Alfa Romeo Tipo 33/3: Σε δημοπρασία το αγωνιστικό αυτοκίνητο από την ταινία «Le Mans» του Steve McQueen

Το αγωνιστικό αυτοκίνητο Alfa Romeo Tipo 33/3, του 1969 το οποίο συμμετείχε στο πραγματικό 24 Hours of Le Mans το 1970, και  πρωταγωνίστησε στην ταινία  «Le Mans» του Steve McQueen το 1971, βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s με εκτιμώμενη τελική τιμή 2,3 εκατ. δολάρια
Alfa Romeo Tipo 33/3: Σε δημοπρασία το αγωνιστικό αυτοκίνητο από την ταινία «Le Mans» του Steve McQueen

Ένα κομμάτι της παράδοσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά και της ιστορίας του Χόλιγουντ, αναζητά πλέον νέο ιδιοκτήτη. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο Alfa Romeo Tipo 33/3 του 1969 που πρωταγωνίστησε στην ταινία του Steve McQueen «Le Mans» του 1971, αλλά συμμετείχε στις πραγματικές 24 Ώρες του Le Mans το 1970, βγαίνει τώρα σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s, με εκτιμώμενη τελική τιμή 2,3 εκατ. δολάρια.

Διαβάστε ακόμα: Steve McQueen - Σε δημοπρασία η Mercedes που οδηγούσε μέχρι το θάνατό του

Κατά τη δεκαετία του 1970, η Alfa Romeo ήταν υπολογίσιμη δύναμη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στην ακμή του, το Tipo 33 της ιταλικής φίρμας (σε όλες του τις εκδόσεις), το οποίο έτρεχε ακούραστα στους αγώνες από το 1967 και μέχρι το 1977, ήταν φόβος και τρόμος. Φυσικά, κάθε φανατικός λάτρης της Alfa ορκίζεται πίστη στο Stradale 33, την «πολιτική» παραλλαγή των πρώτων αγωνιστικών αυτοκινήτων, από τα οποία μόλις τα 18 κατασκευάστηκαν μεταξύ 1967 και 1969.

Στην πίστα ο ανταγωνισμός ήταν ιδιαίτερα σκληρός, ωστόσο η Alfa Romeo κατάφερνε να επικρατεί συχνά. Το 1975, η Alfa Romeo 33TT12 κερδίζει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ενώ δύο χρόνια αργότερα η μεταγενέστερη έκδοσή της κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Sports Cars, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση και στους οκτώ αγώνες του πρωταθλήματος.

Εικόνα
To αγωνιστικό Alfa Romeo Tipo 33/3 του 1969 βγαίνει προς πώληση στη διετή δημοπρασία «Monaco» του RΜ Sotehby's στις 14 Μαΐου (Πηγή: RΜ Sotehby's)

Το Tipo 33 είχε μια συναρπαστική εξέλιξη, ξεκινώντας με έναν κινητήρα ευθείας τετρακίνησης στο εξαιρετικό TZ2, μεταβαίνοντας γρήγορα σε έναν V-8 2,0 λίτρων που αναπτύχθηκε από την αγωνιστική θυγατρική της Alfa, Autodelta. Με τα χρόνια, οι κινητήρες στο Tipo 33/3 μεγάλωσαν σε κυβισμό και ο V-8 των 3,0 πλέον λίτρων έβαλε το τριφύλλι της Alfa δίπλα στο 908 της Porsche και το 312P της Ferrari.

Με τον υπερκινητήρα τοποθετημένο στη μέση του αμαξώματος, το Tipo 33/3 είχε το κομψό σχήμα που μόνο μια ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Alfa Romeo θα μπορούσε να φανταστεί. Μέχρι το 1967, οι υπόλοιπες φίρμες αγωνιστικών αυτοκινήτων όπως η Bizzarrini, η Lancia και η Maserati υποβιβάστηκαν ως επί το πλείστον στην ιστορία, η Lamborghini ήταν απούσα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και η Ferrari προσπαθούσε να εξηγήσει γιατί οι V-12 κινητήρες της έχαναν συνέχεια από τους V-8 της Ford. Η Alfa Romeo αντίθετα, με τον κινητήρα flat-12 3,0 λίτρων της, φαίνεται ότι είχε εξασφαλίσει τις νίκες σε διάφορους τομείς.

Εικόνα
O κινητήρας V12, 3,0 λίτρων της  Alfa Romeo Tipo 33/3 (Πηγή: RM Sotheby's)

Μισό αιώνα αργότερα, η έκτη διετής δημοπρασία «Monaco» του οίκου RM Sotheby's συγκεντρώνει μια σειρά αγωνιστικών αυτοκινήτων από τη Formula 1 και το Le Mans στο Grimaldi Forum στις 14 Μαΐου. Ανάμεσά τους και ένα εκπληκτικό Alfa Romeo Tipo 33/3.

Το Tipo 33/3 έκανε το αγωνιστικό ντεμπούτο του το 1969 στο Sebring, φτάνοντας τους εντυπωσιακούς 400 ίππους, αλλά κατετάγη μόλις στην έβδομη θέση στο Διεθνές Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 1969. Απτόητη, η Alfa πίεσε και, το 1971, πέτυχε πολλές νίκες στην κατηγορία. Στο μεταξύ, το 1971, το αγωνιστικό αυτοκίνητο έγινε σταρ του κινηματογράφου, με την ταινία του Steve McQueen «Le Mans», προσθέτοντας άλλον έναν τίτλο στη συλλογή της ιταλικής φίρμας.

Η Alfa Romeo της ταινίας ψάχνει πλέον για νέο γκαράζ. Κατασκευάστηκε από την Autodelta και αγωνίστηκε στις 24 Ώρες του Le Mans το 1970, με οδηγό τον Nanni Galli (πέθανε το 2019) κατακτώντας μια άνετη δεύτερη θέση για μεγάλο μέρος του αγώνα, αλλά τελικά αποσύρθηκε.

Εικόνα
Με πιλότο τον Nanni Galli, το Alfa Romeo Tipo 33/3 κατείχε τη δεύτερη θέση για μεγάλο μέρος του αγώνα 24 Hours of Le Mans, το 1970, αλλά δεν τερμάτισε (Πηγή: RM Sotheby's)

Το Tipo 33/3 άλλαξε τέσσερις ιδιοκτήτες (πουλήθηκε στον πρώτο ιδιώτη συλλέκτη το 1973) και έχει υποστεί μια ολοκληρωμένη ανακατασκευή το 2020, με κόστος συντήρησης που υπερβαίνει τα 900.000 δολάρια κατά τη διάρκεια της τρέχουσας ιδιοκτησίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών του οίκου RM Sotheby’s, η τελική του τιμή υπολογίζεται ότι θα κυμανθεί από 1,88 έως 2,32 εκατ. δολάρια.

Εικόνα
Το κόκπιτ του  Alfa Romeo Tipo 33/3 του 1969 (Πηγή: RM Sotheby's)

Περισσότερες πληροφορίες για το θρυλικό Alfa Romeo Tipo 33/3 του 1969 μπορείτε να βρείτε στην αντίστοιχη ιστοσελίδα του οίκου RM Sotheby’s.

ΛΕΖ