Νέα ερωτηματικά για τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών προκαλεί δημοσίευμα του CNBC που κάνει λόγο για τη «μυστική» λίστα της Google, με όλες τις αγορές που έχει κάνει ποτέ κανείς, στην περίπτωση που τις έχει συνδέσει με τον email του.
Αποδείξεις από ηλεκτρονικές αγορές ρούχων, φαρμάκων, σούπερ μάρκετ, εισιτηρίων, αποδείξεις από παραγγελίες φαγητού και άλλα πολλά, μπορεί να δει κανείς στη λίστα που μπορεί να βρει στις ρυθμίσεις της Google, στην κατηγορία «σελίδα αγορών».
Όπως αναφέρει το CNBC, στην πραγματικότητα η λίστα δεν είναι μυστική, όμως λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν την ύπαρξη της!
Σε παλαιότερο δελτίο Τύπου, η Google υποστηρίζει πως καταγράφει το ιστορικό των αγορών μας για να βοηθήσει με τον εντοπισμό δεμάτων και την επαναπαραγγελία προϊόντων - σε βάθος χρόνου. Όμως, σύμφωνα με τον αρθρογράφο, πολλά από αυτά τα προϊόντα δεν παραδόθηκαν ποτέ με το ταχυδρομείο και πολλά από αυτά δεν δίνουν τη δυνατότητα να παραδοθούν με delivery.
Παράλληλα, η Google υποστηρίζει πως ο κάθε χρήστης μπορεί να διαγράψει τις πληροφορίες που δεν θέλει να βρίσκονται στη συγκεκριμένη λίστα, όμως στην πραγματικότητα ο εκάστοτε χρήστης μπορεί να διαγράψει μια καταχώρηση κάθε φορά. Δεν υπάρχει να διαγραφούν μαζικά όλες οι καταχωρήσεις που μπορεί να φτάνουν αρκετά χρόνια πίσω.
Τέλος, σύμφωνα με τα όσα επισημαίνει ο αρθρογράφος, αυτά τα στοιχεία φαίνεται πως αποθηκεύονται σε κάποια ξεχωριστή βάση δεδομένων και όχι απλά στο email, όπως υποστηρίζει η Google.