Τα 10 brands που προτιμούν για «δόλωμα» οι χάκερς

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 10 brands που προτιμούν για «δόλωμα» οι χάκερς
Apple, Yahoo, Netflix και πολλές άλλες κορυφαίες επωνυμίες χρησιμοποιούν οι κυβερνοεγκληματίες το πρώτο τρίμηνο του 2020 για να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία των χρηστών.

Ηχηρές επωνυμίες ως δόλωμα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο οι κυβερνοεγκληματίες σε μια προσπάθεια να αποσπάσουν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών ή στοιχεία πληρωμών. Μάλιστα κάποιες από αυτές κερδίζουν τις προτιμήσεις τους αφού λόγο της διείσδυσής τους στην διεθνή αγορά μπορούν να βάλουν στόχο ακόμα μεγαλύτερο κοινό.

Το παραπάνω αποδεικνύει η πρόσφατη έρευνα της Check Point Research, το τμήμα έρευνας της Check Point® Software Technologies Ltd., ενός από τους κορυφαίους παρόχους λύσεων κυβερνοασφάλειας παγκοσμίως.

Όπως επισημαίνει η Check Point, σε μια επίθεση brand phishing, οι κυβερνοεγκληματίες προσπαθούν να «μιμηθούν» τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού brand, χρησιμοποιώντας ιστοσελίδα με παρόμοιο σχεδιασμό και με domain ή διεύθυνση URL που μοιάζουν με εκείνο του γνήσιου ιστοτόπου. Το link προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω email ή γραπτού μηνύματος, ένας χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί στην ιστοσελίδα κατά τη διάρκεια που περιηγείται στο διαδίκτυο ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και μέσω κακόβουλης εφαρμογής για κινητά που ανακατευθύνει τους χρήστες. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που χρησιμοποιείται για να κλέψει τα διαπιστευτήρια των χρηστών, τα στοιχεία πληρωμής ή άλλα προσωπικά στοιχεία.

Ο κλάδος που ήταν πιο πιθανό να γίνει στόχος επιθέσεων phishing ήταν ο τεχνολογικός και ακολούθησε ο τραπεζικός και τα ΜΜΕ. Αποτυπώνεται συνεπώς η ευρεία εξάπλωση των επιθέσεων σε ιδιαίτερα δημοφιλείς κλάδους για τους καταναλωτές, κυρίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, περίοδος κατά την οποία οι πολίτες ήρθαν αντιμέτωποι με πιθανές αλλαγές στην οικονομική τους κατάσταση ενώ αυξήθηκε η χρήση νέων τεχνολογιών απομακρυσμένης εργασίας και υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας (streaming).

«Οι κυβερνοεγκληματίες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τους χρήστες, πραγματοποιώντας εξελιγμένες επιθέσεις ηλεκτρονικού «ψαρέματος» μέσω email, διαδικτυακών εφαρμογών και εφαρμογών για κινητές συσκευές. Αντιγράφουν αναγνωρισμένα brands που γνωρίζουν ότι θα έχουν μεγάλη ζήτηση τη συγκεκριμένη περίοδο και αξιοποιούν τις αλλαγές που παρατηρούνται κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού στη συμπεριφορά των χρηστών», δήλωσε η Maya Horowitz, Διευθύντρια Πληροφοριών και Έρευνας Απειλών στην Check Point. «Το phishing θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ως απειλή τους επόμενους μήνες, ειδικά καθώς οι εγκληματίες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τους φόβους και τις ανάγκες των ανθρώπων που χρησιμοποιούν βασικές υπηρεσίες από τα σπίτια τους. Όπως πάντα, ενθαρρύνουμε τους χρήστες να είναι προσεκτικοί και επιφυλακτικοί όταν αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα».

Να σημειωθεί ότι όπως διευκρινίζει το δελτίο Τύπου της εταιρείας, η Έκθεση Brand Phishing της Check Point, βασίζεται στο ThreatCloud intelligence της Check Point, στο μεγαλύτερο δίκτυο συνεργασίας για την καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος, το οποίο παρέχει δεδομένα για τις απειλές και τις τάσεις που επικρατούν στις επιθέσεις, αξιοποιώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο ανιχνευτών απειλών. Η βάση δεδομένων ThreatCloud περιλαμβάνει περισσότερες από 250 εκατομμύρια διευθύνσεις που αναλύονται για τον εντοπισμό bot, περισσότερες από 11 εκατομμύρια υπογραφές κακόβουλου λογισμικού και περισσότερους από 5,5 εκατομμύρια μολυσμένους ιστοτόπους, ενώ αναγνωρίζει εκατομμύρια τύπους κακόβουλου λογισμικού καθημερινά.

Ποια είναι όμως τα brand που προτίμησαν οι χάκερ το πρώτο τρίμηνο του 2020;

Στην τελευταία θέση της δεκάδας βρέθηκε το brand της Amazon, με το 1% όλων των επιθέσεων phishing να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν με κακόβουλο τρόπο το συγκεκριμένο brand.

Ωστόσο η κατάταξη διαφοροποιείται αν λάβουμε υπόψη τις επιθέσεις ανά κανάλι επίθεσης. Όπως αποδεικνύει η έρευνα για το πρώτο τρίμηνο του 2020, φορείς που πραγματοποίησαν επιθέσεις σε κινητά ή προσπάθησαν να εξαπατήσουν χρήστες μέσω του διαδικτύου «μιμήθηκαν» παρόμοιες μάρκες, στις οποίες περιλαμβάνονταν τραπεζικές υπηρεσίες και υπηρεσίες streaming, όπως η Chase Bank και το Netflix. Το κανάλι του διαδικτύου ήταν το πιο δημοφιλές, συγκεντρώνοντας το 59% των επιθέσεων, ενώ το phishing μέσω κινητών βρέθηκε στη δεύτερη θέση, σε αντίθεση με το τελευταίο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς που βρισκόταν στην τρίτη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο στα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, την οποία εκμεταλλεύονται οι ψηφιακοί εγκληματίες.

Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες ανά κανάλι επίθεσης

Web (59% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)

  • Apple
  • Netflix
  • PayPal
  • eBay

Mobile (23% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)

  • Netflix
  • Apple
  • WhatsApp
  • Chase

Email (18% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)

  • Yahoo
  • Microsoft
  • Outlook
  • Amazon

Εξίσου δημοφιλές ήταν και το Ebay, με το το 3% όλων των επιθέσεων phishing να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν με κακόβουλο τρόπο το συγκεκριμένο brand.

Στο 3% ήταν και το ποσοστό των επιθέσεων phising που προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν με κακόβουλο τρόπο το brand της Microsoft.

Στην επόμενη θέση βρέθηκε η Facebook με το 3% όλων των επιθέσεων phishing να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν με κακόβουλο τρόπο το συγκεκριμένο brand.

Στην έκτη θέση ανέβηκε και η Chase Bank, με το 5% όλων των επιθέσεων phishing να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν με κακόβουλο τρόπο το συγκεκριμένο brand.

Στην πέμπτη θέση βρέθηκε το δημοφιλές Pay Pal, με το 5% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού «ψαρέματος» να σχετίζονται με την εταιρεία.

Στην ίδια θέση αφού συγκέντρωσε το ίδιο ποσοστό προσπαθειών ηλεκτρονικού ψαρέματος με το Yahoo, δηλαδή 6%, βρέθηκε και το brand της WhatsApp.

Το Yahoo κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με το 6% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού «ψαρέματος» να σχετίζονται με την εταιρεία.

Το Netflix κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με το 9% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού «ψαρέματος» να σχετίζονται με την εταιρεία, ίσως εν μέρει λόγω της αύξησης των ατόμων που απέκτησαν πρόσβαση στην υπηρεσία κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η Apple ήταν το εμπορικό σήμα που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, ανεβαίνοντας από την έβδομη θέση (2% του συνόλου των επιθέσεων phishing που πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως το τέταρτο τρίμηνο του 2019) στην κορυφή της κατάταξης. Το 10% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού «ψαρέματος» που έγιναν στο πρώτο τρίμηνο του 2020 σχετίζονται με τον τεχνολογικό γίγαντα, καθώς οι ψηφιακοί εγκληματίες προσπάθησαν να αξιοποιήσουν την ισχυρή αναγνώριση που απολαμβάνει το brand.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:34

Παπαζάχος για σεισμούς: Είναι φαινόμενο διάρκειας - Δεν έχω δει ξανά κάτι τέτοιο τα τελευταία χρόνια

09:28

«Χρυσό» το 2024 για τον Κέντρικ Λαμάρ - Ορόσημο το beef με Ντρέικ

09:28

Λέκκας: Δεν έχει ενεργοποιηθεί το ρήγμα της Αμοργού – Yπαρκτό ενδεχόμενο σεισμού 6 Ρίχτερ

09:24

Nissan: Βουτιά της μετοχής μετά το ναυάγιο της συγχώνευσης με την Honda

09:09

Θετικό πρόσημο για Fourlis από το placement σε Trade Estates

09:09

Vodafone Ελλάδος: Υπηρεσίες και συμβόλαια κινητής έδωσαν ώθηση στα αποτελέσματα γ' τριμήνου

09:04

Novo Nordisk: Κέρδισε τις εκτιμήσεις για το δ' τρίμηνο, αλλά βλέπει μικρότερη ανάπτυξη το 2025

08:58

Χαμάς: Συνταγή για χάος στη Μέση Ανατολή οι δηλώσεις Τραμπ για Γάζα

08:48

Επιστρέφει το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»

08:37

Κλίμα: Ο στόχος να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη κάτω από τους 2° Κελσίου «έχει πεθάνει»

08:34

Αεροπορική καταστροφή στην Ουάσιγκτον: Ανακτήθηκαν όλοι οι σωροί

08:29

Πόλεμος στην Ουκρανία: Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος για απευθείας διαπραγματεύσεις με τον Πούτιν

08:25

Πρόγραμμα Νέων Αγροτών: Γιατί δεν προσελκύει πλέον ενδιαφερόμενους; Προτάσεις...

08:15

Τραμπ: «Οι ΗΠΑ θα πάρουν τον έλεγχο της Γάζας» - Επικροτεί ο Νετανιάχου

08:05

Συντάξεις: Ανοικτό το ενδεχόμενο κατάργησης της προσωπικής διαφοράς - Τι θα κερδίσουν οι συνταξιούχοι

08:02

Helleniq Energy: Το πρώτο «πράσινο» διυλιστήριο – Δεν αργούν οι αποφάσεις της ExxonMobil για γεωτρήσεις

07:56

Κρασί: «Παιχνίδι για δύο» και μπαράζ ζυμώσεων για την κορυφή του κλάδου

07:51

Μαζικοί πυροβολισμοί σε εργοστάσιο στο Οχάιο – Πολλοί τραυματίες

07:50

Άλλες τρεις σεισμικές δονήσεις τη νύχτα στα ανοιχτά της Αμοργού - Έκτακτη σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη

07:46

Οι business του Σκλαβενίτη στο real estate

07:45

Λογαριασμοί ρεύματος: «Ξεκλειδώνει» κρατική χρηματοδότηση 400 εκατ. ευρώ – Ποια αύξηση αποτρέπεται

07:39

Νέα κάθοδος των Θεσμών στην Αθήνα – Στο μικροσκόπιο Ταμείο Ανάκαμψης και ΕΣΠΑ

07:39

AKTOR: Ενδιαφέρον για την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (ΕΛΛΑΚΤΩΡ); - Οι κινήσεις μετά την ΑΜΚ

07:36

Σαντορίνη: Τι λένε οι ειδικοί για τους σεισμούς – Γιατί ανησυχούν, τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες

07:34

Χρέη στους Δήμους: Χρονική «ανάσα» 38 ημερών για τη ρύθμιση των 60 δόσεων

07:31

«Γαλάζιες» δονήσεις από την πρωτοβουλία Μπελέρη στις Βρυξέλλες - Η Λούκα νιώθει σημαντική ως δεύτερη

07:28

Στην τελική ευθεία μπαίνει ο Φορέας Ακινήτων για την προστασία της κατοικίας των ευάλωτων νοικοκυριών 

07:15

Καρκίνος: Μετά τη διάγνωση το…χάος – Η «Οδύσσεια» των ασθενών

07:10

Δάνεια: Αναζητείται πολιτική λύση για 70.000 δανειολήπτες – Τι πρότειναν οι τράπεζες 

07:02

Προχωράει η Πειραιώς - Λύση για το ελβετικό - Στο επίκεντρο οι ΑΕΕΑΠ

gazzetta
gazzetta reader insider insider