Διευρύνει το αποτύπωμά του ο εκθεσιακός τουρισμός - Οι προοπτικές για το 2024

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Διευρύνει το αποτύπωμά του ο εκθεσιακός τουρισμός - Οι προοπτικές για το 2024
Το αποτύπωμα του εκθεσιακού τουρισμού στο ΑΕΠ, οι θέσεις εργασίας και τα άμεσα και έμμεσα έσοδα.

Μεγάλη δυναμική και προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης παρουσιάζει ο εκθεσιακός τουρισμός στη χώρα, παρά το γεγονός ότι οι αρμόδιοι φορείς επισημαίνουν με κάθε ευκαιρία ότι απουσιάζει από την πρωτεύουσα ένα μεγάλο συνεδριακό κέντρο που θα της δώσει τη δυνατότητα να υποδεχτεί συνέδρια και εκθέσεις μεγάλου βεληνεκούς. Οι οιωνοί μάλιστα παραμένουν θετικοί και για φέτος, με τις εκτιμήσεις αν αναφέρουν ότι το 2024 τα μεγέθη θα ξεπεράσουν αυτά του προπανδημικού 2019, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό και στην πολυπόθητη επέκταση της σεζόν.

Ενδεικτικό της δυναμικής της εν λόγω κατηγορίας του κλάδου είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί την δεύτερη ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά εκθέσεων στον κόσμο μετά την Ινδία ενώ είναι με διαφορά η πρώτη στην Ευρώπη, σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία της μελέτης UFI Global Barometer Report, που παρουσίασε χθες ο ο Nick Dugdale-Moore, Διευθυντής της UFI για την Ευρώπη.

Εξίσου χαρακτηριστικό είναι και το αποτύπωμα του εκθεσιακού τουρισμού το 2023, χρονιά ανάκαμψης του τουριστικού κλάδου από την πανδημία του κορονοϊού. Εκείνη τη χρονιά η χώρα μας παρουσίασε έσοδα ύψους 500 εκατ. ευρώ περίπου από επισκέπτες, εκθέτες και πρόσθετες δαπάνες που σχετίζονται με εκθέσεις, ενώ ο κλάδος δημιούργησε πάνω από 4.000 θέσεις εργασίας συνεισφέροντας στο ΑΕΠ της χώρας περί τα 246 εκατ. ευρώ.

Όσο για την συνολική συνεισφορά του στην οικονομία, δηλαδή τα άμεσα, έμμεσα και προκαλούμενα έσοδα βάσει και των συμφωνιών που κλείνονται στις εν λόγω εκθέσεις, τα μεγέθη διπλασιάζονται. Σύμφωνα με την μελέτη για τη συμβολή των εκθέσεων στην ελληνική οικονομία, η οποία παρουσιάστηκε από τον Σύνδεσμο Οργανωτών και Κατασκευαστών Εκθέσεων Ελλάδος (ΣΟΚΕΕ) σε εκδήλωση, την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου, στο ξενοδοχείο Electra Palace Athens, τα συνολικά έσοδα φτάνουν το 1,062 δισ. ευρώ, οι θέσεις εργασίας τις 8.400 ενώ περί τα 499 εκατ. ευρώ υπολογίζονται ότι ενίσχυσαν το ΑΕΠ της χώρας.

«Ένα σημαντικό πόρισμα της μελέτης της Oxford Economics αποτελεί ο πολλαπλασιαστής ΑΕΠ, ο οποίος ανέρχεται σε 2,1. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε 1 ευρώ ΑΕΠ που παράγει ο εκθεσιακός κλάδος, η Ελληνική οικονομία απολαμβάνει επιπλέον 1,1 ευρώ από έμμεσες και προκαλούμενες δραστηριότητες. Παρομοίως, η κάθε θέση εργασίας στον κλάδο των εκθέσεων υποστηρίζει 1,1 επιπλέον θέσεις εργασίας στην υπόλοιπη
οικονομία. Αν μάλιστα συμπεριλάβουμε τις επιπτώσεις των εμπορικών συναλλαγών μεταξύ εκθετών και επισκεπτών, τότε οι πολλαπλασιαστές εκτοξεύονται και γίνονται μεγαλύτεροι του 6. Ελάχιστοι είναι οι κλάδοι της οικονομίας που παράγουν τέτοια πολλαπλασιαστικά οφέλη» σημείωσε ο Αλέξης Λαγουδάκης, μέλος του Δ.Σ. του ΣΟΚΕΕ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΡΟΤΑ Α.Ε. Σύμφωνα με τον ίδιο μάλιστα το 2024 αναμένεται ο κλάδος να φτάσει και να ξεπεράσει τα προπανδημίας μεγέθη, διευρύνοντας περαιτέρω το αποτύπωμά του στην ελληνική οικονομία.

«Η ελληνική εκθεσιακή βιομηχανία είναι ακμάζουσα, είναι υπεύθυνη και έχει σημαντικές προοπτικές για να προχωρήσει ακόμη πιο μπροστά. Η χώρα μας βρίσκεται στο επίκεντρο μιας ακτίνας αγορών που ξεπερνάνε τα 150 εκατ. κατοίκους και μπορεί να αποτελέσει το εμπορικό επίνειο των επιχειρήσεων απ’ όλον τον κόσμο που αναζητούν διαύλους επικοινωνίας με αυτές τις αγορές» ανέφερε σχετικά η υφυπουργός Τουρισμούς, Έλενα Ράπτη κατά τον χαιρετισμό της στην έκθεση. Προσέθεσε μάλιστα ότι στο Υπουργείο Τουρισμού έχουμε προτάξει τον εκθεσιακό τουρισμό, σε διακριτή θέση και στρατηγική από τον
συνεδριακό τουρισμό καθώς και οι δύο αυτές μορφές τουρισμού και ιδιαίτερα ο εκθεσιακός, είναι ιδιαίτερα σημαντικές γιατί εξασφαλίζουν επισκεψιμότητα στη χώρα 12 μήνες τον χρόνο και γιατί το επίπεδο των επισκεπτών είναι ιδιαίτερα υψηλό σε σχέση με τον μαζικό ή άλλες μορφές τουρισμού».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ρέτσος: Ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται εθνικό σχέδιο για να διατηρηθεί στην κορυφή

Τουρισμός: Πώς κινήθηκε η Ελλάδα έναντι των Eυρωπαίων ανταγωνιστών της

Τουρισμός: To Conde Nast Traveler προτείνει Ελλάδα για το 2024

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider