H «επέλαση» των Γερμανών στις επιχειρήσεις

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
H «επέλαση» των Γερμανών στις επιχειρήσεις

Βασικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας όπως είναι οι τηλεπικοινωνίες, τα αεροδρόμια, η ενέργεια αλλά και το real estate, έχουν «καταλάβει» οι Γερμανοί επενδυτές.

Η χώρα μας, όπως δείχνουν και οι πρόσφατες κινήσεις τους, παρά την κρίση, αποτελεί ένδοξο πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας, κυρίως λόγω της μεγάλης ανόδου του τουριστικού ρεύματος.

Η είσοδος των Γερμανών στο ελληνικό επιχειρείν ξεκίνησε το 2008 με την απόκτηση του ΟΤΕ από την Deutsche Telecom και συνεχίστηκε μέχρι και προ ημερών με την απόκτηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την Fraport.

Kαι το ενδιαφέρον των Γερμανών δεν σταματά εδώ. Στο στόχαστρο τους έχουν μπει μεγάλα τουριστικά φιλέτα σε παραθαλάσσιες περιοχές αλλά και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ένας τομέας ο οποίος έχει μείνει σχετικά πίσω τα τελευταία χρόνια, εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης.

Οι διαπραγματεύσεις για το 10% του ΟΤΕ

Η πρώτη σημαντική επιχειρηματική κίνηση των Γερμανών στην χώρα μας, έγινε το 2008 όταν η Deutsche Telecom απέκτησε το 30% του ΟΤΕ, ενώ τρία χρόνια αργότερα απέκτησε ένα επιπλέον 10%, ανεβάζονται το συνολικό ποσοστό συμμετοχής του στο 40%.

Τώρα το ελληνικό δημόσιο προχωρά στην μεταβίβαση επιπλέον 10% του ΟΤΕ, εκ του οποίου το 6% βρίσκεται στην άμεση κυριότητα του Δημοσίου και 4% στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, μετά την απορρόφηση του ΤΑΠ-ΟΤΕ. Πρόκειται για περίπου 49 εκατομμύρια μετοχές του ΟΤΕ συνολικής αξίας 377 εκατ. ευρώ.

Το ενδιαφέρον των Γερμανών για τον ΟΤΕ θεωρείται δεδομένο, ενώ η Deutsche Telecom είναι αυτή που έχει τον πρώτο λόγο στην απόκτηση του 10% του ΟΤΕ.

Και αυτό γιατί σύμφωνα με τη συμφωνία μετόχων του 2008 στην περίπτωση που ένας εκ των συμβαλλόμενων (Δημόσιο και Deutsche Telecom) σκοπεύει να μεταβιβάσει μετοχές, οφείλει να προσφέρει προς πώληση τους τίτλους αυτούς ή τα σχετικά δικαιώματα πρώτα στον έτερο συμβαλλόμενο, ο οποίος αν αρνηθεί, τότε θα μπορεί να γίνει η μεταβίβαση προς οποιονδήποτε τρίτο.

Οι Γερμανοί για το 10% του ΟΤΕ - το οποίο όταν αποκτήσουν θα έχουν την πλειοψηφίας του - φέρεται ότι είναι έτοιμοι να προσφέρουν τίμημα στο ύψος της σημερινής αποτίμησης του Οργανισμού, συν ένα επιπλέον premium.

Να σημειωθεί ότι ο γερμανικός Όμιλος θεωρεί την επένδυση του στον ΟΤΕ ιδιαίτερα σημαντική. Πρόκειται για την μεγαλύτερη εταιρία τηλεπικοινωνιών στην χώρα η οποία στο εννεάμηνο του 2015 εμφανίζει τζίρο 2,86 δις. ευρώ και καθαρά κέρδη 115 εκατ. ευρώ. Διαθέτει το πλειοψηφικό μερίδιο της ελληνικής αγοράς, ενώ για την επόμενη τετραετία έχει εξαγγείλει επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. μόνο στην Ελλάδα, σημαντικό μέρος των οποίων αφορά σε δίκτυα νέας γενιάς.

Στον γερμανικό κολοσσό Fraport τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Με μία προσφορά που ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις o γερμανικός κολοσσός Fraport σε κοινοπραξία με τον Ομιλο Κοπελούζου απέκτησαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Με εφάπαξ τίμημα στα 1,234 δισ. ευρώ, εγγυημένο ετήσιο μίσθωμα, αλλά και δέσμευση για την υλοποίηση επενδύσεων ύψους 1,4 δισ. ευρώ κατά την διάρκεια της παραχώρησης, η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων αποδείχτηκε πώς οι Γερμανοί ήθελαν πάση θυσία την απόκτηση τους.

Η σύμβαση, μετά από αρκετούς μήνες καθυστέρησης υπεγράφη στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου.

Για τον Όμιλο άλλωστε της Fraport, oι μελλοντικές προοπτικές των περιφερειακών αεροδρομίων θεωρείται ότι είναι πολύ καλές, κυρίως λόγω της μεγάλης ανόδου που καταγράφει ο ελληνικός τουρισμός.

Συνολικά, τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν το 2014 περίπου 22 εκατομμύρια επιβάτες και αναμένεται να ξεπεράσουν τα 23 εκατομμύρια σε επιβάτες για το 2015. Ειδικότερα, το διεθνές επιβατικό κοινό αποτελεί το 77% της συνολικής κίνησης στα 14 αυτά αεροδρόμια. Τα αεροδρόμια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είναι του Ακτίου (PVK), της Καβάλας (KVA) και της Θεσσαλονίκης (SKG). Τα υπόλοιπα 11 αεροδρόμια βρίσκονται σε νησιά και είναι της Κέρκυρας (CFU), των Χανίων/ Κρήτης (CHQ), της Κεφαλονιάς (EFL), της Κω (KGS), της Μυτιλήνης (MJT), της Μυκόνου (JMK), της Ρόδου (RHO), της Σάμου (KGS), της Σαντορίνης (JTR), της Σκιάθου (JSI) και της Ζακύνθου(ZTH).

Στις εταιρείες διαχείρισης των αεροδρομίων, η Fraport AG θα έχει την καθαρή πλειοψηφία των μετοχών και ο Όμιλος Κοπελούζου θα έχει το υπόλοιπο μερίδιο.

Ενέργεια και τουρισμός στο στόχαστρο

Διερευνητικές επαφές πραγματοποιούν το τελευταίο διάστημα, Γερμανοί επενδυτές που αναζητούν ευκαιρίες τόσο στο κομμάτι των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, όσο και στο τουριστικό real estate.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr ήδη υπάρχουν συμφωνίες στα σκαριά, δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούν την απόκτηση δύο ξενοδοχειακών μονάδων στη Πελοπόννησο από γερμανούς επενδυτές.

Την ύπαρξη επενδυτικού ενδιαφέροντος επιβεβαίωσε πρόσφατα και ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου Μιχάλης Μαΐλλη, σύμφωνα με τον οποίο ο τουρισμός, οι υποδομές, ο ΑΔΜΗΕ, η ενέργεια, η διαχείριση απορριμμάτων είναι τομείς που ενδιαφέρουν τους Γερμανούς επενδυτές για να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους στη χώρα μας. Ο ίδιος, ανέφερε πως οι γερμανικές επιχειρήσεις έχουν την πρόθεση να συνεχίσουν να επενδύουν στη χώρα και ότι δεν έφυγαν στα χρόνια της κρίσης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider