Οι οίκοι ενισχύουν τιμές και θέσεις
Oι εκθέσεις των οίκων, η μία μετά την άλλη, προσβλέπουν σε υψηλότερες τιμές στις τράπεζες κάτι το οποίο δικαιολογούν από την πορεία του τουρισμού αλλά και από εκείνη των επιτοκίων. Και να σημειώσουμε πως, όπως αναφέρει η Jefferies, η μετατόπιση του μείγματος καταθέσεων προς τις προθεσμιακές καταθέσεις παραμένει αρκετά κάτω από τα επίπεδα κατά την περίοδο 2005-2008.
Οι ελληνικές τράπεζες προσφέρουν επιτόκια πολύ χαμηλότερα του μέσου όρου της ΕΕ. Βεβαίως δεν είναι οι μόνες. Το ίδιο κάνουν και οι τράπεζες στην Κύπρο και στην Πορτογαλία.
Στο top των βρετανικών προτιμήσεων τα ελληνικά νησιά
Tρία ελληνικά νησιά περιλαμβάνονται στην πρώτη δεκάδα με τα νησιά στην Ευρώπη, που επιλέγουν οι Βρετανοί για να αποδράσουν το φετινό φθινόπωρο.
Σύμφωνα με την Holidu τα νησιά αυτά είναι η Σαντορίνη, η οποία συναντάται στην τέταρτη θέση, η Κέρκυρα και η Ρόδος στην ένατη και δέκατη θέση, αντίστοιχα. Στην πρώτη θέση ασφαλώς η Τενερίφη.
Πιστωτική επέκταση stop
Πάντως η πιστωτική επέκταση έχει παγώσει. Και δεν έχουμε αποπληρωμές όπως ακούγεται. Καθόλου. Έχουμε έλλειψη ενδιαφέροντος λόγω υψηλών επιτοκίων.
Η Bain ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της
Έκλεισε το deal Πειραιώς - Bain για την εξαγορά της Sunshine Leases, θυγατρική της Πειραιώς. Έτσι η Bain ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της σθεναρά.
Η ανενεργή εμφανιζόμενη ως μητρική
Αναρωτιέμαι αν μια εταιρεία εξωτερικού που θεωρητικά έχει έμμεση θυγατρική στην Ελλάδα (μέσω άλλης θυγατρικής εξωτερικού) έχει πλέον πάψει να είναι ενεργή τι μπορεί αυτό να σημαίνει. Ειδικά μάλιστα όταν κατά το παρελθόν έχει εμφανιστεί ως μεγάλος επενδυτής στην ελληνική αγορά και υποτίθεται ότι και σήμερα έχει σημαντικού ύψους επενδύσεις. Θέτω το ερώτημα προς το παρόν αναζητώντας την άκρη του νήματος καθώς οι μετοχικές τράμπες μεταξύ Κύπρου και λοιπών παραδεισένιων χωρών δεν έχουν τέλος.
Περιπέτειες για δήθεν πτωχευμένο
Στα αυτιά μου φτάνουν διάφορα περίεργα για δικαστικές περιπέτειες γνωστού βιομήχανου (όχι βέβαια για τις καλές επιδόσεις των εταιρειών του) που είναι και σύζυγος τηλεπερσόνας. Και τα πράγματα δεν φαίνεται να είναι καθόλου απλά για κάποιον που εμφανίζεται πτωχευμένος αλλά έχει φροντίσει να παραμυθιάσει τους πιστωτές και κυρίως τις τράπεζες. Κάποιες τράπεζες όμως δεν έφαγαν το παραμύθι και πλέον ασχολούνται σοβαρά με την υπόθεση. Και όταν οι τράπεζες ασχολούνται συνήθως τα ξεμπερδέματα είναι δύσκολα.
Θετική διάψευση
Έχασαν τη μπάλα οι αναλυτές με το προμέρισμα του ΟΠΑΠ καθώς περίμεναν από 0,3 έως 0,5 ευρώ ανά μετοχή και ανακοινώθηκε 1 ευρώ που αποτελεί μεγάλη έκπληξη. Επίσης οι επιδόσεις κερδοφορίας προ εισφορών αλλά και των καθαρών κερδών κατά το δεύτερο τρίμηνο ήταν υψηλότερες από όλες τις εκτιμήσεις των αναλυτών και υψηλότερες κατά 10% περίπου από το μέσο όρο των εκτιμήσεων.
Ειρωνεία
Έχει πλάκα να διαβάζεις τις ανακοινώσεις του Χρηματιστηρίου. Τι εννοώ; Είδα ότι η κα Βιολέτα Λάππα αγόρασε 5.000 μετοχές Κλουκίνας με τιμή 1,186 ευρώ. Πριν από λίγο καιρό αυτή και η οικογένειά της είχαν πουλήσει στην Ιντρακόμ με 1 ευρώ. Προφανώς κατάλαβε ότι ο νέος ιδιοκτήτης μπορεί να πάει ψηλότερα την εταιρεία, υπό διαφορετική μορφή βεβαίως. Γιατί η προηγούμενη εταιρεία δεν έχει καμία σχέση με τη σημερινή, η οποία ασχολείται με τον κλάδο των ακινήτων και η αξία των ακινήτων που κατέχει υπερβαίνει τα 1,3 ευρώ ανά μετοχή, ενώ έχουν πουληθεί η δραστηριότητα των υδροηλεκτρικών πάρκων και της εμπορίας βρεφικών ειδών.
Πότε μπαίνουν σε λειτουργία τα 250 σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία
Μέσα στο 2024 αναμένεται η άφιξη 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, εκ των οποίων τα 140 θα αξιοποιηθούν στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με όσα ανέφερε χτες ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου. Πρόκειται για το αρχικό σκέλος του πρώτου διαγωνισμού που αφορά, αθροιστικά, 650 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, το σύνολο των οποίων προβλέπεται να έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία έως τα μέσα του 2025. Άμεσα δρομολογείται και ο δεύτερος διαγωνισμός, με αντικείμενο επιπλέον 650 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, καθώς ήδη προγραμματίστηκε η έναρξη σύνταξης Διακήρυξης, με εκτίμηση να ολοκληρωθεί η παράδοση και αυτών των οχημάτων στο τέλος της τετραετίας. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται τον Σεπτέμβριο φέτος, η έλευση οχημάτων – εκτελωνισμός στα μέσα Φεβρουαρίου 2024 και η θέση οχημάτων σε κυκλοφορία στο τέλος Απριλίου 2024.
Ο γερασμένος στόλος που φτάνει στα όριά του
Σύμφωνα με σχετική παρουσίαση, έχουμε στόλο μεγάλης ηλικίας, σε φθίνουσα κατάσταση, με πολλά οχήματα να πλησιάζουν σε υποχρεωτική απόσυρση (23 έτη), καθώς ο μέσος όρος ηλικίας φτάνει στα 19 έτη, έναντι 12,7 έτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Να υπενθυμίσουμε μάλιστα και την ανάγκη συμμόρφωσης στην Κοινοτική Οδηγία που επιβάλλει το 33%-47% των νέων αστικών λεωφορείων να είναι «καθαρά» έως το 2025/2030, αντίστοιχα.
To Τ της Deutsche Telekom στο μέγαρο του ΟΤΕ
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα τοποθετήθηκε στο μέγαρο του ΟΤΕ το περίφημο Τ της Deutsche Telekom στο πλαίσιο της επικοινωνιακής αξιοποίησής του από τον Όμιλο ΟΤΕ, την οποία είχε προαναγγείλει και ο Διευθύνων Σύμβουλος του εγχώριου Ομίλου, Μιχάλης Τσαμάζ κατά την τελευταία ετήσια Γενική Συνέλευση των Μετόχων. Πολύ σύντομα δε, τόσο ο διευθύνων σύμβουλος όσο και λοιπά υψηλόβαθμα στελέχη του γερμανικού ομίλου θα το δουν από κοντά.
Σύμφωνα με πληροφορίες τις επόμενες ημέρες, συγκεκριμένα από την Τετάρτη ο επικεφαλής της Deutsche Telekom, Timotheus Hottges θα βρεθεί στην Αθήνα για να πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο του ΟΤΕ η ετήσια συνεδρίαση του Εποπτικού Συμβουλίου (Supervisory Board) του Ομίλου της Deutsche Telekom, η οποία για φέτος είναι προγραμματισμένη να γίνει στην Ελλάδα. Αυτό που μένει να φανεί είναι αν με την αφορμή της επίσκεψης στη χώρα μας ο επικεφαλής του γερμανικού Ομίλου θα συναντηθεί και με στελέχη της νέας κυβέρνησης.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.