ

21:51

Το ασήμι «έκλεψε» την λάμψη του χρυσού

21:42

Συνομιλία Σολτς - Μελόνι για το μεταναστευτικό

21:28

Πιερρακάκης: Ο σχολικός αθλητισμός μας διδάσκει να σεβόμαστε τον διπλανό μας

21:14

Σκυλακάκης για ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου: «Το καλώδιο μπορεί, πρέπει και θα γίνει»

21:01

Metron Analysis: Σταθερά πρώτη η ΝΔ - Ντέρμπι για 4 στο ΠΑΣΟΚ

20:50

Γεροβασίλη: Αν εκλεγεί ξανά ο Κασσελάκης, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει τελειώσει οριστικά

20:40

Τετ α τετ Μητσοτάκη με Βούτσιτς και Κούρτι

20:33

Τροποποιήσεις στο νομικό πλαίσιο για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων - Τι αλλάζει

20:19

Σε έξαρση οι κακές οικονομικές συμβουλές μέσω TikTok - Πώς να τις αποφύγετε

20:18

ΣΥΡΙΖΑ: Οι διαδικασίες στον δρόμο προς το συνέδριο και την εκλογή αρχηγού συζητήθηκαν στην ΠΓ

20:05

Τράπεζα Πειραιώς: Ανασυγκροτήθηκε η Επιτροπή Ελέγχου - Η σύνθεση

19:53

Γεραπετρίτης: Το διπλωματικό αποτύπωμα της Ελλάδας καθίσταται εξαιρετικά μεγάλο

19:50

Κοινή εξωτερική πολιτική της ΕΕ: Δεν υπάρχει και… είναι εδώ

19:37

Κίνα: Παίρνει μπρος η μηχανή - Το μαμούθ πρόγραμμα «στέγη» και τα μηνύματα των αγορών

19:23

Καρέλιας: Στα 59,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη στο α' εξάμηνο του 2024

19:19

Ανοδικό κλείσιμο στις ευρωαγορές - Απώλειες 5% για την H&M

19:14

Στα 200 εκατ. ευρώ αυξάνεται η επιδότηση του επενδυτικού clawback για τις φαρμακευτικές

19:02

Flexopack: Στα 76,6 εκατ. ευρώ ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στο εξάμηνο

18:52

Μητσοτάκης σε Λιβανέζο πρωθυπουργό: «Ανάγκη αποκλιμάκωσης - Ναι στην πρόταση εκεχειρίας»

18:48

Το Πληροφοριακό Σημείωμα για την εισαγωγή της Intracom Properties στο Χρηματιστήριο

18:45

Μαχμούντ Αμπάς: Σταματήστε να στέλνετε όπλα στο Ισραήλ

gazzetta
gazzetta reader insider insider