«Για να το συζητάμε προφανώς η διαχείριση δεν ειναι η πρέπουσα. Περιπτωσιολογικά αντιμετωπίζουμε τα λίγα προβλήματα όπου εντοπίζονται», είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στον ΑΝΤ, με αφορμή το περιστατικό στη Χαλκιδική, όπου κλήθηκε η Αστυνομία για να απομακρύνει από την τάξη μια 10χρονη μαθήτρια, επειδή ήταν υπεράριθμη στο τμήμα της.
Σχετικά με τη χρήση κινητών, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι η αποβολή που δόθηκε σε μαθητή στην Πάτρα «δεν είναι η πρώτη αποβολή για κινητό, είναι η πρώτη που πήρε δημοσιότητα» και υπερασπιζόμενος το νέο, αυστηρό πλαίσιο σημείωσε ότι «το κινητό από έρευνες είναι σαφές ότι κάνει κακό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έρευνα της UNESCO αναφέρει ότι ένα παιδί μπορεί να θέλει έως και 20 λεπτά για να επανέλθει στην μαθησιακή διαδικασία αν έχει «ξεχαστεί» στο κινητό του», τονίζοντας πάντως ότι ο βασικός λόγος για την απαγόρευση εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών από τους μαθητές στα σχολεία σχετίζονται κυρίως με την προσπάθεια καταπολέμησης των περιστατικών bullying στα σχολεία.
Αναφορικά με τη λειτουργία των σχολείων, ο Κυριάκος Πιερρακάκης είπε ότι «φέτος ξεκινήσαμε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς. Υπάρχουν 71.000 τμήματα στα σχολεία και σε λιγότερα από 1.000 έπρεπε να εξορθολογίσουμε την κατάσταση για να μην υπάρχουν πολλά κενά. Έχουμε εύηκοα ώτα για περιπτώσεις παιδιών που έχουν πρόβλημα ή καλούνται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις και τα αντιμετωπίζουμε».
Για τις συγχωνεύσεις σχολείων και τις αντιδράσεις γονιών και μαθητών σε πολλές περιοχής της Ελλάδας, απάντησε ότι «ο κανόνας είναι πως υπήρχαν δύο τάξεις των 10 παιδιών ή μια απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων για να αντιμετωπιστεί με μια συγχώνευση», προσθέτοντας ότι «αυτό δεν είναι το πρόβλημα, αυτό είναι η λύση. Πρέπει όλοι να συμβάλλουμε να υπάρξει εξορθολογισμός και καλή κατανομή των εκπαιδευτικών, ώστε να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία».
«Στα χρόνια της κρίσης διογκώθηκε ο αριθμός των αναπληρωτών καθηγητών, ως προσωρινή ανάγκη, αλλά δεν ήταν προσωρινό μέτρο και για αυτό προχωράμε διαρκώς σε διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών», είπε ο κ. Πιερρακάκης.
Ερωτηθείς για το πρόβλημα στέγασης εκπαιδευτικών, κυρίως σε τουριστικές περιοχές, αναγνώρισε τις δυσκολίες και είπε ότι το ζήτημα απασχολεί ιδιαίτερα και τον Πρωθυπουργό, συμπληρώνοντας «θα δούμε τι πρωτοβουλίες μπορούμε να λάβουμε για την στέγαση εκπαιδευτικών και άλλων υπαλλήλων του δημοσίου και των ενόπλων δυνάμεων ιδίως για τουριστικές περιοχές».
Για την κατάσταση των σχολικών κτηρίων, ανέφερε ότι «τις 12.812 σχολικές υποδομές τις χειρίζονται οι δήμαρχοι ανά την χώρα. Πολλοί ειναι ταλαντούχοι στο πως τις χειρίζονται. Εμείς αντιληφθήκαμε την ανάγκη να στηρίξουμε περισσότερο τους δημάρχους στο θέμα των σχολικών υποδομών».
Είπε δηκτικά ότι «με ξενίζει η εικόνα να πηγαίνω σε σχολεία και να βλέπω έναν υπερσύγχρονο, διαδραστικό πίνακα του 2024 και δίπλα να βλέπω έναν σοβά που πέφτει! Γι’ αυτό κάναμε το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» και για αρχή βάζουμε 250 εκατομμύρια ευρώ. Τα σχολεία καταγράφουν τις ανάγκες, ενημερώνουν τους Δημάρχους, αυτοί ενημερώνουν το Υπ. Παιδείας και καθορίζονται οι προτεραιότητες».
Μιλώντας για τις δωρεές, προσέθεσε «Μην υποτιμάτε αυτό που είπε και ο Πρωθυπουργός για την ιδιωτική πρωτοβουλία. Εγώ γνωρίζω ήδη κάποιες δωρεές. Θα γίνουν πολλές το επόμενο διάστημα και για την ανακαίνιση υποδομών και για βάψιμο σχολείων και για άλλες δράσεις».
Όσον αφορά τον θεσμό του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, ο κ. Πιερρακάκης αποκρίθηκε ότι «δίνουμε έμφαση τώρα στην Γ’ Λυκείου. Ξεκινήσαμε με 11 μαθήματα και θα γίνουν πολύ περισσότερα, θα γίνουν όλα τα μαθήματα. Την πρώτη ημέρα είχαμε μάθημα Ιστορίας. Με σταθερό ρυθμό έχουμε 4.000 μαθητές που βλέπουν ζωντανά αυτά τα μαθήματα και την πρώτη και την δεύτερη ημέρα. Οι ερωτήσεις που θα υποβάλλονται δεν θα απαντώνται ζωντανά, λόγω του πλήθους των μαθητών που παρακολουθούν».
Τέλος, παραδέχθηκε πως υπάρχουν προβλήματα στα ωράρια και στη λειτουργία πολλών ολοήμερων σχολείων, λέγοντας πάντως ότι «θεραπεύονται βήμα-βήμα τα προβλήματα και στα ολοήμερα σχολεία, όπου υπήρξαν και κενά από διαδικασίες που προβλέπουν νόμιμες άδειες πχ. εγκυμοσύνης ή ασθένειας».