Ford Mustang Mach-E: Καινοτομία και παράδοση σε ένα πακέτο
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ford είναι ένα crossover με ιστορικό σήμα και πολλές τεχνολογικές αρετές
Το όνομα Mustang είναι συνδεδεμένο με έννοιες που έχουν αφήσει βαθύ στίγμα στην ιστορία της αυτοκίνησης, όπως ελευθερία, πρωτοπορία και επανάσταση. Δεν είναι τυχαίο επομένως που η Ford επέλεξε να τοποθετήσει αυτό ακριβώς το σήμα στο πρώτο της ηλεκτρικό όχημα. Το Ford Mustang Mach-E έχει μπει σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική κατηγορία, για να κοιτάξει τους ανταγωνιστές του στα μάτια και να διεκδικήσει ηγετική θέση.
Το Mustang Mach-E φέρνει τώρα την ελευθερία, τις επιδόσεις και τον εμβληματικό χαρακτήρα του δημοφιλέστερου σπορ αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Εξωτερικά, το Mustang Mach-E είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Mustang, διαθέτοντας πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, η σχεδίαση των ώμων του αμαξώματος, οι επιθετικοί προβολείς και, το σήμα κατατεθέν, τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία.
Το πνεύμα της Mustang κυριαρχεί μέσα-έξω
Στο εσωτερικό, οι μηχανικοί και σχεδιαστές της Ford κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα όχημα το οποίο, εκτός του ότι ενσαρκώνει άριστα το πνεύμα της Mustang, μεγιστοποιεί ταυτόχρονα το χώρο για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, με την υποστήριξη της νέας, πλήρως ηλεκτρικής πλατφόρμας της Ford που επιτρέπει την εγκατάσταση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο. Ο χώρος αποσκευών πίσω από τα πίσω καθίσματα (402 λίτρα) συμπληρώνεται από έναν αποθηκευτικό χώρο στο εμπρός μέρος του οχήματος, που δημιουργείται λόγω της απουσίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε ένα νέο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) στον πίσω άξονα που διαθέτει σύστημα ψύξης με λάδι, καθώς και σε ένα πρόσθετο στις τετρακίνητες εκδόσεις που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, παρέχοντας εξαιρετική απόκριση.
Εντυπωσιακές επιδόσεις
Το πισωκίνητο Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range), 294 ίππους σε εκείνη με τη μεγαλύτερη (extended-range) και ροπή 430 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 6,1 μέχρι 6,2 δευτερόλεπτα. Το τετρακίνητο Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων με την standard-range μπαταρία, 351 ίππους με την μπαταρία extended-range και ροπή 580 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 5,1 μέχρι 5,6 δευτερόλεπτα
Το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει τη ροπή ανεξάρτητα στους εμπρός και πίσω τροχούς για βελτιωμένη επιτάχυνση και συμπεριφορά, προσφέροντας με τον τρόπο αυτό την απόλυτη αίσθηση μιας αληθινής Mustang. Οι ειδικές ρυθμίσεις σε αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτικές δοκούς, σύστημα διεύθυνσης και σύστημα μετάδοσης έχουν προσαρμοστεί τόσο για τους στενότερους και με περισσότερες στροφές Ευρωπαϊκούς δρόμους, όσο και για τα υψηλότερα όρια ταχύτητας που ισχύουν στη γηραιά ήπειρο.
Υψηλή τεχνολογία
Το νέο Mustang Mach-E διαθέτει το πιο προηγμένο τεχνολογικό πακέτο συστημάτων άνεσης και υποστήριξης του οδηγού της Ford. Η νέα γενιά του συστήματος SYNC μαθαίνει από το στυλ και τις συνήθειες του οδηγού και κάνει υποδείξεις προκειμένου ο τελευταίος να εξοικονομήσει χρόνο κατά τις μετακινήσεις του. Το Phone As A Key επιτρέπει το ξεκλείδωμα του οχήματος χωρίς χρήση κλειδιού, αναγνωρίζοντας το smartphone του ιδιοκτήτη. Επίσης, το σύστημα Intelligent Range μπορεί να υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία, αξιοποιώντας τη συνδεσιμότητα μέσω cloud. Επιπλέον, υπάρχουν οι τελευταίες τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, στάθμευσης και αποφυγής ατυχημάτων.
Τα Apple CarPlay και Android Auto είναι προ-εγκατεστημένα και διαθέτουν ασύρματη συνδεσιμότητα. Η οθόνη αφής full HD 15,5 ιντσών υιοθετεί μία απλοποιημένη διεπαφή που προβάλλει πληροφορίες με οργανωμένο και εύληπτο τρόπο. Στο κάτω μέρος της υπάρχει ένα χειριστήριο που προορίζεται για γρήγορη ρύθμιση της έντασης του ήχου για μουσική ή τηλεδιασκέψεις. Μία βάση ασύρματης φόρτισης για smartphones διατίθεται με το βασικό εξοπλισμό.
Δυναμική οδική συμπεριφορά
Η νέα πλατφόρμα του Mustang Mach-E έχει αναπτυχθεί από την Ford Team Edison για να αξιοποιεί πλήρως προς όφελος των επιδόσεων τόσο τη βελτιωμένη κατανομή βάρους, όσο και την αμεσότητα στην παροχή ροπής που προσφέρει ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι κεντρικά τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες και κάτω από το δάπεδο, πετυχαίνοντας χαμηλότερο κέντρο βάρους που υποστηρίζει το σπορ χαρακτήρα και τη δυναμική συμπεριφορά που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο με το σήμα της Mustang.
Στο δρόμο, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης, τα Whisper, Active και Untamed Το πρόγραμμα Active συνδυάζει την αθόρυβη λειτουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με τις επιδόσεις μιας Mustang, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινή οδήγηση. Όταν ο οδηγός θέλει πραγματικά να αυξήσει την αδρεναλίνη πίσω από το τιμόνι, το πλέον κατάλληλο είναι το προφίλ Untamed. Αυτό «απελευθερώνει» όλες τις δυνατότητες της Mustang Mach-E ενισχύοντας την «κοφτερή» αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού.
Κάνοντας το τιμόνι ελαφρύτερο, την απόκριση του γκαζιού πιο ήπια και το περιβάλλον της καμπίνας πιο αθόρυβο, το πρόγραμμα Whisper προσφέρει την πιο ήρεμη εμπειρία ταξιδιού. Το Whisper βελτιστοποιεί επίσης το σύστημα Brake Traction Control που συνεισφέρει στη διατήρηση της πρόσφυσης σε βρεγμένες και ολισθηρές επιφάνειες.
Μοντέλο με μεγάλη σημασία
Χωρίς αμφιβολία, το Mustang Mach-E είναι ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της Ford. Φέρνει την εταιρεία στην ηλεκτρική εποχή και με μια υλοποίηση τόσο άρτια που θα έλεγε κανείς ότι έχει από πίσω της άπειρα χρόνια εμπειρίας και αυτό από μόνο του είναι μεγάλη επιτυχία.
Η βασική έκδοση του Ford Mustang Mach-E με τη μικρότερη μπαταρία, τον ένα ηλεκτροκινητήρα και την κίνηση στους πίσω τροχούς ξεκινά από 57.587 ευρώ. Με τη μεγαλύτερη μπαταρία η τιμή διαμορφώνεται στα 62.959 ευρώ. Περνώντας στις 4κίνητες εκδόσεις, οι τιμές είναι 63.474 και 68.712 ευρώ αντίστοιχα.