Τις «πτήσεις χωρίς προορισμό» σκέφτονται να προσθέσουν στο πτητικό τους πρόγραμμα κάποιες αεροπορικές εταιρείες, σε μια προσπάθεια να ανακόψουν την πτώση των εσόδων λόγω της παύσης των ταξιδιών, που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNBC, μια εκ των αεροπορικών που εξετάζει το ενδεχόμενο υιοθέτησης «πτήσεων χωρίς προορισμό» είναι και η Singapore Airlines.
Τι σημαίνει όμως πτήση χωρίς προορισμό; Πρόκειται για πτήσεις που θα απογειώνονται και θα προσγειώνονται στο ίδιο αεροδρόμιο – στην περίπτωση της Singapore Airlines το αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης - και θα πετούν απλά στον εναέριο χώρο κάθε χώρας, κάτι σαν εναέρια βόλτα.
Τις σκέψεις της Singapore Airlines για την υιοθέτηση τέτοιου τύπου πτήσεων αναμετέδωσε αρχικά το τοπικό μέσο ενημέρωσης Straits Times. Ωστόσο πηγές της εταιρείας που μίλησαν στο CNBC ανέφεραν ότι καμία από τις εν λόγω αποφάσεις δεν είναι ειλημμένη. Ο εθνικός αερομεταφορέας της Σιγκαπούρης, ο οποίος συγκαταλέγεται συνήθως στις λίστες με τους καλύτερους αερομεταφορείς παγκοσμίως, επλήγει σφόδρα από την πανδημία, καθώς δεν πραγματοποιεί πτήσεις εσωτερικού. Για το λόγο αυτό άλλωστε η εταιρεία ανέφερε στο CNBC ότι εξετάζει διάφορες πρωτοβουλίες ώστε να επαναπροσεγγίσει το επιβατικό κοινό. «Θα κάνουμε ανακοινώσεις την κατάλληλη στιγμή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας.
Παρά το παράδοξο της φύσης τους οι «πτήσεις χωρίς προορισμό» έχουν ήδη βρει δυνητικούς επιβάτες. Για παράδειγμα ο Αυστραλός Leithen Francis, ο οποίος ζει στη Σιγκαπούρη από το 2001, δήλωσε στο CNBC ότι θα ενδιαφερόταν για κάτι τέτοιο αν του δινόταν η ευκαιρία. «Νομίζω ότι είναι μια πολύ καλή ιδέα και θα ήμουν πρόθυμος να ταξιδέψω χωρίς προορισμό εάν η Singapore Airlines την υλοποιήσει. Η Σιγκαπούρη είναι ένα νησί, και είμαι συνηθισμένος να ταξιδεύω, οπότε σίγουρα μου λείπουν οι πτήσεις».
Αντιστοίχως και η Suzanna Low κάτοικος Σιγκαπούρης ανέφερε στο αμερικανικό δίκτυο ότι «είναι πρόθυμη να πληρώσει για κάτι τέτοιο εάν κι εφόσον το κόμιστρο κινείται σε λογικά επίπεδα».«Θα πληρώσω κυρίως γιατί μου λείπουν τα ταξίδια, η διαδικασία του check in, το φαγητό εντός αεροπλάνου, τα χαμόγελα των αεροσυνοδών», προσέθεσε.
Ακόμα κι αν οι φήμες επιβεβαιωθούν όμως και οι πτήσεις τέτοιου τύπου κάνουν το ντεμπούτο τους τον επόμενο μήνα – όπως ισχυρίζεται το ρεπορτάζ της Straits Times, η Singapore Airline δεν θα είναι ο μόνος ασιατικός αερομεταφορέας που θα προχωρήσει σε τέτοιου είδους λύσεις.
Πτήσεις χωρίς προορισμό και σε άλλες χώρες της Ασίας
Στα τέλη Αυγούστου, ο ιαπωνικός αερομεταφορέας All Nippon Airways που συνήθως εκτελεί δρομολόγια Τόκιο - Χονολουλού πραγματοποίησε μια 90λεπτη πτήση με ένα από τα αεροσκάφη του ώστε οι επιβάτες να απολαύσουν από ψηλά τη θέα της πόλης. Κατά τη διάρκεια του μικρού αυτού ταξιδιού, τόσο στο αεροδρόμιο όσο και στο αεροπλάνο οι επιβάτες βίωσαν την Χαβανέζικη περιποίηση και φιλοξενία.
Αντίστοιχα και ο αερομεταφορέας της Ταϊβάν, Eva Air ξεκίνησε πτήση πάνω από τα αξιοθέατα της πόλης τον περασμένο μήνα με ένα από τα αεροσκάφη Hello Kitty που διαθέτει. Το αεροσκάφος το οποίο αναχώρησε και προσγειώθηκε στο Διεθνές Αεροδρόμιο Taoyuan της Ταϊπέι, ήταν στον αέρα για σχεδόν τρεις ώρες σε υψόμετρο 20.000 έως 25.000 ποδιών δίνοντας στους επιβάτες την δυνατότητα να έχουν μια εναέρια εικόνα της Ταϊβάν και των Νήσων Ryukyu της Ιαπωνίας.
Δύο αντίστοιχες πτήσεις πραγματοποίησε από και προς το ίδιο αεροδρόμιο και η China Airlines μέσα στον Αύγουστο. Μάλιστα η εταιρεία ανέφερε ότι η τοπική αγορά ανταποκρίθηκε θετικά στην συγκεκριμένη πρωτοβουλία.
Πτήσεις χωρίς προορισμό ξεκίνησε ήδη από τον περασμένο μήνα και η Royal Brunei Airlines. Ο εθνικός αερομεταφορέας του Σουλτανάτου του Μπρουνέι, μια χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας στο νησί του Βόρνεο, πέταξε πάνω από τα αξιοθέατα και κατά μήκος των ακτών του Μπρουνέι και του νησιού Βόρνεο για 85 λεπτά σε μια πτήση που ονόμασε «Dine & Fly». Τα εισιτήρια για την πτήση, η οποία περιλάμβανε brunch και ξενάγηση, εξαντλήθηκαν εντός 48 ωρών, σύμφωνα με την εταιρεία, ενώ εκατοντάδες επιβάτες έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για αντίστοιχες μελλοντικές πτήσεις.
Παρότι η πτήση απλά και μόνο για την πτήση δεν είναι ευχάριστη εμπειρία για όλους, φορείς της αεροπορικής βιομηχανίας αναφέρουν ότι θα μπορούσαν να ευδοκιμήσουν σε τοποθεσίες που έχουν χαμηλά ποσοστά μόλυνσης κορονοϊού και περιορισμένες ευκαιρίες ταξιδιού.