«Ζεσταίνουν τις μηχανές» για την πασχαλινή περίοδο τα εμπορικά καταστήματα – Τι προσδοκούν

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Ζεσταίνουν τις μηχανές» για την πασχαλινή περίοδο τα εμπορικά καταστήματα – Τι προσδοκούν
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την έναρξη του πασχαλινού ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων. Πού ποντάρει ο εμπορικός κόσμος για τη συνέχεια.

Στη... μάχη της πασχαλινής περιόδου ετοιμάζεται να μπει ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, ποντάροντας σε γεμάτα ταμεία για τα εμπορικά καταστήματα ενόψει του εορταστικού κλίματος που ακολουθεί.

Επιχειρώντας να αποτινάξουν το βάρος των συνεπειών της πληθωριστικής και της ενεργειακής κρίσης που μοιραία περιορίζουν την αγοραστική δύναμη των ελληνικών νοικοκυριών, τα εμπορικά καταστήματα προετοιμάζονται για την έναρξη του πασχαλινού ωραρίου λειτουργίας τους προσδοκώντας μια ανάσα ρευστότητας τις προσεχείς ημέρες.

«Είμαστε έτοιμοι για την πασχαλινή περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια σηματοδοτεί και την έναρξη της τουριστικής σεζόν για το λιανικό εμπόριο», εξηγεί, μιλώντας στο insider.gr, o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θεόδωρος Καπράλος. Δηλώνοντας συγκρατημένα αισιόδοξος για την επικείμενη εορταστική περίοδο «μετά από έναν κακό Φλεβάρη και έναν κακό Μάρτη», εκτιμά πως η κινητικότητα στην αγορά θα αυξηθεί το προσεχές διάστημα με επίκεντρο τους κλάδους που αφορούν στο παιδί και δη στην παιδική ένδυση και υπόδηση, καθώς και στον κλάδο του παιχνιδιού. Εφιστά ωστόσο την προσοχή ενόψει των εκλογών της 21ης Μαΐου καθώς παραδοσιακά η προεκλογική περίοδος προκαλεί ένα «πάγωμα» της αγοράς.

«Τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο παρατηρήθηκε μια κόπωση στην αγορά. Ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος είναι γεγονός, αφού πλέον το 70% του οικογενειακού προϋπολογισμού καλύπτει τις ανάγκες σε προμήθειες τροφίμων και στέγασης», προσθέτει.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων ξεκινά την Πέμπτη 6 Απριλίου και θα διαρκέσει έως και το Μεγάλο Σάββατο 15 Απριλίου.

«Άστοχη» η τροπολογία για 24ωρη λειτουργία καταστημάτων

Κληθείς να περιγράψει την τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που κατατέθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή και η οποία προβλέπει, μεταξύ άλλων, δυνατότητα 24ωρης λειτουργίας των καταστημάτων με απόφαση του δημάρχου της κάθε περιοχής, ο κ. Καπράλος είναι σαφής: «Πρόκειται για μια άστοχη τροπολογία που δημιουργεί διαφορετικές εντυπώσεις από εκείνες που θα έπρεπε. Δεν γίνεται τέτοιου είδους αποφάσεις να λαμβάνονται αποσπασματικά σε επίπεδο δήμου. Αν χρειαζόταν κάτι τέτοιο, η λήψη αποφάσεων θα έπρεπε να γίνεται σε επίπεδο περιφέρειας».

«Η ΕΣΕΕ και οι εμπορικοί σύλλογοι της χώρας δεν συμφωνούν με την εν λόγω ρύθμιση, καθώς μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα», σημειώνει ο κ. Καπράλος, ξεκαθαρίζοντας πως «σε ό,τι αφορά τον Πειραιά, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί».

Η επίμαχη τροπολογία προβλέπει πως το ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων «που επιτρέπεται να λειτουργούν από τις 06:00 έως τις 21:00 από τη Δευτέρα έως και το Σάββατο και τις Κυριακές, μπορεί να παρατείνεται με απόφαση του κατά τόπον αρμόδιου δημάρχου, μετά από πρόταση του τοπικού εμπορικού συλλόγου μέχρι και τις 6:00 της επόμενης ημέρας», για λόγους διενέργειας εμπορικών δράσεων όπως είναι οι «Λευκές νύχτες» και τα bazaar.

«Παράθυρο εξωστρέφειας για τα εμπορικά καταστήματα η πρωτοβουλία Shopping in Greece»

Αναφερόμενος, δε, στη συνεργασία δύο νευραλγικών κλάδων της οικονομίας, όπως είναι το εμπόριο και ο τουρισμός, μέσω της πρωτοβουλίας Shopping in Greece, o κ. Καπράλος εμφανίζεται ιδιαίτερα αισιόδοξος.

«Το εμπόριο είναι στενά συνδεδεμένο με τον τουρισμό. Πλέον, υπάρχει η εμπορική τουριστική επιχείρηση», σημειώνει και εξηγεί πως με την εν λόγω πρωτοβουλία «ανοίγει ένα ‘παράθυρο’ εξωστρέφειας για 230.000 εμπορικές επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 700.000 εργαζόμενους. Θεωρούμε πως αυτή είναι μια win win συμφωνία».

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η συνεργασία για την προώθηση και διεθνή διαφημιστική προβολή του Shopping in Greece, ως στοιχείο που αναβαθμίζει την τουριστική εμπειρία στη χώρα μας, επισημοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο της συνάντησης του υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, Γιώργο Καρανίκα, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη και του Θεόδωρου Καπράλου, με την ιδιότητά του ως Β’ αντιπροέδρου της ΕΣΕΕ.

Να σημειωθεί ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που ο ΕΟΤ αναλαμβάνει την υλοποίηση καμπάνιας για το Shopping in Greece, εξέλιξη που έρχεται μετά την πρόσφατη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΣΕΕ για τις τουριστικές δαπάνες της χώρας μας, η οποία κατέδειξε τα μεγάλα περιθώρια που υπάρχουν για την διασύνδεση τουρισμού - εμπορίου, με σημαντικά, πολλαπλασιαστικά οφέλη για τους δύο κλάδους και για το σύνολο της οικονομίας.

Πρόκειται για την ικανοποίηση ενός πάγιου και στρατηγικής σημασίας αιτήματος του εμπορικού κόσμου που αφενός θα εμπλουτίσει το ελληνικό τουριστικό προϊόν, συμβάλλοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αφετέρου αναμένεται ότι θα ενισχύσει σημαντικά τον τζίρο κα τα κέρδη χιλιάδων μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα που εμπλέκονται ενεργά στο ευρύτερο «οικοσύστημα» του τουρισμού εμπορευόμενες, κυρίως, προϊόντα αγροδιατροφής, ένδυσης – υπόδησης, σουβενίρ και είδη αργυροχρυσοχοΐας.

«Η καμπάνια που ήδη κάνει ο ΕΟΤ θα πλαισιωθεί με αυτή της προώθησης του Shopping in Greece. Άρα, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και οι άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες προβάλλουν τον εμπορικό τους κόσμο, έτσι και εμείς θα προβάλλουμε το ελληνικό εμπόριο και τα ελληνικά προϊόντα. Είναι ένα νέο εγχείρημα, αυτό της διασύνδεσης του εμπορίου με τον τουρισμό, και πιστεύω πως θα έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στις εμπορικές επιχειρήσεις όσο και στην προβολή των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό», δήλωνε την περασμένη εβδομάδα ο κ. Κικίλιας, με τον κ. Καρανίκα να προσθέτει πως «εμπόριο και τουρισμός, ΕΣΕΕ και ΕΟΤ, ενώνουμε δυνάμεις σε μία κοινή καμπάνια για το Shopping in Greece. Συνδέουμε δύο μεγάλους δυναμικούς κλάδους της οικονομίας, προσφέροντας προστιθέμενη αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν και στις τοπικές κοινωνίες, όπου δραστηριοποιούνται χιλιάδες μικρομεσαίες τουριστικές εμπορικές επιχειρήσεις».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Οι 25 πλουσιότεροι άνθρωποι του κόσμου: O Αρνό στην κορυφή - «Πληγωμένοι» Μπέζος και Μασκ

Ποια αναπηρικά επιδόματα του ΟΠΕΚΑ αυξάνονται κατά 8% - Από πότε θα πιστωθούν τα νέα ποσά

Οι νέοι γυρνούν την πλάτη στη ναυτιλία παρά το δέλεαρ των υψηλών αμοιβών και της άμεσης πρόσληψης

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider