Πτωτικά κινήθηκαν οι συνεδριάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια την Τετάρτη, επηρεασμένα από τον υψηλότερο από το αναμενόμενο πληθωρισμό στη Βρετανία που ενισχύουν τις προσδοκίες για περαιτέρω σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής της Τράπεζας της Αγγλίας (BoE).
Ο πληθωρισμός στη Βρετανία για τον Μάιο διαμορφώθηκε στο 8,7%, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών, την ώρα που ο δομικός πληθωρισμός παρουσίασε απρόσμενη άνοδο για τον περασμένο μήνα. Τα στοιχεία φανερώνουν πως οι προσπάθειες της BoE για «πάγωμα» των τιμών στη βρετανική οικονομία δεν έχουν επιφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Πλέον, η προσοχή των αγορών εστιάζεται στις αυριανές ανακοινώσεις της BoE, που αναμένεται να αυξήσει εκ νέου τα επιτόκια της κατά 25 μονάδες βάσης.
Εξάλλου και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι επενδυτές έστρεψαν την προσοχή τους στη κατάθεση του επικεφαλής της ομοσπονδιακής τράπεζας των ΗΠΑ (Fed), Τζερόμ Πάουελ, στην Επιτροπή Νομισματικών Υποθέσεων του Κογκρέσου. Στο επίκεντρο βρέθηκαν δηλώσεις του ότι είναι πιθανό να σημειωθούν περισσότερες αυξήσεις επιτοκίων μέχρι έως ότου να καταγραφεί μεγαλύτερη πρόοδος στην αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.
Η κίνηση των δεικτών
- Ο πανευρωπαϊκός Stoxx 600 κατέγραψε πτώση 0,47% στις 457,12 μονάδες.
- O Euro Stoxx 50 υποχώρησε 0,46% στις 4.323 μονάδες.
- Στο Λονδίνο ο FTSE 100 έχασε 0,12% στις 7.560 μονάδες.
- Στη Φρανκφούρτη ο DAX διολίσθησε 0,53% στις 16.026 μονάδες.
- Στο Παρίσι ο CAC 40 σημείωσε απώλειες 0,46% στις 7.260 μονάδες.
- Στην περιφέρεια της Ευρωζώνης, ο FTSE MIB στο Μιλάνο κέρδισε 0,14% στις 27.614 μονάδες και ο IBEX 35 στη Μαδρίτη οριακά έκλεισε χαμηλότερο κατά 0,03% στις 9.437 μονάδες.
Μάκρο
Ισχυρή άνοδο κατέγραψαν για τον Μάιο οι πωλήσεις νέων οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων την Τετάρτη. Όπως προκύπτει από την ACEA, οι νέες ταξινομήσεις έφτασαν σχεδόν τα 1 εκατ. οχήματα, αυξημένες κατά 18,5% σε σχέση με τον Μάιο του 2022.
Οι ταξινομήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν κοντά στα 130.000 οχήματα, σημειώνοντας άνοδο 71% σε ετήσιο επίπεδο. Πρόκειται για το 14% των συνολικών ταξινομήσεων οχημάτων στην ΕΕ, όταν το αντίστοιχο ποσοστό τον Μάιο του 2022 ανερχόταν στο 9,6%.