Όποιος ξέρει τη Richard Mille γνωρίζει ότι οι σχεδιαστικοί κωδικοί των ρολογιών αυτής της πολύ χαρακτηριστικής φίρμας είναι οι τεράστιες διαστάσεις, τα τολμηρά σχέδια και τα πολλά χρώματα.
Διαβάστε ακόμα: Ο Ατζούν Ιλιτζαλί γιόρτασε το τέλος του Survivor με ένα ρολόι αξίας 1 εκατ. ευρώ
Σε ένα εντελώς αντίθετο μήκος κύματος, το μονότονο Richard Mille RM UP-01 Ferrari, θέτει ένα άλλο ρεκόρ: αυτό του πιο λεπτού ρολογιού στον κόσμο, με πάχος μόλις 1,75 χιλιοστά. Το προηγούμενο ρεκόρ μικρο-ωρολογοποιίας κατείχε η Bulgari, με το Octo Finissimo Ultra πάχους 1,80 mm, το οποίο είχε παρουσιαστεί νωρίτερα φέτος.
Προκειμένου να συρρικνωθούν οι διαστάσεις του ρολογιού, η τακτική της Richard Mille ήταν να διανέμει τα εξαρτήματα σε μια μεγάλη επιφάνεια αντί να τα στοιβάζει, όπως σε μια παραδοσιακή δομή.
At just 1.75 millimetres thick, The RM UP-01 Ferrari constitutes a triumph of technical prowess, breaking with the brand’s established stylistic codes, whilst remaining faithful to its identity and spirit.https://t.co/WqvuEmpuw7#RMXFerrari #RMUP01 @Ferrari pic.twitter.com/AWYQfjjsMH
— Richard Mille (@Richard_Mille) July 5, 2022
Αυτό ωστόσο αποτελεί από μόνο του πρόκληση, καθώς όσο πιο λεπτά είναι τα εξαρτήματα και η πλάκα της βάσης, τόσο λιγότερο στιβαρό γίνεται το ρολόι. Το πρόβλημα λύθηκε με τη χρήση τιτανίου βαθμού 5 για την κατασκευή της βάσης και των γεφυρών, ένα ιδιαίτερα άκαμπτο κράμα που περιλαμβάνει αλουμίνιο και βανάδιο.
Η κατασκευή δοκιμάστηκε εκτενώς ώστε να επιβεβαιωθεί ότι το ρολόι ήταν αρκετά ισχυρό ώστε να αντέχει σε επιταχύνσεις άνω των 5.000 g. «Όσον αφορά το περίβλημα, τα πρότυπα ωρολογοποιίας ορίζουν ελάχιστο πάχος τομής 0,35 mm σε ορισμένα σημεία. Ωστόσο, μερικές φορές βρισκόμαστε στα 0,18 mm υλικού εδώ», λέει ο Julien Boillat, τεχνικός διευθυντής θηκών και εξωτερικών υλικών της Richard Mille. «Οι εκτενείς εργαστηριακές δοκιμές ήταν απαραίτητες για να διασφαλιστεί ότι τα εξαρτήματα προσέφεραν την απαιτούμενη αντοχή παρά τη μείωση του υλικού σε στρατηγικά σημεία, όπως η ζώνη και το πίσω μέρος της θήκης».
Η σταθερότητα της διαφυγής αποτέλεσε μια άλλη πρόκληση, Έτσι ο Richard Mille ανέπτυξε έναν πατενταρισμένο εξαιρετικά επίπεδο τροχό ισορροπίας για το νέο του διαμέτρημα RMUP-01 που είναι επίσης κατασκευασμένο από τιτάνιο.
Ο μηχανισμός που αναπτύχθηκε πρόσφατα αναδιαμορφώθηκε ώστε να συνδυάζει ορισμένες λειτουργίες μαζί, μειώνοντας έτσι τον συνολικό αριθμό των εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένου του στελέχους περιέλιξης. Για τον ίδιο λόγο χρησιμοποιήθηκε ένα επιπλέον επίπεδο ελατήριο με διαστάσεις τρίχας, το οποίο διατηρεί ένα απόθεμα ισχύος 45 ωρών.
Ο επιλογέας λειτουργιών, η κορώνα περιέλιξης, ο υποεπιλογέας χρόνου και ο τροχός/ελατήριο ισορροπίας εμφανίζονται όλα στο ίδιο επίπεδο στο καντράν, με χώρο που απομένει για το λογότυπο του μαύρου επιβήτορα της Ferrari.
Το κρύσταλλο από ζαφείρι πάνω από το καντράν και ο ρυθμιστής μειώθηκαν σε πάχος 2 δέκατων του χιλιοστού. «Όπως η Ferrari, που συνεχώς επιδιώκει να κερδίσει άλλα μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου στους αγώνες, παλέψαμε για να “ξυρίσουμε” τα τελευταία εκατοστά του χιλιοστού και να πετύχουμε το πιο επίπεδο δυνατό ρολόι. Αλλά αυτά τα τελευταία δώδεκα μικρόμετρα κερδήθηκαν δύσκολα σε μια μακρά και επίπονη διαδικασία», λέει ο Yves Mathys, επικεφαλής παραγωγής της Richard Mille.