Εδώ δεν θα γίνει «της Ιταλίας»
Πέρα από τα εξαιρετικά αποτελέσματα της Alpha Bank και τη θετική ασφαλώς αναθεώρηση των μεγεθών, σημαντική αξία είχαν όσα είπε ο κ. Βασίλης Ψάλτης γιατί εδώ δεν θα γίνει «της Ιταλίας». Μέσα σε όλα όσα είπε, καταγράφεται πως οι τράπεζες πάγωσαν το Euribor, κάτι το οποίο έδωσε όσα δυνητικά θα ήθελε να πάρει το κράτος για να βοηθήσει τους δανειολήπτες. Και για να μην ξεχνιόμαστε.... εμείς έχουμε και πλεόνασμα.
Η αναθεώρηση του MSCI
Και ολοκληρώνουμε το κρίσιμο ημερολόγιο με τη σημερινή αναθεώρηση και με τις αλλαγές στο δείκτη MSCI.
Γράψε λάθος στην… εταιρική διακυβέρνηση
Αυτή η ιστορία με τις ορθές επαναλήψεις εισηγμένων, κοντεύει να καταντήσει φαρσοκωμωδία. Και αν μη τι άλλο, αυτά που γίνονται, υποτιμούν τη νοημοσύνη των επενδυτών αλλά και δείχνουν πως η εποπτεία απλά βλέπει το έργο να εξελίσσεται. Βγαίνει η Κυριακούλης προχθές και ανακοινώνει Επιτροπή Αποδοχών η οποία λέει ότι συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής: Χαρίκλεια Θεοδώρου του Δημητρίου, Μη Εκτελεστικό Μέλος του Δ.Σ., Πρόεδρος, Ελένη - Πενθεσίλεια Τσελέντη του Μιχαήλ, Ανεξάρτητο Μη Εκτελεστικό Μέλος του Δ.Σ., Μέλος και. Δημήτριος Γεραβέλης του Γεωργίου, Ανεξάρτητο Μη Εκτελεστικό Μέλος του Δ.Σ., Μέλος. Χθες στέλνει ορθή επανάληψη στο Χρηματιστήριο όπου Πρόεδρος γίνεται η Ελένη - Πενθεσίλεια Τσελέντη του Μιχαήλ και μέλος η Χαρίκλεια Θεοδώρου του Δημητρίου. Ποια είναι η λεπτομέρεια; Ότι πολύ απλά, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αποδοχών πρέπει να είναι Ανεξάρτητο μη Εκτελεστικό μέλος του ΔΣ και όχι απλά Μη Εκτελεστικό, όπως ήταν αρχικά η κα Χαρίκλεια Θεοδώρου. Και προφανώς, δεν είχαν πάρει είδηση τίποτα στην Κυριακούλης. Και όταν τους το είπαν, απλά έβγαλαν ανακοίνωση ότι είχαν δήθεν έκαναν λάθος. Το ότι, υποτίθεται πως στις εισηγμένες υπάρχουν πρακτικά Επιτροπών, είναι απλά λεπτομέρεια. Κατά τα λοιπά, έχουμε εταιρική διακυβέρνηση.
Τα μηνύματα στην ΕΧΑΕ
Καθόλου καλή συμπεριφορά δεν επιδεικνύει η μετοχή της ΕΧΑΕ τις τελευταίες δύο εβδομάδες, παρά το γεγονός ότι μπροστά υπάρχει η αναβάθμιση της οικονομίας και καμία σαρανταριά εταιρίες προς εισαγωγή. Φαίνεται, ότι η εταιρική διακυβέρνηση που ασκείται προς το παρόν, δεν πείθει ειδικά τους ξένους επενδυτές που έχουν μάθει αλλιώς, και αντιδρούν αναλόγως, στέλνοντας τα μηνύματά τους.
Νέα εξαγορά προ των πυλών από τη Mytilineos
Αν και η αγορά ανέμενε την εξαγορά που είχε εξαγγείλει ο Ευάγγελος Μυτιληναίος για τη μεταλλουργία, η εταιρεία ανέτρεψε τα προγνωστικά και ανακοίνωσε χθες την απόκτηση της Volterra. Βέβαια, η αγορά δεν έπεσε από τα σύννεφα, αφού τελευταία κυκλοφορούσαν έντονες φήμες για τις διαπραγματεύσεις των δύο εταιρειών. Όμως η Mytilineos, παρά το ότι είναι Αύγουστος, δεν «πάτησε φρένο» και ολοκλήρωσε το deal με την ΑΒΑΞ. Μάλιστα, φαίνεται πως θα συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς, ώστε να ολοκληρώσει τουλάχιστον άλλη μια εξαγορά – αυτή στη μεταλλουργία που, σύμφωνα με την αναφορά του ίδιου του κ. Μυτιληναίου στο conference call του εξαμήνου, την περιμένουμε μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Λίγη υπομονή να δούμε τι ετοιμάζουν Αυγουστιάτικα.
Οι αυξήσεις στα διόδια, οι συμβάσεις και οι «μάχες»
Με αφορμή το θέμα της αύξησης των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους (πλην Αττικής Οδού) και την καταγεγραμμένη από προχτές διάθεση του υπ. Υποδομών και Μεταφορών να «κοντράρει» την πρόθεση των Παραχωρησιούχων για ανατιμήσεις προσεχώς, πρέπει να πούμε τα εξής, δίχως να παίρνουμε προφανώς, τη θέση της μίας ή της άλλης πλευράς. Οι αυξήσεις (ή μειώσεις) των τελών διέλευσης, συνδέονται με την ετήσια πορεία του πληθωρισμού, όπως αυτός διαμορφώνεται τον Σεπτέμβριο κάθε έτους και αναλόγως γίνονται αναπροσαρμογές από την αρχή του επόμενου. Καταγράφονται και προβλέπονται μάλιστα στις γνωστές συμβάσεις παραχώρησης που έχει ψηφίσει η Βουλή εδώ και χρόνια (και με αλλαγές μάλιστα). Όπως από μήνες έχει αποκαλύψει το inider.gr, οι περισσότεροι παραχωρησιούχοι πίεζαν από τα τέλη 2022 για ανατιμήσεις (με πληθωρισμό 10%-12% λίγο πριν), ωστόσο, η κυβέρνηση και η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου είχαν παραπέμψει το θέμα για το μέλλον λόγω προεκλογικής περιόδου, δηλαδή από Ιούλιο και μετά. Κάτι σαν συμφωνία κυρίων, δηλαδή. Τα έχουμε αποκαλύψει και τα γραπτά μένουν.
Και θυμίζουμε ότι σε σχετικά θέματα για τις προκλήσεις και τα στοιχήματα του νέου υπουργού, Χρ. Σταϊκούρα, πέραν των έργων, των διαγωνισμών, των ελλείψεων κ.α., βάζαμε και το συγκεκριμένο θέμα των διοδίων. Ως αναμένονταν, οι κοινοπραξίες επανήλθαν ζητώντας τις σχετικές ανατιμήσεις, βάσει συμβάσεων και δανειακών συμφωνιών. Άρα, μόνο άγνωστο δεν ήταν το θέμα. Αν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να παγώσει τις αυξήσεις, εν όψει μάλιστα και νέων εκλογών (αυτοδιοίκησης) θα φανεί. Θα μπορούσε, μάλιστα, να αλλάξει τις συμβάσεις παραχώρησης, μέσω Βουλής, και εφόσον βέβαια συμφωνήσουν κοινοπραξίες και δανείστριες τράπεζες, δηλαδή οι ελληνικές. Ή να βρει άλλο μοντέλο, για παράδειγμα να μην έχουμε ανατιμήσεις διψήφιες σε ποσοστό αλλά να «μοιραστεί» η αύξηση σε δημόσιο, κοινοπραξίες κ.α.. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι δουλειά της στήλης να βρει λύσεις. Μια φορά πάντως, έρχεται ο Σεπτέμβριος του 2023 βάσει του οποίου (του πληθωρισμού δηλαδή), θα καθοριστούν οι αλλαγές στις τιμές για το 2024. Οπότε, θα φανεί αν έχουμε «μάχες ουσιαστικές για τα διόδια ή μάχες εντυπώσεων».
Περί επιβεβαιώσεων ο λόγος
Το insider.gr και η στήλη δεν συνηθίζουν να «ευλογούν τα γένια» τους, ωστόσο, προς υπενθύμιση και μόνο να καταθέσουν ότι επιβεβαιωθήκαμε, και μάλιστα στην «καρδιά» του θέρους, εις τριπλούν (όπως και 1-2 ακόμα μέσα, για να είμαστε δίκαιοι), και μάλιστα σε λίγες μόλις ημέρες, σε θέματα υποδομών. Από το insider.gr είχατε ενημερωθεί ότι η ΑΒΑΞ θα κερδίσει τα συμβόλαια για τα νοσοκομεία του Στ. Νιάρχος, λίγο παλιότερα για την κατάληξη της Volterra στην Μυτιληναίος, ενώ μόλις προ ημερών η στήλη σας έλεγε για τα νέα συστήματα στον σιδηρόδρομο και άμεσα είχαμε ανακοινώσεις.
Η σηματοδότηση στα Τέμπη
Μιας και ο λόγος για τον σιδηρόδρομο, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διευκρινίζουν, σε σχέση με το αν το σημείο του δυστυχήματος στα Τέμπη σηματοδοτείται, ότι η απάντηση από την ΕΡΓΟΣΕ είναι ότι η σηματοδότηση έχει ολοκληρωθεί από Δομοκό μέχρι Πλατύ. Από αύριο θα τηλεδιοικούνται από την Λάρισα όλοι οι σταθμοί για 10 μέρες σε δοκιμαστική λειτουργία και από 20 Αυγούστου θα λειτουργεί ο ΟΣΕ κανονικά την τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση σε όλους τους σταθμούς. Προς επιβεβαίωση των παραπάνω, συμπληρώνουν δε ότι στις δυναμικές δοκιμές για το ETCS από Λάρισα- Πλατύ οι χαράξεις έγιναν μέσω της τηλεδιοίκησης από τη Λάρισα. Για να δούμε πώς θα πάνε τα πράγματα.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.