Ήταν που ήταν μόδα τα τελευταία χρόνια το ποδήλατο, ήρθαν και τα lockdown λόγω κορονοϊού και η κατάσταση ξέφυγε. Από τις μονοψήφιες μέχρι τις… τριψήφιες ηλικίες, όλοι το έριξαν στην ποδηλασία καθ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας και το φαινόμενο δεν έμεινε απαρατήρητο από τα μεγάλα fashion brands, που μπήκαν δυναμικά στο «πετάλι».
Διαβάστε ακόμα: Maeving RM1 E-Bike - Η πρώτη ηλεκτρική μοτοσικλέτα με κλασική αισθητική
Tους τελευταίους μόνο μήνες, έχουμε δει συνεργασίες από τους Stella McCartney x Cannondale, Kenzo x Brompton, καθώς και Jacquemus x VanMoof, ενώ πριν από λίγες ημέρες η Saint Laurent παρουσίασε το ηλεκτρικό Super73 S2.
Τα πολυτελή ποδήλατα ωστόσο δεν είναι κάτι καινούργιο. Το Dior BMX με την υπογραφή του Kris van Assche ή τα διάφορα ποδήλατα με το μονόγραμμα της Louis Vuitton κυκλοφορούν σε –επιλεγμένους- δρόμους πολύ πριν η ποδηλασία γίνει trend. Πλέον, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι υπάρχουν μοντέλα εκεί έξω, που η τιμή τους ανταγωνίζεται εκείνη ενός αυτοκινήτου.
Φυσικά, δεν είναι μόνο οι φίρμες πολυτελείας που «αγκαλιάζουν» την τάση. Έχουμε επίσης δει στο παρελθόν συνεργασίες από τις Palace x Cannondale (που ανήκει στον Virgil Abloh) ενώ η JJJJound κυκλοφόρησε πρόσφατα ένα δικό της δίτροχο. Είδαμε επίσης το W-BASE της Stüssy, το «χωμάτινο» ποδήλατο της Supreme και το MATE.BIKE της Palm με τη Moncler. Με αυτόν τον ρυθμό παραγωγής και την ποικιλία μοντέλων, όσο κι αν μισείς το ποδήλατο μπαίνεις στον πειρασμό να το ξεκινήσεις.
Τι είναι λοιπόν αυτό το τόσο διαφορετικό με τα ποδήλατα μόδας; Τι άλλο έχουν να προσφέρουν οι σχεδιαστές –εκτός από πολυτέλεια- όταν διεισδύουν σε μια άλλη βιομηχανία; Αν ρωτήσετε έναν φανατικό της ποδηλασίας τη γνώμη του για τα πολυτελή ποδήλατα, η απάντηση που πιθανότατα θα πάρετε είναι πως δεν θα τα καβαλούσε ούτε νεκρός. Όχι επειδή δεν είναι καλά, αλλά επειδή στην πραγματικότητα δεν είναι για ποδηλασία. Τις περισσότερες φορές, χρησιμοποιούνται κυρίως για διακόσμηση ή από εκείνους που βλέπουν την ποδηλασία ως μια ακόμη ευκαιρία για selfie.
Βέβαια, τα περισσότερα ποδήλατα που προκύπτουν από τις ακριβές συνεργασίες που προαναφέραμε είναι συλλεκτικά αντικείμενα. Το ποδήλατο Bogarde του Dior πωλείται επί του παρόντος στα 25.000 δολάρια, ενώ η τιμή άλλων μοντέλων φτάνει πολύ ψηλότερα.
Ανεξάρτητα από το αν η μόδα καταλαβαίνει το ποδήλατο ως σπορ ή όχι, η εισροή σχεδίων και συνεργασιών αποδεικνύει ότι ο τομέας συνεχίζει να αναπτύσσεται, κυρίως προς την κατεύθυνση του lifestyle και όχι του αθλητισμού. Οι πραγματικοί ποδηλάτες νοιάζονται μόνο για την ποιότητα. Από την άλλη, όσοι ζουν στις μεγάλες πόλεις, βρήκαν στο ποδήλατο την τέλεια άσκηση καθώς και ένα τρόπο μετακίνησης –ειδικά εν μέσω πανδημίας και με το περιβάλλον να μην είναι στα καλύτερά του. Αν τώρα όλα αυτά μπορούν να γίνουν με στυλ, ακόμη καλύτερα.
Με αυτή τη λογική η μόδα έκανε το ποδήλατο -προς το παρόν- το καινούργιο της παιχνιδάκι, μέχρι να βάλει στο μάτι την επόμενη μεγάλη τάση που μπορεί να αγγίξει με το ραβδάκι της και να τη μετατρέψει από Σταχτοπούτα σε πριγκίπισσα. Μέχρι τότε, ας ευχαριστηθούμε «πετάλι».