Η Amazon συμμάχησε με κινέζικο προπαγανδιστικό μηχανισμό - Ειδική αναφορά του Reuters

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η Amazon συμμάχησε με κινέζικο προπαγανδιστικό μηχανισμό - Ειδική αναφορά του Reuters
H Amazon φαίνεται ότι συμμάχησε με οργανισμό προπαγάνδας της Κίνας ως αντάλλαγμα για τη διείσδυσή της στην κινέζικη εσωτερική αγορά.

Η Amazon φαίνεται να εμπορευόταν μια συλλογή από ομιλίες και γραπτά του προέδρου Σι Τζινπίνγκ στην κινεζική ιστοσελίδα της πριν από περίπου δύο χρόνια, όταν το Πεκίνο εξέδωσε ένα διάταγμα, το οποίο ο αμερικανικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου υποχρεώθηκε να σταματήσει τις αξιολογήσεις και κριτικές πελατών στην Κίνα.

Ο λόγος ήταν μια ιδιαίτερα αρνητική κριτική για το βιβλίο του Σι Τζινπίνγκ η οποία προκάλεσε τη σχετική αναστάτωση. Σύμφωνα με αναλυτές που γνωρίζουν το θέμα, το θέμα ήταν «οτιδήποτε κάτω από πέντε αστέρια».

Οι αξιολογήσεις και οι κριτικές είναι σημαντικό κομμάτι της Amazon κι ένας σημαντικός τρόπος για να προσελκύσει τους αγοραστές. Το ότι η Amazon συμμορφώθηκε με το διάταγμα της κινέζικης κυβέρνησης φαίνεται από το γεγονός ότι στη σελίδα της, στο επίμαχο βιβλίο, δεν υπάρχουν κριτικές και τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δίνει το Reuters, η συμμόρφωση της Amazon με το διάταγμα της κινεζικής κυβέρνησης αποτελεί μέρος μιας βαθύτερης, δεκαετούς προσπάθειας της εταιρείας να κερδίσει την εύνοια του Πεκίνου για να προστατεύσει και να αναπτύξει τις δραστηριότητές της σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου.

Ένα εσωτερικό ενημερωτικό έγγραφο της Amazon από το 2018 που περιγράφει τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εταιρείας στην Κίνα παρουσιάζει μια σειρά από «βασικά ζητήματα» που έχει αντιμετωπίσει ο κολοσσός με έδρα το Σιάτλ στη χώρα. Μεταξύ αυτών: «Ο ιδεολογικός έλεγχος και η προπαγάνδα είναι ο πυρήνας της εργαλειοθήκης για το κομμουνιστικό κόμμα για να επιτύχει και να διατηρήσει την επιτυχία του», σημειώνει το έγγραφο. «Δεν κρίνουμε αν είναι σωστό ή λάθος».

Αυτό το ενημερωτικό έγγραφο και οι συνεντεύξεις με περισσότερα από δώδεκα άτομα που συμμετείχαν στη λειτουργία της Amazon στην Κίνα, αποκαλύπτουν πώς η εταιρεία επιβίωσε και ευδοκίμησε στην Κίνα, βοηθώντας στην προώθηση της παγκόσμιας οικονομικής και πολιτικής ατζέντας του κυβερνώντος Κομμουνιστικού Κόμματος, ενώ κατά καιρούς υποχωρούσε σε κάποιες κυβερνητικές απαιτήσεις.

Όπως αποκαλύπτει το Reuters, ένα βασικό στοιχείο αυτής της στρατηγικής είναι η συνεργασία της Amazon με έναν βραχίονα του κινέζικου προπαγανδιστικού μηχανισμού για να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό τμήμα πωλήσεων στον ιστότοπο της εταιρείας στις ΗΠΑ, Amazon.com, ένα έργο που έγινε γνωστό ως Chinabooks. Το εγχείρημα – το οποίο τελικά πρόσφερε περισσότερα από 90.000 βιβλία προς πώληση – δεν απέφερε σημαντικά έσοδα. Ωστόσο, το σχετικό έγγραφο το οποίο έφερε στην επιφάνεια το Reuters, δείχνει ότι η Amazon θεώρησε ζωτικής σημασίας για την απόκτηση υποστήριξης στην Κίνα το έργο Chinabooks ώστε να αναπτύξει την πλατφόρμα Kindle (η οποία αφορά την αγορά ηλεκτρονικών βιβλίων) και τις αντίστοιχες υπηρεσίες cloud computing.

amazon web services

Το ενημερωτικό έγγραφο του 2018 περιγράφει τα στρατηγικά διακυβεύματα του έργου China Books για τον Τζέϊ Κάρνεϊ, τον παγκόσμιο επικεφαλής για το λόμπιινγκ και τις δημόσιες πολιτικές της Amazon, πριν από ένα ταξίδι που θα έκανε ο ίδιος στο Πεκίνο. «Το Kindle δραστηριοποιείται στην Κίνα σε μια γκρίζα ζώνη πολιτικής», ανέφερε το έγγραφο και σημείωσε ότι η Amazon δυσκολευόταν να αποκτήσει άδεια για την πώληση ηλεκτρονικών βιβλίων στη χώρα.

«Το βασικό στοιχείο για την προστασία» από το πρόβλημα της αδειοδότησης πώλησης ηλεκτρονικών βιβλίων σχετικά με την κινεζική κυβέρνηση «είναι το έργο Chinabooks», ανέφερε το έγγραφο. Στο έγγραφο σημειώνεται επίσης: «Το έργο Amazon.com/China books έχει επίσης κερδίσει ευρεία αναγνώριση μεταξύ των κινεζικών ρυθμιστικών αρχών».

Η ζωή στη Σιντζιάνγκ

Τα βιβλία στο Chinabooks περιλαμβάνουν πολλούς όχι πολιτικούς τίτλους, όπως εγχειρίδια κινεζικής γλώσσας, βιβλία μαγειρικής και παιδικές ιστορίες. Αλλά περιλαμβάνουν επίσης τίτλους που ενισχύουν την επίσημη γραμμή του Κομμουνιστικού Κόμματος.

Ένα βιβλίο εξυμνεί τη ζωή στη Σιντζιάνγκ, όπου ειδικοί των Ηνωμένων Εθνών είπαν ότι η Κίνα έκλεισε ένα εκατομμύριο Ουιγούρους σε ένα δίκτυο στρατοπέδων συγκέντρωσης. Το βιβλίο –«Θαυμαστή Σιντζιάνγκ: Ιστορίες Πάθους και Κληρονομιάς» – πραγματεύεται μια διαδικτυακή κωμική παράσταση που λαμβάνει χώρα στην περιοχή. Το βιβλίο αναφέρει τα λόγια ενός ηθοποιού που υποδύεται έναν Ουιγούρο «χωριάτη» λέγοντας ότι η εθνικότητα «δεν είναι πρόβλημα» εκεί. Αυτό απηχεί τη θέση του Πεκίνου, το οποίο αρνήθηκε ότι κακομεταχειρίζεται τις μειονοτικές ομάδες.

Ορισμένα βιβλία απεικονίζουν τη μάχη της Κίνας ενάντια στην πανδημία του COVID-19, η οποία ξεκίνησε στην κινεζική πόλη Γουχάν, με όρους ηρωικού έπους. Το ένα έχει τίτλο «Ιστορίες θάρρους και αποφασιστικότητας: Η Γουχάν στο λοκντάουν του κορωνοϊού». Ένας άλλος ξεκινά με το σχόλιο του Σι: «Η επιτυχία μας μέχρι σήμερα απέδειξε για άλλη μια φορά τις δυνάμεις της ηγεσίας του ΚΚ Κίνας και του κινεζικού σοσιαλισμού».

Η κρατική εταιρεία που συνεργάζεται με την Amazon για τα βιβλία της Κίνας, η China International Book Trading Corp ή η CIBTC, δήλωσε στο Reuters ότι το εγχείρημα είναι μια «εμπορική σχέση μεταξύ δύο επιχειρήσεων». Η Εθνική Διοίκηση Τύπου και Δημοσιεύσεων της Κίνας, ή NPPA, ο βραχίονας κρατικής προπαγάνδας με τον οποίο η Amazon έχει συνεργαστεί, δεν έκανε κανένα σχόλιο.

Απαντώντας σε ερωτήσεις, η Amazon είπε ότι «συμμορφώνεται με όλους τους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς, όπου κι αν δραστηριοποιούμαστε, και η Κίνα δεν αποτελεί εξαίρεση». Πρόσθεσε ότι «ως βιβλιοπωλείο, πιστεύουμε ότι η παροχή πρόσβασης στον γραπτό λόγο και σε διαφορετικές οπτικές γωνίες είναι σημαντική. Αυτό περιλαμβάνει βιβλία που κάποιοι μπορεί να βρουν απαράδεκτα».

Η Amazon είπε ότι διαθέτει «μια μεγάλη ποικιλία βιβλίων» στην Κίνα και η πύλη Chinabooks «είναι ένα επιπλέον κανάλι για την εξυπηρέτηση των Κινέζων αναγνωστών μας στις Ηνωμένες Πολιτείες και αλλού». Η CIBTC είναι «ένας μόνο από τους εκατομμύρια συνεργάτες πωλήσεων σε όλο τον κόσμο που προσφέρουν προϊόντα στα καταστήματά μας».

Οι προκλήσεις για την ανάπτυξη στην κινέζικη εσωτερική αγορά

Οι νέες λεπτομέρειες σχετικά με τη στρατηγική της Amazon για την Κίνα καταδεικνύουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι δυτικές εταιρείες για την πρόσβαση στην πολυπληθέστερη αγορά του κόσμου – και για την αντιμετώπιση ενός αυταρχικού καθεστώτος που έχει αυστηροποιήσει τον έλεγχο του δημόσιου λόγου.

Οι συμβιβασμοί της εταιρείας με το Πεκίνο έρχονται σε αντίθεση με τις προσπάθειές της να ξεπεράσει τις ρυθμιστικές αρχές στις δύο μεγαλύτερες δημοκρατίες του κόσμου. Στην Ινδία, το Reuters φέτος έχει τεκμηριώσει πώς η Amazon παρακάμπτει τους τοπικούς κανονισμούς και, για να προωθήσει τις δικές της επωνυμίες, νοθεύει τα αποτελέσματα αναζήτησης στον ινδικό ιστότοπό της. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Reuters εξήγησε πώς η Amazon εξάλειψε τους κρατικούς λογαριασμούς απορρήτου που είχαν σχεδιαστεί για την προστασία των καταναλωτών.

Η Amazon δήλωσε ότι πάντα συμμορφώνεται με τη νομοθεσία στην Ινδία και δεν ευνοεί τα προϊόντα της δικής της ετικέτας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Όσον αφορά τις Ηνωμένες Πολιτείες, η εταιρεία δήλωσε ότι προτιμά την ομοσπονδιακή νομοθεσία των ΗΠΑ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και ότι προστατεύει το απόρρητο των καταναλωτών και δεν πουλά τα δεδομένα τους.

Ορισμένες εταιρείες ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις του Πεκίνου εγκαταλείποντας την αγορά. Η Yahoo αποχώρησε πρόσφατα από την Κίνα και το LinkedIn της Microsoft Corp ανακοίνωσε ότι θα αποσύρει ορισμένες από τις υπηρεσίες της. Και οι δύο ανέφεραν το δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας και τις ρυθμιστικές απαιτήσεις.

Η Amazon, αντίθετα, έχει εξελιχθεί σε μια ισχυρή οικονομική δύναμη στην Κίνα τα τελευταία χρόνια, παρέχοντας κερδοφόρες ευκαιρίες εξαγωγών σε χιλιάδες κινεζικές επιχειρήσεις ενώ αναπτύσσει τη δική της κορυφαία στον κλάδο μονάδα υπηρεσιών cloud. Το Amazon Web Services, ή AWS, είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους υπηρεσιών cloud κινεζικών εταιρειών παγκοσμίως, σύμφωνα με μια έκθεση φέτος από την εταιρεία ανάλυσης iResearch στην Κίνα και ανθρώπους που έχουν εργαστεί για την AWS.

Ωστόσο, μέχρι το 2018, η Amazon λάμβανε «ένα αυξανόμενο αριθμό αιτημάτων από (Κινέζους) φύλακες για την κατάργηση συγκεκριμένου περιεχομένου, κυρίως πολιτικά ευαίσθητου», ανέφερε το έγγραφο ενημέρωσης που ετοιμάστηκε εκείνη τη χρονιά για τον Κάρνεϊ. Ο Κάρνεϊ έχει υπηρετήσει ως διευθυντής επικοινωνίας του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, όταν ο Μπάιντεν ήταν αντιπρόεδρος, και ως γραμματέας Τύπου του Προέδρου Μπαράκ Ομπάμα.

Η Amazon αρνήθηκε να διαθέσει τον Κάρνεϊ για συνέντευξη.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό έγγραφο, η Διοίκηση Κυβερνοχώρου της Κίνας, ή CAC, ζήτησε από την Amazon το 2018 να καταργήσει έναν «σύνδεσμο με τη νέα κινεζική ταινία μεγάλης επιτυχίας Amazing China λόγω ιδιαίτερα σκληρών κριτικών των χρηστών». Το CAC είναι υπεύθυνο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο και τη ρύθμιση περιεχομένου.

Το "Amazing China" επαινεί τα επιτεύγματα της χώρας από τότε που ο Σι Τζινπίνγκ έγινε Πρόεδρος της Κίνας, το 2013. Η CAC ήθελε να αφαιρεθεί ο σύνδεσμος από το IMDb, έναν ιστότοπο που ανήκει στην Amazon με πληροφορίες και κριτικές ταινιών.

Το γραφείο της Amazon στην Κίνα απάντησε στην CAC ότι «είναι δύσκολο για την Amazon China να ικανοποιήσει τέτοια αιτήματα και θα μεταφέρει το μήνυμα στα «κεντρικά γραφεία της Amazon» και θα αναζητήσουμε τις απόψεις τους σχετικά με τις δυνατότητες», ανέφερε το έγγραφο ενημέρωσης.

«Ορισμένες κριτικές που υποβλήθηκαν για τον τίτλο "Amazing China" αφαιρέθηκαν επειδή παραβίαζαν τις οδηγίες μας για το περιεχόμενο των κριτικών χρηστών, με τις περισσότερες να είναι εκτός θέματος», είπε η Amazon στο Reuters. "Το IMDb δεν γνωρίζει κανένα αίτημα από εξωτερικά μέρη (συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής κυβέρνησης) να κάνει οτιδήποτε σχετικά με κριτικές για αυτόν τον τίτλο."

Η CAC δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο.

Η ιστορία της εισβολής της Amazon στην Κίνα

Η Amazon εισήλθε στην Κίνα το 2004 μέσω μιας συμφωνίας 75 εκατομμυρίων δολαρίων για την εξαγορά της Joyo.com, ενός διαδικτυακού πωλητή βιβλίων και πολυμέσων. Τελικά, η Amazon θέλησε να εισαγάγει τα ηλεκτρονικά βιβλία και τις δημοφιλείς συσκευές ανάγνωσης Kindle στην κινεζική αγορά.

Για να το πετύχει αυτό, συνεργάστηκε με τη Γενική Διοίκηση Τύπου και Εκδόσεων, ή GAPP, μια ρυθμιστική αρχή που ασκεί κρατική λογοκρισία στο ρόλο της ως επόπτη των εκδόσεων στην Κίνα. Η NPPA χειρίζεται πλέον τις περισσότερες από τις αρμοδιότητες της GAPP. Η NPPA, με τη σειρά της, εποπτεύεται από το Τμήμα Δημοσιότητας του Κομμουνιστικού Κόμματος, το οποίο στο παρελθόν ήταν γνωστό ως Τμήμα Προπαγάνδας.

Σύμφωνα με πρώην στέλεχος της Amazon που συμμετείχε σε συνομιλίες με την Κίνα, η εταιρεία εξασφάλισε ορισμένες, αλλά όχι όλες, από τις κυβερνητικές εγκρίσεις που χρειαζόταν για την πώληση συσκευών και ηλεκτρονικών βιβλίων Kindle. Αυτή η κατάσταση έδωσε στην κυβέρνηση μόχλευση έναντι της Amazon, είπε το πρώην στέλεχος. Η ομάδα δημόσιας πολιτικής της Amazon σκέφτηκε το έργο Chinabooks ως έναν νέο τρόπο «για να πάρουμε αυτό που θέλαμε από το Kindle και για άλλα πράγματα», είπε το άτομο. «Ήταν ένα κλείσιμο του ματιού και ένα νεύμα».

Η Amazon άρχισε σύντομα να συνεργάζεται με την GAPP για τη δημιουργία του Chinabooks, σύμφωνα με το έγγραφο ενημέρωσης. Η εταιρεία σχεδίαζε να διαφημίσει την πύλη στις κινεζικές αρχές ως το μοναδικό κατάστημα της Amazon με το όνομα μιας χώρας, ανέφερε το έγγραφο. Η Amazon αφιέρωσε αρκετούς υπαλλήλους στην προσπάθεια, στην οποία συμμετείχε η CIBTC, η κυβερνητική εταιρεία εμπορίας βιβλίων, την οποία το έγγραφο περιέγραφε ως "το εκτελεστικό όργανο της GAPP".

Τον Οκτώβριο του 2012, στην Chinabooks απονεμήθηκε ο τίτλος, έργο "κλειδί εθνικής εξαγωγής πολιτισμού", από μια ομάδα κινεζικών κυβερνητικών φορέων, συμπεριλαμβανομένης της GAPP, καθώς και από την οντότητα που είναι τώρα γνωστή ως Τμήμα Δημοσιότητας του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας. Δύο μήνες αργότερα, η Amazon ξεκίνησε την επιχείρησή της με ηλεκτρονικά βιβλία στην Κίνα και σύντομα άρχισε να πουλά Kindles.

Μέχρι το τέλος του 2017, η Κίνα είχε γίνει η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για το Kindle, «αποτελώντας το 40%+ του παγκόσμιου όγκου πωλήσεων συσκευών μας», σύμφωνα με το έγγραφο ενημέρωσης του 2018. Μέχρι τότε, η Amazon είχε προσθέσει ένα κινεζικό κατάστημα ηλεκτρονικών βιβλίων στην αμερικανική ιστοσελίδα της και είχε μεταφράσει 19 βιβλία.

Και ο Κάρνεϊ, το κορυφαίο στέλεχος δημόσιας πολιτικής που στη συνέχεια αναφερόταν στον ιδρυτή της Amazon, Τζεφ Μπέζος, πήγε στην Κίνα τον Απρίλιο του 2018. Εκεί, είπε σε ένα αναπληρωματικό μέλος της κεντρικής επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος ότι η Amazon θα καταβάλει «κάθε προσπάθεια» για να προωθήσει το Chinabooks και να το κάνει «μεγαλύτερο και ισχυρότερο», σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου της CIBTC.

Το έγγραφο ενημέρωσης που ετοιμάστηκε για τον Κάρνεϊ ανέφερε: «Τόσο το Chinabooks όσο και το Kindle Chinese eBook Store είναι η κύρια δέσμευση της Amazon China να βοηθήσει την Κίνα στο «Going Abroad», ένα έργο ομπρέλα που στοχεύει στην προώθηση της κινεζικής κουλτούρας στον κόσμο».

Η ιστοσελίδα Chinabooks της Amazon εμφανίζει ευδιάκριτα το όνομα της CIBTC, αλλά δεν αποκαλύπτει ότι πρόκειται για ένα έργο που δημιούργησε η Amazon σε συνεργασία με μια κινεζική κυβερνητική υπηρεσία.

"Λεπτομέρειες για την εταιρεία είναι άμεσα διαθέσιμες στο διαδίκτυο", είπε η Amazon στο Reuters, "και η CIBTC έχει τοποθετήσει το όνομα και το λογότυπό της σε περίοπτη θέση σε όλη τη σελίδα της. Η σχέση μας με την CIBTC είναι απολύτως νόμιμη."

Τελικά, το έργο Chinabooks απέτυχε οικονομικά, σύμφωνα με ένα άτομο που έχει εμπλακεί σε αυτό. Λίγοι από τους τίτλους της πύλης έχουν πάει εμπορικά καλά και η Amazon κατέστρψε ακόμη και βιβλία επειδή οι αποθήκες της δεν είχαν χώρο για αυτά.

Ωστόσο, το έργο Chinabooks συνεχίζεται. Η κινεζική έκδοση του "Σι Τζινπίνγκ: Η διακυβέρνηση της Κίνας, τόμος 3ος" – εμφανίζεται πρώτη στη σελίδα "BEST SELLER" του Chinabooks. Αλλά οι πωλήσεις δεν ήταν ο στόχος, σύμφωνα με το άτομο που συμμετείχε στο έργο. "Είναι μια φωτογράφιση υψηλού επιπέδου", μέρος μιας "εκστρατείας μαλακής ισχύος για να τεθούν ουσιαστικά τα βιβλία εκεί έξω και απλώς να είναι ορατά".

Σε δήλωσή της στο Reuters, η CIBTC, η κυβερνητική εταιρεία εμπορίας βιβλίων, είπε ότι δεν «κατατάσσει τα βιβλία που πωλούνται μέσω της Amazon». Δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες.

Η Amazon συνέχισε την επέκτασή της στην Κίνα το 2013, ανακοινώνοντας την εισαγωγή στο Πεκίνο της επιχείρησής της στο cloud-computing, της AWS. Εκείνη την εποχή, κανένας κινεζικός νόμος δεν ρύθμιζε τις υπηρεσίες cloud, σημειώθηκε στο έγγραφο ενημέρωσης του 2018.

Το 2016, η Κίνα άρχισε να λαμβάνει μέτρα που δυσκόλεψαν τις ξένες εταιρείες cloud-computing, όπως η AWS, να λειτουργήσουν στη χώρα.

Η κυβέρνηση άρχισε να απαιτεί από τους παρόχους cloud να κατέχουν μια νέα άδεια που θα μπορούσαν να αποκτήσουν μόνο εταιρείες κινεζικής ιδιοκτησίας, σύμφωνα με το έγγραφο ενημέρωσης. «Οι ρυθμιστικές αρχές έγιναν από τότε πολύ εχθρικές» απέναντι στην AWS, ανέφερε το έγγραφο του 2018.

Το αποτέλεσμα ήταν η Amazon να κάνει ένα ασυνήθιστο βήμα για την εταιρεία: Παρέδωσε την τεχνολογία cloud της σε τοπικές εταιρείες, ώστε να μπορέσει να συνεχίσει να δραστηριοποιείται στην Κίνα. Οι κινεζικές εταιρείες –όχι η Amazon– ήταν υπεύθυνες για την «παρακολούθηση και κατάργηση παράνομου περιεχομένου, τη συλλογή και αναφορά βασικών πληροφοριών των πελατών… και τη συνεργασία με τις αρχές της Κίνας για όλες τις έρευνες που σχετίζονται με τη συμμόρφωση που μπορεί να προκύψουν» ανέφερε το έγγραφο του 2018.

Στη δήλωσή της στο Reuters, η Amazon είπε ότι η AWS, ως ξένος πάροχος cloud, πρέπει να αδειοδοτήσει ή να πουλάει τεχνολογία σε τοπικούς συνεργάτες στην Κίνα για να έχει παρουσία εκεί.

Ωστόσο, αυτή η δομή δεν προστατεύει το AWS από την κινεζική πίεση.

Τον Φεβρουάριο του 2018, το Υπουργείο Δημόσιας Ασφάλειας της Κίνας, ή MPS, κάλεσε την AWS σε μια συνάντηση, ανέφερε το έγγραφο ενημέρωσης. Η MPS απείλησε να «αντιποιηθεί» την Amazon, εκτός και αν καταργήσει περιεχόμενο και μπλοκάρει έναν ιστότοπο που φιλοξενούσε στις Ηνωμένες Πολιτείες για τον Guo Wengui, έναν Κινέζο αντιφρονούντα. Η AWS αρνήθηκε, ανέφερε το έγγραφο. Ωστόσο, η εταιρεία ζήτησε από τον Guo να λάβει μια ενέργεια που αποκάλυψε το Πρωτόκολλο Διαδικτύου ή τη διεύθυνση IP του αντιφρονούντος, και η AWS "παρείχε στην MPS" αυτά τα δεδομένα, ανέφερε το έγγραφο. Η διεύθυνση IP είναι ένας μοναδικός κωδικός που προσδιορίζει έναν υπολογιστή που έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

Το υπουργείο "αναγνώρισε την προσπάθειά μας να βρούμε μια λύση, αν και όχι... στο ικανοποιητικό επίπεδο", ανέφερε το έγγραφο.

Το έγγραφο ενημέρωσης του 2018 συμβούλεψε τον Κάρνεϊ να εγείρει το αίτημα της κυβέρνησης στον Guo στη συνάντηση με έναν κορυφαίο αξιωματούχο του Υπουργείου Εμπορίου στο Πεκίνο και να τονίσει ότι η Κίνα δεν πρέπει να υποβάλλει αιτήματα που αφορούν δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στο εξωτερικό.

Ερωτηθείσα για το περιστατικό Guo, η Amazon επιβεβαίωσε ότι έλαβε το αίτημα της κινεζικής κυβέρνησης, αλλά είπε ότι «δεν παρείχε καμία μη δημόσια πληροφορία ή οποιαδήποτε άλλη πληροφορία πελάτη».

Το υπουργείο Εμπορίου είπε ότι ο Guo δεν συζητήθηκε στη συνάντηση με τον Κάρνεϊ. Η Amazon δεν είπε αν εμφανίστηκε ο Guo.

Ένας υπάλληλος του MPS είπε ότι το υπουργείο δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματα για σχολιασμό. Ένας δικηγόρος του Guo είπε ότι ο Guo δεν είχε κανένα σχόλιο να κάνει.

Οι δραστηριότητες της AWS στην Κίνα συνεχίζουν να αναπτύσσονται. Παρά το γεγονός ότι εμποδίστηκε να πωλεί υπηρεσίες cloud στην κυβέρνηση και σε ορισμένες κρατικές επιχειρήσεις, η AWS έχει προσελκύσει βασικούς πελάτες στην Κίνα, λένε άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.

Ανάμεσά τους είναι δύο κινεζικές εταιρείες, ο προγραμματιστής της Tiktok ByteDance και η εταιρεία βιντεοπαρακολούθησης Hikvision, καθώς και οι πολυεθνικές Nike, Samsung και Philips, σύμφωνα με το έγγραφο ενημέρωσης του 2018 και ένα ιστολόγιο του 2019 στον ιστότοπο της AWS. Η Philips αρνήθηκε να σχολιάσει. Οι άλλες τέσσερις εταιρείες δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.

Τον Ιούνιο, η AWS ανακοίνωσε ότι επεκτείνεται περαιτέρω στη χώρα, «για να υποστηρίξει τις απαιτήσεις της αυξανόμενης πελατειακής μας βάσης στην Κίνα».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider