Volvo XC40: Η σουηδική όψη της πολυτέλειας
H Volvo είναι μια εταιρία που προσεγγίζει την premium κατηγορία με διαφορετικό τρόπο και το XC40 το επιβεβαιώνει
Το Volvo XC40 σηματοδοτεί την πολλοστή επιβεβαίωση της ένταξης της σουηδικής μάρκας στο ολιγομελές club των κατασκευαστών premium αυτοκινήτων. Δικαιολογημένα, αφού συνιστά την επιτομή της ποιότητας και της πολυτέλειας, όπως την αντιλαμβάνονται οι Σκανδιναβοί, δηλαδή χωρίς υπερβολές και με ένα στυλ, που παραμένει γοητευτικά μοναδικό σε βάθος χρόνου.
Το Volvo XC40 βασίζεται στην πλατφόρμα «CMA» (Compact Modular Architecture) και παρά τις προφανείς σχεδιαστικές ομοιότητες με τα μεγαλύτερα μοντέλα της οικογένειας XC, το αποτέλεσμα δείχνει ακόμη πιο αρμονικό, πιο σπορτίφ και μοντέρνο. Το σχήμα του εμπρός καπό με τα διπλά νεύρα, της χαρακτηριστικής μάσκας αλλά και της πίσω κολώνας δημιουργούν ένα δυναμικό σύνολο με σύγχρονα στοιχεία, όπου τα γονίδια SUV είναι προφανή από κάθε οπτική γωνία.
Ευρυχωρία και πρακτικότητα
Από πλευράς διαστάσεων, το XC40 διαθέτει μήκος 4.425 χλστ., με το μακρύ μεταξόνιό του να υπερβαίνει οριακά τα 2,7 μ., κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για την ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών και για καλό «πάτημα» στον δρόμο. Αξιοσημείωτη για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ. Φτάνει -με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση- στα 460 λίτρα, χώρος που αυξάνεται -αν χρειαστεί- με την ύπαρξη της έξυπνης θήκης κάτω από το δάπεδο.
Μπαίνοντας μέσα στο μικρότερο SUV της Volvo, αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη κιόλας ματιά, πως έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια. Είναι ηλίου φαεινότερη η έμφαση στη λειτουργικότητα και στην ποιότητα των υλικών. Μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού, αμέσως το μάτι σου πέφτει στον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και στην κάθετη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών των 9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, που παραπέμπει σε Tablet.
Το XC40 προσφέρει μια πανέξυπνη εσωτερική διαρρύθμιση, που εξασφαλίζει περισσότερο λειτουργικό χώρο αποθήκευσης στις πόρτες, με συρτάρια κάτω από τα καθίσματα, δυνατότητα ασύρματης φόρτισης των κινητών τηλεφώνων, έναν πτυσσόμενο γάντζο για μικρές τσάντες και ένα αφαιρούμενο καλαθάκι αχρήστων στο ντουλαπάκι ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα.
Πληθώρα κινητήρων
Μεγάλο μέρος της επιτυχίας του XC40 οφείλεται στην πληθώρα κινητήρων και εκδόσεων που προσφέρει. Η γκάμα ξεκινά με την έκδοση Τ3, που εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 163 ίππων. Οι mild hybrid εκσόσεις ονομάζονται Β4 και Β5 και εφοδιάζονται με τον 2λιτρο, τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης, που αποδίδει 197 και 250 ίππους αντίστοιχα. Η Β4 προσφέρεται είτε ως δικίνητη είτε ως τετρακίνητη ενώ η Β5 είναι τετρακίνητη.
Ακολουθούν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις Τ4 και Τ5, που συνδυάζουν τον βενζινοκινητήρα με ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Στην περίπτωση του Τ4 η συνολική απόδοση είναι 211 ίπποι ενώ στο Τ5 ανεβαίνει στους 262 ίππους. Και οι δύο αυτές εκδόσεις έχουν μέση κατανάλωση καυσίμου 2-2,5 λίτρα/100 χλμ.
Και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση
Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Volvo XC40 Recharge, που ονομάζεται Ρ8. Το ηλεκτρικό XC40 έχει δύο κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με συνολική απόδοση 408 ίππων και φυσικά μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η εμβέλεια του Ρ8 είναι μεγαλύτερη από 400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Στο δρομο, το Volvo XC40 αποδεικνύεται απίστευτα στιβαρό με αναρτήσεις που αποτελούν σημείο αναφοράς, στρίβει και κυλάει στο ίδιο - αν όχι καλύτερο - επίπεδο με τους ανταγωνιστές του και αυτό συνιστά από μόνο του ένα δυνατό επιχείρημα αγοράς. Επίσης, το σουηδικό μοντέλο πείθει με τη σπιρτάδα και την ευελιξία του, ενώ προσφέρεται και για πολύωρες διαδρομές χάρη στα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και το εξαιρετικό φιλτράρισμα των κραδασμών. Οι Σουηδοί πέτυχαν διάνα, με το νέο Volvo XC40, προσφέροντας ένα μοντέλο – ορόσημο για την άκρως απαιτητική κατηγορία των premium compact SUV.
Οι τιμές του Volvo XC40 ξεκινούν από τις 30.617 ευρώ για τη βασική έκδοση Τ3. Οι εκδόσεις Β4 ξεκινούν από 40.023 ευρώ και Β5 από 48.791 ευρώ. Περνώντας στην Τ4, οι τιμές ξεκινούν από 49.571 ευρώ και η Τ5 από 50.227 ευρώ. Η ηλεκτρική έκδοση Ρ8, τέλος, ξεκινά από 58.020 ευρώ, που όμως πέφτουν στα 52.020 ευρώ αν συνυπολογίσουμε την επιδότηση του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».