Ένας κλάδος που επηρεάζεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία αλλά και τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία από τη Δύση είναι αυτός των αεροπορικών.
Σύμφωνα με την HSBC, οι πολιτικές και οικονομικές συνέπειες της σύγκρουσης θα επιβαρύνουν τη ζήτηση ταξιδιών σχετικά ευρέως από και προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, επιπλέον των επίγειων υπηρεσιών προς την Ουκρανία, τη Ρωσία και τη Λευκορωσία. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στον ρωσικό εναέριο χώρο, απαιτώντας ακραίες εκτροπές στις πτήσεις προς τη Βόρεια Ασία και μέτριες προς τη Νότια και Νοτιοανατολική Ασία.
Για την Aegean η HSBC διατηρεί στο ακέραιο τη σύσταση «buy» με τιμή στόχο πλέον στα 6,15 ευρώ από 6,45 ευρώ. Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία της, η έκθεση της Aegean στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και στη Ρωσία είναι στο 10%, στη Ρωσία και στην Ουκρανία στο 4%, χωρίς παρουσία στη Βόρεια Ασία και Βόρεια Αμερική. Επιπλέον, η Aegean έχει κάνει hedging το 40% των καυσίμων για το 2022 - 23 με τη μόχλευση στο 66%.
Ευρύτερα όπως σημειώνει ο βρετανικός οίκος, «είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε το πώς θα εξελιχθούν τα γεωπολιτικά γεγονότα και να προβλέψουμε με σιγουριά πόσο καιρό θα διατηρηθεί αυτό το επίπεδο αναστάτωσης».
Ωστόσο, εστιάζει σε κάποιους απλούς παράγοντες για τον κλάδο:
- Οι αδύναμοι ισολογισμοί αποτελούν πρόβλημα – οι εταιρείες που δεν έχουν συγκεντρώσει νέα κεφάλαια για την αναδιάρθρωση των ισολογισμών τους πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην άντληση κεφαλαίων τα επόμενα τρίμηνα. «Το βλέπουμε αυτό ως πρόκληση για την Air France-KLM και τη SAS».
- Το hedging στα καύσιμα είναι πολύ χρήσιμο – οι εταιρείες που έχουν ελάχιστη προς το παρόν αντιστάθμιση (δηλαδή να έχουν κλειδώσει συμβόλαια) θα έχουν εξαιρετικά ανταγωνιστικά μειονεκτήματα. «Το βλέπουμε αυτό ως πρόκληση για την Aegean, τη Finnair, τη SAS και τη Wizz», επισημαίνει η HSBC».
- Η απώλεια των υπερπτήσεων στη Σιβηρίας – οι εταιρείες με σημαντικές δραστηριότητες στη Βόρεια Ασία θα αντιμετωπίσουν προκλήσεις. Η HSBC θεωρεί ότι από αυτό επηρεάζονται η Finnair και για οι Air France-KLM και Lufthansa.
- Τέλος για τις εταιρείες που βασίζουν μέρος της δραστηριότητάς τους στον Βόρειο Ατλαντικό ελλοχεύει ένας κίνδυνος απογοήτευσης. «Το βλέπουμε αυτό ως μια πρόκληση για την Air France-KLM, την IAG και τη Lufthansa».