Ούριος άνεμος πνέει στις εξαγορές χαρτοφυλακίων και μετοχικών μεριδίων μικρών καθώς και μεσαίων επιχειρήσεων στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση.
Η τελευταία πινελιά στον χώρο των deals του κλάδου αφορά στην εξαγορά της ΤCIS pecialty Insurance Μονοπρόσωπη ΙΚΕ από την Howden Ελλάδας.
Με την ένταξη των κ.κ. Γιάννη Νάστου και Αλέξανδρου Παλάσκα στο δυναμικό της Howden Hellas, η εταιρία ενδυναμώνει την ομάδα του γραφείου Θεσσαλονίκης με δύο εξειδικευμένους στον Κλάδο Πιστώσεων - Εγγυήσεων επαγγελματίες διαμεσολαβητές, που διαθέτουν τεχνογνωσία σε όλο το φάσμα των ασφαλιστικών εργασιών και ισχυρούς δεσμούς με την επιχειρηματική κοινότητα της Βόρειας Ελλάδας.
Σημείο των καιρών αποτελεί η συρρίκνωση των του αριθμού των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στην Ελλάδα. Από είκοσι περίπου χιλιάδες που είναι σήμερα εγγεγραμμένοι στα μητρώα των Επαγγελματικών Επιμελητηρίων, μέσω των νέων κινήσεων και τάσεων καταδεικνύουν ότι θα μείνουν κάτω από χίλιοι.
Θέσεις απέναντι στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον χτίζει η Βόρεια Ελλάδα με δύο νέες συναλλαγές των τελευταίων ημερών.
Αμέσως μετά την στρατηγικής σημασίας συνεργασία της Howden Ελλάδας με τις εταιρίες διαμεσολάβησης του Γεωργίου Μάστακα με έδρα τα Ιωάννινα και δραστηριότητα στην Βορειοδυτική Ελλάδα - Ηπειρο, ήρθε η εξαγορά του 70% από την Com&Com, της INFOTRUST, του μεγαλύτερου ασφαλιστικού πρακτορείου στη Βόρεια Ελλάδα και σταθερά στις πέντε πρώτες θέσεις της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης πανελλαδικά.
Υπογραμμίζεται ότι στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση ποντάρουν την ανάπτυξη τους οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις και προς τούτο επιχειρούν να τις προσεγγίσουν τα τελευταία χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος αναγνώρισε το ανθρωποκεντρικό ρόλο των ασφαλιστών τονίζοντας ότι ο κλάδος δεν θίγεται από την εξέλιξη της τεχνολογίας, αντίθετα η τεχνολογία αναδεικνύει σημαντικές ευκαιρίες, δίνοντας την δυνατότητα να αναβαθμίσουν τον ρόλο τους οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές.
Όπως επισημάνθηκε ο ψηφιακός μετασχηματισμός πάνω σε τομείς που άπτονται των ενδιαφερόντων των ασφαλιστών διευκολύνει το έργου τους. Ωστόσο η ΕΑΕΕ και οι ασφαλιστικές αποδέχονται ότι τα φυσικά δίκτυα σε αντίθεση με τα εναλλακτικά, υβριδικά κτλ μπορούν να στηρίξουν πολύ καλύτερα τις ανάγκες του πελάτη υπό την έννοια ότι μπορούν να αντιληφθούν τι καλύψεις ζητά ο πελάτης, άρα και να αυξήσουν τις πωλήσεις.
ΕΑΕΕ, φορείς ασφαλιστικές διαμεσολάβησης, σύνδεσμοι, σωματεία ασφαλιστικές επιχειρήσεις και ασφαλιστική διαμεσολάβηση αποδέχονται πλέον ότι η βελτίωση των τεχνολογικών συστημάτων και διαδικασιών και οι ψηφιακές λύσεις μαζί με τον άνθρωπο φέρνουν αποτέλεσμα. Στο πλαίσιο αυτό οι ασφαλιστικές σχεδιάζουν προγράμματα εκπαίδευσης και αναβάθμισης των γνώσεων με κάθε είδους ψηφιακό εργαλείο ώστε οι ασφαλιστές να ευθυγραμμιστούν με τους πελάτες και τις ασφαλιστικές. Εξαίρεση του κανόνα αποτελούν τα εναλλακτικά ψηφιακά δίκτυα διαμεσολάβησης τα οποία πωλούν συμβόλαια αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τις νέες τάσεις το ψηφιακό δίκτυο αναμένεται να υπερισχύσει των φυσικών δικτύων. Μεγάλος ανταγωνιστής των φυσικών δικτύων στην διανομή συμβολαίων αυτοκινήτου είναι το bancassurance.