Με τα κόκκινα δάνεια να έχουν εκτιναχθεί και τους πιστωτές νοικοκυριών και επιχειρήσεων να ξεπερνούν σε αρκετές περιπτώσεις τον έναν η Τράπεζα της Ελλάδος δεν θα μπορούσε να μη θέσει κανόνες και στον τρόπο με τον οποίο οι τράπεζες θα βρουν κοινό τόπο ώστε να προχωρήσουν οι ρυθμίσεις .
Οι περιπτώσεις αυτές αφορούν όφειλες προς περισσότερες της μιας τράπεζας και μπορεί να είναι είτε μη εξυπηρετούμενες είτε ενήμερες. Στόχος όπως αναφέρει και ο Κώδικας Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος είναι «η εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης».
Στο πλαίσιο αυτό, και στην περίπτωση που από τα υποβληθέντα εκ μέρους του δανειολήπτη στοιχεία, προκύπτει παρουσία και άλλων πιστωτών με απαιτήσεις ληξιπρόθεσμες ή μη προς το δανειολήπτη προτείνεται να ακολουθούνται τα εξής βήματα:
-Η τράπεζα προς την οποία υφίσταται το υψηλότερο ύψος οφειλής σε καθυστέρηση ζητά τη συναίνεση του δανειολήπτη προκειμένου να επιδιώξει την από κοινού επίλυση του συνόλου των οφειλών με τις εμπλεκόμενες τράπεζας ορίζοντας ανεξάρτητο σύμβουλο-διαμεσολαβητή τον οποίο θα μπορεί προτείνει ο δανειολήπτης ή η τράπεζα.
-Στην περίπτωση που δοθεί η συναίνεση του δανειολήπτη και οι άλλες τράπεζες ανταποκριθούν, συμφωνείται μεταξύ τους περίοδος αποχής από δικαστικές ενέργειες, κατά την οποία αξιολογούνται από κοινού ή από τον διαμεσολαβητή οι προοπτικές του δανειολήπτη να καλύψει τις οφειλές του, με βάση τη σχετική πληροφόρηση που ο δανειολήπτης έχει θέσει στη διάθεση όλων των τραπεζών στις οποίες έχει οφειλές.
-Σε περίπτωση που δεν ανταποκριθούν όλες οι εμπλεκόμενες τράπεζες ή δεν υπάρξει συμφωνία για κοινή λύση ρύθμισης ή οριστικής διευθέτησης ή ύπαρξης σημαντικών οφειλών του δανειολήπτη έναντι επίσης πιστωτών που δεν περιλαμβάνονται στο πεδίο εφαρμογής του κώδικα, η τράπεζα που είχε την πρωτοβουλία εξετάζει ενδεχόμενο υπαγωγής της περιπτώσεως στο Ν. 4307/2014 (περί ρύθμισης χρεών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών ) ή του Ν. 3588/2007(πτωχευτικό κώδικα).