Μία «ανάσα» από τη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκονται λόγω της πανδημίας τους τελευταίους μήνες, ευελπιστούν να πάρουν οι έμποροι από τις ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις και τη Black Friday, μέσα στον Νοέμβριο.
Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσουν την Κυριακή 1η Νοεμβρίου, με τα καταστήματα προαιρετικά ανοιχτά, ωστόσο λόγω της πανδημίας του κορονοϊού η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή έκανε γνωστό πως τα εμπορικά καταστήματα θα μείνουν τελικά κλειστά, σε μία προσπάθεια να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
Έτσι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις θα ξεκινήσουν τελικά τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου και θα ολοκληρωθούν στις 14 του μήνα.
Από την πλευρά τους πάντως οι έμποροι κάνουν λόγο για «παρωχημένο θεσμό ο οποίος παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων δεν έχουν ακόμα καταργηθεί» όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών.
Υπενθυμίζεται ότι το αίτημα για κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων είχε διατυπωθεί εκ νέου πριν από έναν χρόνο, καθώς όπως υποστηρίζουν οι έμποροι, δημιουργούν προσδοκίες στους καταναλωτές ότι θα βρουν προϊόντα σε καλές τιμές την ίδια ώρα που οι επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε μεγάλες εκπτώσεις ανάμεσα σε δύο εκπτωτικές περιόδου.
Σημειώνεται ωστόσο ότι ούτε οι θερινές εκπτώσεις είχαν βοηθήσει να αλλάξει η αρνητική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η αγορά μετά το lockdown. Έρευνα της ΕΣΕΕ έδειχνε μάλιστα ότι οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων ενώ οι μισές επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30%.
Στα τωρινά δεδομένα πρέπει επίσης να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις θα διεξαχθούν την ίδια περίοδος που ολόκληρος ο κλάδος της εστίασης θα έχει κατεβάσει ρολά.
Η διαφορετική λόγω κορονοϊού Black Friday
Και η φετινή Black Friday πάντως, στις 27 Nοεμβρίου αναμένεται λόγω της πανδημίας να είναι διαφορετική από τις άλλες ενώ ερωτηματικό αποτελεί σε ποιο βαθμό θα αναθερμάνει τις πωλήσεις και τον τζίρο των καταστημάτων.
Τα προηγούμενα χρόνια τα καταστήματα «ζέσταιναν τις μηχανές τους» από πολύ νωρίς για τις προσφορές της Βlack Friday η οποία τόνωνε την αγορά. Οι προσφορές μάλιστα ξεκινούσαν ακόμη και 15 μέρες πριν, δημιουργώντας ουσιαστικά μια παρατεταμένη περίοδο προσφορών μέσα στον μήνα.
Φέτος αρκετά καταστήματα έχουν ξεκινήσει ήδη κάποιες διαφημιστικές καμπάνιες και δειλά δειλά να μπαίνουν σε κλίμα Black Friday, σε καμία περίπτωση όμως στην ίδια ένταση με τα προηγούμενα χρόνια.
Άλλωστε τη φετινή Black Friday, αναμένεται λόγω της πανδημίας να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στις ηλεκτρονικές αγορές και λιγότερο στην παρουσία των πελατών στα φυσικά καταστήματα. Εξάλλου και οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων και η μεγαλύτερη εξοικείωση τους με τις Online αγορές αναμένεται να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.
Θα πρέπει ωστόσο φέτος να συνυπολογιστεί και η ψυχολογία των καταναλωτών εν μέσω πανδημίας και καθώς και η οικονομική τους κατάσταση. Αφενός η μείωση του εισοδήματος ιδιαίτερα για όσους βρέθηκαν σε αναστολή εργασίας τους προηγούμενους μήνες, αφετέρου η ανασφάλεια λόγω της εξέλιξης της πανδημίας, αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά τις αγορές τους.
Διαβάστε επίσης:
Black Friday: To «οπλοστάσιό» τους ετοιμάζουν τα καταστήματα - Τι θα αλλάξει ο κορονοϊός