Με την 73η σεζόν της Formula 1 να έχει μόλις ξεκινήσει, το ενδιαφέρον για το κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού βρίσκεται στο peak του χάρη στην καθηλωτική μάχη του περασμένου έτους μεταξύ του επτά φορές πρωταθλητή Lewis Hamilton και του προφανούς διαδόχου του Max Verstappen -για να μην αναφέρουμε τη σειρά ντοκιμαντέρ του Netflix «Formula 1: Drive to Survive», με επίκεντρο το πραγματικό δράμα τόσο μέσα όσο και έξω από τις αγωνιστικές πίστες.
Διαβάστε ακόμα: Michael Schumacher - Η Ferrari F300 F1 του υπερπρωταθλητή ψάχνει τον επόμενο πιλότο της
Για εκείνους που ψάχνουν να ζήσουν την εμπειρία της F1 στο 100%, πίσω μάλιστα από το τιμόνι ενός πραγματικού μονοθεσίου, δίνεται πλέον η δυνατότητα να το κάνουν, οδηγώντας ένα από τα παλαιότερα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε μερικές από τις πιο διάσημες πίστες του κόσμου.
Αν και τα διαθέσιμα για οδήγηση από το κοινό αυτοκίνητα τα έχουν τα χρονάκια τους, με κάποια να έχουν ξεπεράσει τη δεκαετία, συνεχίζουν να αποτελούν μοντέλα υψηλής τεχνολογίας και πλέον απαιτητικής οδήγησης, κάτι που κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν μπορεί να προσφέρει. Ας δούμε όμως πού πρέπει να ταξιδέψετε και ποιο από τα μονοθέσια μπορείτε να οδηγήσετε σε κάθε πίστα.
1. Αεροδρόμιο Bovingdon (Hertfordshire, Βρετανία)
Αντί για μια πίστα F1, η TrackDays θα σας κάνει να «πετάτε» γύρω από το Αεροδρόμιο Bovingdon της Βρετανίας, οδηγώντας το ίδιο μονοθέσιο Jordan EJ12 το οποίο πιλοτάριζε ο Takuma Sato κατά τη διάρκεια της πρώτης σεζόν του στο πρωτάθλημα το 2002.
Πριν οι οδηγοί καθίσουν στο κόκπιτ του μονοθεσίου των σχεδόν 600 ίππων, θα πρέπει να ολοκληρώσουν ένα πεντάωρο μάθημα (ξεκινώντας από περίπου 1.188 ευρώ) το οποίο περιλαμβάνει προπαρασκευαστικές ασκήσεις βελτίωσης δεξιοτήτων με οδήγηση 14 γύρων σε ένα σπορ αυτοκίνητο, συν άλλους 20 γύρους σε ένα μονοθέσιο F1000. Για το φινάλε, περιμένουν 10 γύροι οδήγησης με το Jordan, αλλά μπορούν να προστεθούν έως και 20 ακόμη με επιπλέον χρέωση.
Αγωνιστικό αυτοκίνητο: Jordan EJ12
Κινητήρας: ατμοσφαιρικός Judd V-8, 3,0 λίτρων
Ισχύς: 600 ίπποι
2. Σιρκουί Paul Ricard (Le Castellet, Γαλλία)
Η LRS Formula, η οποία ιδρύθηκε και διευθύνεται από τον πρώην οδηγό δοκιμών της F1 και πρωταθλητή της Formula 3, Laurent Redon, προσφέρει τρία επίπεδα δράσης. Η εμπειρία Bronze περιλαμβάνει μια Benetton B198 650 ίππων από το 1998 ή μια Prost AP04 από τη σεζόν 2001, ενώ η επιλογή Silver αντιστοιχεί σε μια Jaguar R3 750 ίππων, του 2002 περίπου.
Η επιλογή Gold, ωστόσο, με τιμές που ξεκινούν από 5.950 ευρώ και ανεβαίνουν ανάλογα την πίστα, σας βάζει στη θέση του οδηγού μιας Williams FW33 του 2011 με απόδοση 750 ίππων στις 18.000 σ.α.λ. (μπορεί η ισχύς του να είναι χαμηλότερη από τους 830 ίππους που είχε το αυτοκίνητο όταν το πιλοτάριζαν οι Rubens Barrichello και Pastor Maldonado, αυτό όμως δεν κάνει τα πράγματα πολύ ευκολότερα).
Οι ημέρες οδήγησης πραγματοποιούνται σε αναγνωρισμένες πίστες στη Γαλλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία. Η εκμάθηση γίνεται σε μονοθέσια Formula Renault 2.0, 200 ίππων, τύπος αγωνιστικού αυτοκινήτου με το οποίο αγωνιζόταν ο Kimi Räikkönen πριν βρει τη δόξα της F1.
Αγωνιστικό αυτοκίνητο: Williams FW33
Κινητήρας: ατμοσφαιρικός Cosworth V-8, 2,4 λίτρων
Ισχύς: 750 ίπποι
Άλλα sιρκουί: Dijon-Prenois; Nevers Magny-Cours; Βαρκελώνη-Καταλονία; Portimão
3. Circuit de Spa-Francorchamps (Stavelot, Βέλγιο)
Με 22 χρόνια λειτουργίας, η ιταλική Puresport Racing School σας βάζει πίσω από το τιμόνι του αγωνιστικού A18 με το οποίο έτρεχε ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1996, Damon Hill, κατά τη διάρκεια της σεζόν 1997 με την ομάδα Arrows. Αρχικά εξοπλισμένο με κινητήρα Yamaha V-10, 700 ίππων, το αυτοκίνητο κινείται τώρα από έναν Cosworth V-8, 3,0 λίτρων που αποδίδει 500 ίππους στις 9.000 σ.α.λ..
Πριν πιάσουν το τιμόνι του Α18, οι οδηγοί προθερμαίνονται με 10 γύρους σε ένα μονοθέσιο Formula 3, 255 ίππων. Με τιμές που ξεκινούν από 3.779 ευρώ, οι συνεδρίες πραγματοποιούνται σε καθορισμένες ημερομηνίες σε διάσημες ευρωπαϊκές πίστες στο Βέλγιο, τη Γερμανία και την Ιταλία. Υπάρχει επίσης η επιλογή ενός αυτοκινήτου με κάμερα για να καταγράψετε την προσωπική σας απόδοση στο Grand Prix.
Αγωνιστικό αυτοκίνητο: Arrows A18
Κινητήρας: ατμοσφαιρικός Cosworth V-8, 3,0 λίτρων
Ισχύς: 500 ίπποι
Άλλα σιρκουί: Πάνω από δώδεκα, συμπεριλαμβανομένων των Hockenheimring, Imola και Monza
4. Autodrome (Ντουμπάι, ΗΑΕ)
Αν και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) φιλοξενούν επί του παρόντος τη Formula 1 στην πρωτεύουσά τους, το Άμπου Ντάμπι, η γειτονική πόλη του Ντουμπάι φιλοξενεί αυτό που είναι γνωστό ως «η καρδιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού των ΗΑΕ», το Autodrome.
Μέσω του προγράμματος F1 του τελευταίου, ξεκινώντας από περίπου 2.700 δολάρια, οι οδηγοί θα εξοικειωθούν στην πίστα Club Circuit μήκους 2,5 χλμ. του Autodrome τόσο σε μια BMW 330i όσο και σε μια Radical SR3. Ακολουθεί ένα πέρασμα σε μια έκδοση 550 ίππων του αγωνιστικού αυτοκινήτου R1 που χρησιμοποιούσε η ομάδα της Jaguar στη σεζόν του 2000.
Μπορείτε επίσης να επιλέξετε και ένα Arrows A23, επίσης με 550 ίππους, από τη βραχύβια εκστρατεία της ομάδας το 2002. Αυτό σημαίνει τουλάχιστον τέσσερις γύρους στην εγκεκριμένη από τη FIA πίστα, στον ίδιο τύπο οχήματος με το οποίο τερμάτισε την καριέρα του ο Βρετανός οδηγός Johnny Herbert, το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο που οδηγούσε ο ομόσταυλός του, Eddie Irvine.
Αγωνιστικό αυτοκίνητο: Jaguar R1
Κινητήρας: ατμοσφαιρικός Judd V-8, 3,0 λίτρων
Ισχύς: 550 ίπποι