Όλο και περισσότερες είναι οι εταιρείες που υιοθετούν αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές πρακτικές με στόχο ένα πιο βιώσιμο, αειφόρο «αύριο». Διότι αυτό κάνει η βιώσιμη ανάπτυξη, φέρνει ένα καλύτερο μέλλον στην πόρτα της κοινωνίας μέσω της παραγωγικής συνεργασίας με τον επιχειρηματικό τομέα. Αυτό κάνει και η Lidl Ελλάς, η οποία έχει ενσωματώσει στον πυρήνα της λειτουργίας της αρχές και αξίες εντός της εταιρείας αλλά και της κοινωνίας που τη βοηθούν να εξελίσσεται με το βλέμμα της προς ένα «πράσινο» μέλλον.
Η εταιρεία δραστηριοποιείται με ετερόκλιτους stakeholders, μέσα σε ένα ευρύ οικοσύστημα που λειτουργεί με τη μορφή μίας μακριάς αλυσίδας ευθύνης. Στα 24 χρόνια δραστηριοποίησής της στην Ελλάδα, η Lidl Ελλάς αποδεικνύει ξανά και ξανά ότι τόσο οι δικοί της άνθρωποι όσο το κοινωνικό σύνολο και το περιβάλλον είναι προτεραιότητές της. Γι’ αυτό και θέτει στόχους με ρεαλισμό και αυτογνωσία, κατανοώντας τις εκάστοτε ανάγκες και προσαρμόζοντας τις πρακτικές της με βάση αυτές.
Μείωση του οικολογικού αποτυπώματος
Η Lidl Ελλάς προμηθεύεται πρώτες ύλες με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Μειώνει τη σπατάλη τροφίμων και υλικών συσκευασίας. Παράλληλα επιδιώκει μια κοινωνικά δίκαιη, οικολογικά βιώσιμη και οικονομικά ωφέλιμη κατανάλωση νερού, ξεκινώντας τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης αυτού από την αλυσίδα εφοδιασμού της. Στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων της για την κυκλική οικονομία εφαρμόζει ροές και σε άλλα υλικά, όπως χαρτί, πλαστικό, παλέτες, προσεγγίζοντας ολιστικά το θέμα. Όλα τα παραπάνω είναι που οδηγούν την εταιρεία με σταθερούς ρυθμούς στη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος, των συνεπειών, δηλαδή, που προκαλούν στη Γη και στο περιβάλλον οι δραστηριότητες των ανθρώπων.
Καταπολέμηση της σπατάλης
Ο μεγάλος όγκος της σπατάλης προϊόντων και υλών είναι ένα πρόβλημα με παγκόσμιες διαστάσεις, το οποίο λειτουργεί άκρως επιβαρυντικά για τον πλανήτη και χρήζει άμεσης κινητοποίησης. Για να καταπολεμήσει το δικό της μερίδιο σπατάλης, η Lidl Ελλάς επενδύει στην διεύρυνση της γκάμας σε βιώσιμα προϊόντα. Παράλληλα, η αλυσίδα ανεφοδιασμού λειτουργεί με βάση τις αρχές της βιωσιμότητας, από τη συλλογή των ανακυκλώσιμων υλικών μέχρι τις παραγγελίες των προϊόντων που διαθέτει στο καταναλωτικό κοινό σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες, με αποτέλεσμα να αποφεύγεται η σπατάλη.
Μείωση εκπομπών CO2
Η Lidl Ελλάς καθορίζει τους στόχους της με βάση την πρωτοβουλία Science Based Targets, η οποία παρέχει στις εταιρείες ένα ξεκάθαρα ορισμένο μονοπάτι προς τη μείωση των εκπομπών σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή. Αυτό έμπρακτα σημαίνει την αποφυγή και τη μείωση των εκπομπών CO2 στις επιχειρηματικές δραστηριότητες αλλά και στην εφοδιαστική αλυσίδα. Μέχρι το 2030, μάλιστα, η Lidl έχει θέσει ως στόχο να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή της λειτουργία, συνολικά κατά 80% σε σύγκριση με το 2019, σε όλες τις χώρες, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιεί πράσινη ηλεκτρική ενέργεια στο 100% σε όλες τις εγκαταστάσεις της. Καθώς οι μεγαλύτερες εκπομπές CO2 οφείλονται στην παραγωγή των προϊόντων, η Lidl επιθυμεί να δεσμεύσει τους προμηθευτές της να ορίσουν έως το 2026 τους κλιματικούς τους στόχους με βάση την πρωτοβουλία Science Based Targets.
Έμπειροι εταίροι συνεργάζονται με την Lidl Ελλάς και λειτουργούν καθημερινά με στόχο την αντιστάθμιση των αερίων του θερμοκηπίου (σ.σ. Υπενθυμίζουμε πως τα κύρια αέρια θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα είναι το διοξείδιο του άνθρακα, ο υδρατμός, το μεθάνιο, το οξείδιο του αζώτου και το όζον) που παράγονται κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής λειτουργίας. Οι άμεσες και οι έμμεσες εκπομπές, ως αποτέλεσμα των διαφόρων λειτουργιών, μειώνονται μέσω των έργων αντιστάθμισης που επιλέγονται σύμφωνα με υψηλής ποιότητας απαιτήσεις. Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγονται οι εκπομπές CO2 όπου είναι δυνατόν, μειώνονται οι αναπόφευκτες εκπομπές και οι επιχειρηματικές δραστηριότητες είναι ανθρακικά ουδέτερες.
Ενεργειακή αναβάθμιση
Η Lidl Ελλάς έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση περίπου 10.000 φωτοβολταϊκών πάνελ ενώ υιοθέτησε εσωτερικά πληθώρα μέτρων για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Σε βάθος τετραετίας θα έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων της, ενώ υπολογίζει να έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων της.
Πέρα από τα φωτοβολταϊκά, η Lidl Ελλάς μερίμνησε για 28 πράσινους σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στους χώρους στάθμευσης καταστημάτων και στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας για να ενισχύσει τις ενέργειες προς όφελος της βιωσιμότητας και της προστασίας του περιβάλλοντος. Επιπρόσθετα, επέλεξε τη χρήση 100% LED φωτισμού στον χώρο πώλησης όλων των καταστημάτων και την εγκατάσταση 10 φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των καταστημάτων και δύο στις αποθήκες. Ένα πλάνο 360 μοιρών, δηλαδή, για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος.
Η Lidl Ελλάς, ως μέλος του Ομίλου Scwarz, έχει επιπλέον δεσμευτεί για 20% λιγότερο πλαστικό έως το 2025, 25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέχρι το 2025 και 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής της λειτουργίας, έως το 2030. Την ίδια στιγμή, δεσμεύεται για 100% πιστοποιημένες κρίσιμες πρώτες ύλες μέχρι το 2025, 100% χωρίς στερεά και υγρά μικροπλαστικά στη σύνθεση των καλλυντικών προϊόντων καθώς και σε απορρυπαντικά και καθαριστικά και 100% των συσκευασιών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να καταστεί ανακυκλώσιμο στο μέγιστο δυνατό βαθμό έως το 2025.
Η Lidl Ελλάς βαδίζει σε ένα λαμπρό «πράσινο» μονοπάτι, αποδεικνύοντας σε κάθε της βήμα της τη φιλοσοφία που βρίσκεται βαθιά χαραγμένη στον πυρήνα της: αυτήν για ένα καλύτερο, πιο βιώσιμο μέλλον.