Στις 5 Δεκεμβρίου προσφορές για οδικό έργο 200 εκατ. ευρώ στον άξονα «Λαμία – Καρπενήσι»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στις 5 Δεκεμβρίου προσφορές για οδικό έργο 200 εκατ. ευρώ στον άξονα «Λαμία – Καρπενήσι»
Ετοιμάζονται για μια ακόμα «μάχη» σε διαγωνισμό μεγάλοι και μικρότεροι κατασκευαστικοί όμιλοι. Ποιο είναι το έργο στην Κεντρική Ελλάδα, ποια είναι τα οφέλη του. Γιατί πέρασε από «περιπέτειες» η προηγούμενη διαδικασία. 

Στις 5 Δεκεμβρίου καλούνται οι κατασκευαστικοί όμιλοι να υποβάλλον προσφορές σε σχετικό διαγωνισμό που επαναπροκήρυξε πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή τμήματος του οδικού άξονα «Λαμία – Καρπενήσι», όπως είχε αναδείξει και τότε το insider.gr. Πρόκειται για τον «Οδικό Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού», προϋπολογισμού 200 εκατομμυρίων ευρώ. Στον διαγωνισμό λογικά αναμένεται να δώσουν το παρών οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ (όμιλος Ελλάκτωρ), ΑΒΑΞ, Intrakat, ΜΕΤΚΑ (Mytilineos), αν και μέχρι τότε θα έχουμε εξελίξεις στο θέμα του deal Intrakat – ΑΚΤΩΡ, αλλά ενδεχομένως και μικρότερου μεγέθους σχήματα.

Θυμίζουμε, άλλωστε, όπως κατά καιρούς έχει αποκαλύψει το insider.gr, ότι ο διαγωνισμός αυτός όπως και ο αντίστοιχος για το οδικό έργο «Ιωάννινα – Κακκαβιά» (310 εκατ. ευρώ, προσφορές στις 14/11), είχαν μπλοκάρει λόγω προσφυγών των Δομική Κρήτης Α.Ε - ΕΚΤΕΡ Α.Ε - ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε - ΤΕ.ΝΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε., ακυρώθηκαν και δημοπρατήθηκαν εκ νέου. Εφόσον δεν βρούνε οι ενδιαφερόμενοι «γκρίζες ζώνες», προφανώς θα εξετάσουν τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό. Ο οποίος θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της μελέτης και κατασκευής και θα διενεργηθεί σε δύο στάδια. Στο Α’ στάδιο προβλέπεται η προεπιλογή – πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής και στο Β’ στάδιο, η πρόσκληση υποβολής τεχνικής και οικονομικής προσφοράς.

Ποιο είναι το έργο

Το ιδιαίτερα σύνθετο από τεχνικής άποψη έργο, μήκους περίπου 30 χλμ., που σχεδόν στο σύνολο του ακολουθεί νέα χάραξη, εκτείνεται εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας αναβαθμίζοντας την ΕΟ38 (Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο) και αφορά το τμήμα από το πέρας παράκαμψης Μακρακώμης μέχρι το ανατολικό μέτωπο της σήραγγας Τυμφρηστού.

Ο νέος οδικός άξονας, που ανήκει στο δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας, καθώς επίσης στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο, αποτελεί αναπτυξιακό έργο πολύ μεγάλης ανταποδοτικότητας για την κεντρική Στερεά Ελλάδα.

Συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και στη μείωση του χρόνου των μετακινήσεων, όλων των οχημάτων, ενώ προσδίδει υψηλή προστιθέμενη αξία στους τομείς του εμπορίου και του τουρισμού.

Σημειώνεται τέλος, ότι για το εν λόγω έργο, μεταξύ άλλων, προβλέπονται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων, πλήθος οχετών, ενώ προβλέπεται επίσης και η διευθέτηση ρεμάτων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υπερταμείο - ΕΤΑΔ: Έρχεται mega διαγωνισμός για την αξιοποίηση 35 χιλ. ακινήτων – «Προσκλητήριο» σε ιδιώτες για συνεργασίες και μακροχρόνιες 

ΤΑΙΠΕΔ: Ποια είναι η A1 Yacht Trade Consortium που έδωσε προσφορά για την αξιοποίηση της Μαρίνας Αργοστολίου

Το επιτοκιακό πλαφόν - Το ενδιαφέρον για την Avramar - Το come back της Lavipharm

gazzetta
gazzetta reader insider insider