Όταν ακούει κάποιος ότι ένας από τους μεγαλύτερους ράπερ της γενιάς του, ο Κέντρικ Λαμάρ, θα ανέβει στη σκηνή του Super Bowl για το διάσημο σόου του ημιχρόνου, το πρώτο που μπορεί να σκεφτεί είναι: «Πόσα εκατομμύρια θα βγάλει από αυτό;». Η απάντηση; Μηδέν.
Διαβάστε ακόμη: Δέκα υπερπολυτελή ξενοδοχεία που ανοίγουν τις πύλες τους το 2025
Ναι, καλά διαβάσατε! Παρά το γεγονός ότι το Super Bowl είναι ένα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά events στον κόσμο, με εκατομμύρια θεατές να παρακολουθούν το Halftime Show, οι καλλιτέχνες που εμφανίζονται δεν πληρώνονται ούτε ένα δολάριο από τη διοργανώτρια αρχή του NFL. Κι όμως, αυτό δεν είναι τόσο παράδοξο όσο ακούγεται.
Στις 9 Φεβρουαρίου 2025, ο K - Dot θα ανέβει στη σκηνή του Caesars Superdome στη Νέα Ορλεάνη, με special guest την SZA, για ένα show που θα μείνει στην ιστορία. Κι όμως, δεν θα εισπράξει απευθείας χρήματα από αυτή την εμφάνιση. Πώς γίνεται αυτό; Το NFL έχει μια συγκεκριμένη πολιτική για το Halftime Show: καλύπτει όλα τα έξοδα παραγωγής, τα σκηνικά, τις μετακινήσεις και τις ανάγκες των καλλιτεχνών, αλλά δεν τους δίνει κάποια αμοιβή για την εμφάνισή τους.
Βέβαια, όταν μιλάμε για κόστος παραγωγής, μιλάμε για εκατομμύρια δολάρια. Γιατί, λοιπόν, οι μεγαλύτεροι καλλιτέχνες του κόσμου δέχονται να παίξουν δωρεάν σε ένα από τα μεγαλύτερα events της χρονιάς;
Αντί για χρηματική αμοιβή, οι καλλιτέχνες παίρνουν κάτι ίσως ακόμα πιο πολύτιμο: μια τεράστια διαφημιστική προβολή μπροστά σε εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο. Βλέπουν, λοιπόν, αμέσως μια τρομερή αύξηση σε streams και πωλήσεις, δέχονται νέες χορηγικές συμφωνίες και γενικά εκτοξεύεται η καριέρα τους.
Για παράδειγμα, μετά την εμφάνισή του στο Super Bowl 2024, ο Usher είδε τις ροές του στο Spotify να αυξάνονται κατά 550% μέσα σε λίγες ώρες! Ομοίως, η Rihanna, μετά το Halftime Show του 2023, είχε τεράστια αύξηση στις πωλήσεις των τραγουδιών και των προϊόντων της.
Για τον King Kendrick, αυτή η εμφάνιση έρχεται σε ιδανική στιγμή. Με νέο μουσικό υλικό στον ορίζοντα, το Halftime Show του δίνει τη δυνατότητα να προωθήσει τη μουσική του σε ένα παγκόσμιο κοινό, δωρεάν. Άλλωστε, η ιστορία έχει δείξει ότι η σκηνή του Super Bowl μπορεί να απογειώσει ακόμα και τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες. Από την Beyoncé και τον Prince, μέχρι τους Shakira, Dr. Dre και Eminem, κάθε εμφάνιση μένει χαραγμένη στη μνήμη του κοινού και μεταφράζεται σε αύξηση των streams, των πωλήσεων και των συνεργασιών.
Μπορεί, λοιπόν, το NFL να μην πληρώνει τους καλλιτέχνες, αλλά το Halftime Show είναι η καλύτερη δωρεάν διαφήμιση που θα μπορούσε να ζητήσει ένας μουσικός. Με εκατομμύρια μάτια στραμμένα πάνω του, ο 37χρονος δεν θα βγάλει χρήματα από την εμφάνισή του, αλλά θα αποκομίσει κάτι πολύ μεγαλύτερο: παγκόσμια προβολή και τεράστια εμπορική επιτυχία.