Επανακαθορίζονται από 1.1.2024 οι μηνιαίες αποδοχές υπουργών, αναπληρωτών υπουργών και υφυπουργών που δεν έχουν τη βουλευτική ιδιότητα, με διάταξη τροπολογίας που κατατέθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Η ετήσια δαπάνη θα ανέλθει στα 408.000 ευρώ.
Οι αμοιβές των υπουργών που έχουν τη βουλευτική ιδιότητα, συνεχίζουν και καθορίζονται κατ΄αναλογία των βουλευτικών αποζημιώσεων.
Η διάταξη ορίζει ότι:
1. Οι μικτές μηνιαίες αποδοχές υπουργών και αναπληρωτών υπουργών που δεν έχουν τη βουλευτική ιδιότητα καθορίζονται σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) των μικτών μηνιαίων αποδοχών και επιδομάτων του προέδρου του Αρείου Πάγου, όπως αυτές ορίζονται με τον εκάστοτε μισθολογικό νόμο για τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών.
2. Οι μικτές μηνιαίες αποδοχές υφυπουργών που δεν έχουν τη βουλευτική ιδιότητα καθορίζονται σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) των μικτών μηνιαίων αποδοχών και επιδομάτων του προέδρου του Αρείου Πάγου, όπως αυτές ορίζονται με τον εκάστοτε μισθολογικό νόμο για τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται απαραίτητη προκειμένου οι αποδοχές των υπουργών, αναπληρωτών υπουργών και υφυπουργών που δεν φέρουν βουλευτική ιδιότητα να βρίσκεται σε αναλογία με τις από 1ης.1.2024 αυξημένες αποδοχές των ανώτατων στελεχών της δημόσιας διοίκησης.
Πολυνομοσχέδιο: Τροποποιούνται τα ελάχιστα προσόντα για την επιλογή των Υπηρεσιακών Γραμματέων των Υπουργείων
Tροποποιούνται τα ελάχιστα προσόντα καθώς και οι ομάδες κριτηρίων για την επιλογή των υπηρεσιακών γραμματέων των υπουργείων, με διάταξη τροπολογίας που κατατέθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, η διάταξη κινείται προς την κατεύθυνση του εξορθολογισμού τους και με στόχο, αφενός τη διεύρυνση του κύκλου των προσώπων που θεωρούνται επιλέξιμοι, αφετέρου, όμως, την απαίτηση ενός υψηλού επιπέδου δεξιοτήτων, κατάρτισης, γνώσεων και προσωπικότητας.
Στην κατεύθυνση αυτή προβλέπεται, μεταξύ άλλων, διενέργεια τεστ δεξιοτήτων προς διακρίβωση δεξιοτήτων, σχετικών, ενδεικτικά, με τον συλλογισμό, την αποτελεσματικότητα και την ικανότητα ανταπόκρισης στις απαιτήσεις θέσεων ευθύνης.
Ακόμη, εισάγεται απαίτηση οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών να είναι συναφείς με θέματα δημόσιας διοίκησης, οικονομικών ή διαχείρισης ανθρωπίνου δυναμικού.
Τέλος, προβλέπεται ότι στο πλαίσιο της δομημένης συνέντευξης μοριοδοτούνται η προσωπικότητα και η καταλληλότητα για τα καθήκοντα θέσης.
Ειδική αποζημίωση στους αστυνομικούς για την τήρηση των μέτρων τάξης στη διεξαγωγή αθλητικών συναντήσεων
Τη χορήγηση ειδικής αποζημίωσης στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας που απασχολείται σε μέτρα τάξης, ασφάλειας και τροχαίας για τη διεξαγωγή εγχώριων αθλητικών συναντήσεων επαγγελματικής κατηγορίας ποδοσφαίρου ανδρών Super league 1 και διεθνών διασυλλογικών αθλητικών συναντήσεων ποδοσφαίρου ανδρών, προβλέπει διάταξη που έχει περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Με την ίδια διάταξη η ειδική αποζημίωση θα χορηγείται στο προσωπικό της ΕΛΑΣ όταν απασχολείται για την τήρηση της τάξης κατά τη διεξαγωγή εγχώριων αθλητικών συναντήσεων επαγγελματικών κατηγοριών και Κυπέλλου Ελλάδος. Για τη χορήγηση της ειδικής αποζημίωσης προϋπόθεση είναι ότι ο βαθμός επικινδυνότητας των αθλητικών συναντήσεων απαιτεί την ανάπτυξη έντονων αστυνομικών μέτρων.
Με άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που έχουν περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο:
- Καλύπτεται η πληρωμή δαπανών του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για εκπαιδευτικές αποζημιώσεις, μετακινήσεις και οδοιπορικά έξοδα των ειδικών φορέων, που διαχειρίζεται η Ελληνική Αστυνομία, καθώς και δαπάνες οδοιπορικών εξόδων των συνοριοφυλάκων, οι οποίοι συμμετείχαν στα έκτακτα μέτρα αντιμετώπισης των καταστροφών στη Σάμο από το σεισμό της 30ής Οκτωβρίου του 2020 (άρθρο 81).
- Δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης κατασχεμένων μέσων, από την Ελληνική Αστυνομία, για την ανανέωση και ενίσχυση του στόλου της (άρθρο 84).
- Παρατείνεται η θητεία των μελών της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας έως 31 Μαρτίου του 2024 (άρθρο 85). Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η συγκεκριμένη διάταξη αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των περιστατικών βίας στον αθλητισμό κατά την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο και η συνέχιση εκπροσώπησης της χώρας στη Διαρκή Επιτροπή Καταπολέμησης της Βίας και στην Επιτροπή για την ασφάλεια και προστασία σε αθλητικά γεγονότα του Συμβουλίου της Ευρώπης κατά την τρέχουσα σύνοδο. Για τον λόγο αυτό παρατείνεται η θητεία της Επιτροπής, η οποία λήγει στις 31.12.2023 έως και την 31.3.2024.
Τριετής αναστολή στη λύση Ανωνύμων Εταιρειών των ΟΤΑ αν παρουσιάζουν κερδοφορία
Δανειακές διευκολύνσεις σε δήμους των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας και Αττικής, που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, προβλέπει διάταξη, του υπουργείου Εσωτερικών, που έχει περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Οι διευκολύνσεις αφορούν δάνεια που έχουν δοθεί από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Στο σχέδιο νόμου έχει περιληφθεί και διάταξη που προβλέπει ότι αναστέλλεται για μια τριετία η εφαρμογή του νόμου για την υποχρεωτική λύση ανωνύμων εταιρειών των ΟΤΑ εφόσον οι εν λόγω εταιρείες παρουσιάζουν κερδοφορία κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα.
Με άλλες διατάξεις του υπουργείου Εσωτερικών στο πολυνομοσχέδιο:
• Δίνεται η δυνατότητα ορισμού και Περιφερειακού Συμβούλου της Πλειοψηφίας της Περιφέρειας Αττικής ως Προέδρου του Ειδικού Διαβαθμικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (άρθρο 89).
• Δίνεται η δυνατότητα ορισμού και Περιφερειακού Συμβούλου, αντί μόνο για τον Περιφερειάρχη, ως Προέδρου Επιτροπών Αποφασιστικού Χαρακτήρα (άρθρο 90).
• Παρέχεται η δυνατότητα στον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου να επιλέξει αν θα πάρει άδεια μετ' αποδοχών ή αν θα συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες στον εργασιακό του φορέα, ενώ μέχρι σήμερα αυτή είχε υποχρεωτικό χαρακτήρα (άρθρο 91).
• Δίνεται η δυνατότητα η ορκωμοσία των Περιφερειακών Αρχών να μη γίνεται στην έδρα της Περιφέρειας, αλλά οπουδήποτε εντός των διοικητικών ορίων της. Επίσης, ορίζεται ότι σύγκληση των Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών, για την ανάδειξη των Προεδρείων των Συμβουλίων και των αντίστοιχων Επιτροπών, μπορεί να διενεργηθεί έως τις 8 Ιανουαρίου, αντί για τις 2 Ιανουαρίου που οριζόταν (άρθρο 92).
• Προβλέπεται ότι η προθεσμία εξόφλησης ή ρύθμισης οφειλών των εκλεγέντων δημάρχων, δημοτικών συμβούλων ή προέδρων δημοτικών κοινοτήτων, οι οποίες ξεπερνούν τα 300 ευρώ, παρατείνεται έως την ημέρα εγκατάστασης των νέων δημοτικών Αρχών, αντί των 10 ημερών από την ανακήρυξή τους, που ίσχυε μέχρι σήμερα (άρθρο 93).
• Προβλέπεται η αναστολή για μία τριετία της λύσης για όσες ανώνυμες εταιρίες ΟΤΑ, αν και συνέτρεξαν οι προϋποθέσεις της παρ. 8 του άρθρου 265 του ν. 3463/2006, δεν έχουν λυθεί μέχρι την 31η.12.2023, με την προϋπόθεση ότι έχουν τουλάχιστον μία κερδοφόρα εταιρική χρήση εντός της τριετίας από την έναρξη της αναστολής (άρθρο 94). Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία για τις επιχειρήσεις εκείνες που κατάφεραν να επιδείξουν διαχειριστική βελτίωση και δη κατά τα τελευταία έτη, εν μέσω πανδημίας, προκειμένου να αποφευχθεί η διατάραξη των παρεχόμενων από αυτές υπηρεσιών προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ